Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Een echt team vormen.
)
Het zit alleen grappig, verder zie ik er geen nut van in.
berthe schreef:dressuur is er voor het paard, het paard is er niet voor de dressuur.
Met een opbouw in oefeningen schouderbinnenwaarts, travers, en uiteindelijk ook piaffe en pirouette maak je de bespiering van het paard sterker. Het zijn geen kunstjes maar manieren om je paard te trainen en (mits goed uitgevoerd) aan beide kanten even sterk.
daNiielle_ schreef:De bespiering van het paard is ook op meerdere manieren sterk te maken.
Je laat dat niet zien in 1 proef lijkt me. Ja, natuurlijk laat je zien dat hij de spieren ervoor heeft, maar waarom dan juist deze oefeningen?
Mizora schreef:Piaffe is een zeer goede oefening om de achterbenen sterker te maken en zich meer bewust van de achterbenen te maken.
runningkawa schreef:piaffe rij je dus ook niet als je in de basis rijdt
Nuttig
Je paard ontspannen hebben
Je paard aan het been hebben
Je paard vanuit dat achterbeen naar een fijne megaande hand kunnen rijden over de rug
Je paard rechtrichten.
Wijken kun je bijv gebruiken om je paard eenzijdige beenhulpen te leren gebruiken.
Verder zijn andere oefeningen allemaal bedoeld om hem soepel in zijn lijf te krijgen en sterkter te makem zodat hij steeds beter kan dragen.
Het is geen doel op zich om een SB te rijden, nee het doel ik om hem soepel in 2 kanten te krijgen.
).
. 
daNiielle_ schreef:Mizora schreef:Piaffe is een zeer goede oefening om de achterbenen sterker te maken en zich meer bewust van de achterbenen te maken.
In feite zou je dan net zo goed een aantal bergen met je paard kunnen beklimmen.
Maar ik snap je.
Qimm schreef:bergen? In nederland
Dat gaat dan nooit op de juiste manier