Majoor eerste keer onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Majoor eerste keer onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:08

10 min onder het zadel heeft de volgende foto's opgeleverd.
Hey zussie is geen top amazone, maar ze kan wel geweldig paarden beleren. ([paard] is beleerd :cheese: )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[paard] ziet wat, maar blijft wel heel braaf.

weemi_4

Re: Majoor eerste keer onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:11

leuke foto's maar waarom rij je op asfalt ? is dat niet zeer gevaarlijk met een net beleerd paard , stel nou dat die gaat bokken of zo en dat de ruiter op de asfalt valt ?

ziet er wel leuk uit
gr

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:12

beetje gevaarlijk op t asfalt maar verder ziet het er goed uit! groninger paarden zijn idd cool!! Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:15

leuk hoor, maar ik zou zelf niet met een groen paard op een harde ondergrond gaan rijden,
als ie je er nu afsmakt, ai!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:15

ziet er netjes uit hoor, maar idd op het asfalt met dat dakrandje, ik vind het maar link!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:22

Dit paard is al beleerd voor de wagen ,verder hebben we geen rijbak.
Wel een longeercirkel maar daar glijd hij juist uit.
Ik snap heel goed wat jullie bedoelen hoor, lijkt ook gevaarlijk maar hij was al heel braaf met hangen.
toen is mijn zussie er op gestapt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:24

gaaf dier blijft het ook ziet er goed uit hoor!!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:26

Mooi beestje hoor,maar ik ben ook iemand die zegt dat je moet oppassen op het astfalt..hijhoeft maar even zijn balans te verliezen en dan is de grond erg hard..Ook opletten dat als je het halster erover doet dat je de linker teugel er even opnieuw aan moet doen, nu zit hij voor het paard vervelend met het bit en het halster..
succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:28

Ik ga altijd eerst op het harde op een jong paard zitten. Dan maken ze veel minder snel een bokkensprong als in de bak of in de wei! Zo gezien is dit veel minder gevaarlijk Vork
Ik denk dat je een heel front voor je hebt als je erop zit, zou best een leuk dressuurpaard zijn!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:30

Vind de eerste keer op asfalt onverantwoord... Vooral voor de eerste keer zou ik ergens in de buurt een bak opzoeken, ziet er verder goed uit.

misschien maken ze minder snel een bokkensprong, maar als ze er wel een nemen dan ben je wel t haasje...Paard hoeft maar uit te glijden of je valt eraf, lijkt me niet erg best.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:39

Wat is zijn afstamming? Ik vind het een heerlijk paard om te zien zeg! Vingers aflikken

Verder zit ze er netjes op, en voor de eerste keer ohz ziet het er super uit!
Op de 3e foto lijkt hij te kantelen in zijn hoofd, even op letten!

Edit: hele domme typo Bloos *LOL*
Laatst bijgewerkt door OoappeloO op 11-03-08 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:43

OoappeloO schreef:
Wat is zijn afstamming? Ik vind het een heerlijk paard om te zien zeg! Vingers aflikken

Verder zit ze er netjes op, en voor de eerste keer ohz ziet het er super uit!
Op de 3e foto lijkt hij te kantelen in zijn hoofd, even op letten!

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:57

OoappeloO: de afstamming van Majoor is: de groninger hengst Mats en zijn moeder is gelders/groninger Seline.

Roos_s: de groningers zijn heel makkelijk tijdens het beleer proces, en ik heb al een aantal paarden beleerd verschillende rassen. Dus ben het vallen onderhand wel gewend Haha!

Ik voel vanaf het begin wel aan of een paard angstig is of niet.
En bij Majoor kon ik zo opstappen hij vindt alles wel best, maar dat komt door dat we met Majoor vanaf veulen al met hem bezig zijn, waardoor Majoor makkelijker is in de omgang.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:13

Ahh okay Lachen T is echt een lekker dier Vingers aflikken

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:20

tja jij liever dan ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:52

Ik begrijp het echt wel hoor dat de meesten huiverig zijn w.b.t. het harde.
Als we hem niet kenden hadden we het zo natuurlijk nooit gedaan.
[paard] is heel erg braaf en liep als veulen al mee als zijn moeder gereden werd.
Hij weet al goed wat sturen is en weet wat een singel om is.
Hij loopt al aangespannen.
Het enige wat nieuw voor hem is, is het feit dat er nu iemand op zijn rug zit.
Hij heeft het vaak gezien van zijn moeder en van zijn oppas mama, iemand op de rug hebben is normaal.

We konden ook wel op de drafbaan maar als je er daar afvalt val je net zo hard, daarbij komt dat het daar vaak te druk is met dravers die getraind worden.
De longeercirkel staat blank en daar is hij dus serieus twee keer uit gegleden, dat risico ban ik dan liever uit.
Dan maar op het pad dan loopt hij stabieler Haha!

Veertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:10

hoi hoi.. allereerst een geweldig paardje.. moet zeggen toen ik het in het begin zag had ik zoiets.. jemig wie gaat nou een paard voor het eerst rijden op het harde.. maar ik snap jullie reden ook goed.. maar blijf het wel gevaarlijk vinden.. elk jong paard kan ergens van schrikken of iets niet gewend zijn en een raar sprongetje maken en dan lig je op het asfalt of het uitglijden bij kleine schrikreactie.. ik zou in jullie geval ergens in de buurt een rijbak proberen te vinden.. al had je dat alleen de eerste keer gedaan zodat je weet of hij niks doet.. maar nogmaals ik begrijp jullie ook..

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:25

Wat een ontzettend leuk paard is het ook

Ik heb nu zelf ook een anderhalfjarige, die mij blindelings vertrouwd in alles.. En ook altijd in de hand is geweest..Als een paard je zo vertrouwd, zal hij je er niet zomaar afgooien, zelfs als dit vreemd voor hem zou zijn..

Daarbij, dan zouden we dus nooit langs de weg kunnen rijden, want elk paard kan op elk moment ergens van schrikken of een flinke bok geven, een ouder paard net zo als een jong paard.. En ik spreek uit ervaring

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:28

Ziet er op zich wel relaxt uit alleen kies ik altijd voor de bak, een stuk veiliger ook al voelen ze goed aan. Niet alleen voor jezelf maar ook voor het paard. Ook snap ik niet helemaal waarom je er met schoenen op gaat zitten? Laarzen zijn smaller aan de voorkant dus gaat je voet sneller uit de beugel als het moet. No offence maar ik vind het er nogal amateuristisch uitzien.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:32

Hey! Mooi paard! Ik krijg wel de bibbers van die dakgoot... Gelukkig is er 'de cap' haha.
Veel succes met verder beleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:15

chertunzi schreef:
Ziet er op zich wel relaxt uit alleen kies ik altijd voor de bak, een stuk veiliger ook al voelen ze goed aan. Niet alleen voor jezelf maar ook voor het paard. Ook snap ik niet helemaal waarom je er met schoenen op gaat zitten? Laarzen zijn smaller aan de voorkant dus gaat je voet sneller uit de beugel als het moet. No offence maar ik vind het er nogal amateuristisch uitzien.

Bij dit paard mag het amateuristisch er uit zien Haha! Die is gewoonweg braaf.
Wij hebben al onze eigen paarden zelf beleerd meteen de weg op, want een bak hadden we niet.
Wei was toen ook niet mogelijk.
Nooit geen problemen mee gehad.
Daarnaast heeft mijn zusje ook de jonge paarden doorgereden van Praktijkschool in Oenkerk en ze was ze enige die daar mee kon rijden van haar groep.
We hebben dus veel ervaring met paarden beleren, mijn zusje gaat er op en ik houd de paarden in het begin altijd vast.
Mijn zusje rijd altijd met schoenen en ook daar heeft ze nog nooit geen problems mee gehad.
Ze heeft inmiddels met dit zelfde paard ook al helemaal los gereden door het dorp heen.
Daar zijn het Groningers voor, die zijn nou eenmaal makkelijker met beleren.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:05

Mooi beestje!
Zou zelf ook noooit op asvalt gereden hebben, maargoed daar is al genoeg over gezegt Knipoog
Voor de ruiter nog even die tenen naar binnen Knipoog

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:41

sjorsie schreef:
leuk hoor, maar ik zou zelf niet met een groen paard op een harde ondergrond gaan rijden,
als ie je er nu afsmakt, ai!

Ben ik helemaal mee eens .

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:06

Ilegra schreef:
chertunzi schreef:

Wij hebben al onze eigen paarden zelf beleerd meteen de weg op, want een bak hadden we niet.
Daarnaast heeft mijn zusje ook de jonge paarden doorgereden van Praktijkschool in Oenkerk en ze was ze enige die daar mee kon rijden van haar groep.
We hebben dus veel ervaring met paarden beleren, mijn zusje gaat er op en ik houd de paarden in het begin altijd vast.
Mijn zusje rijd altijd met schoenen en ook daar heeft ze nog nooit geen problems mee gehad.
Ze heeft inmiddels met dit zelfde paard ook al helemaal los gereden door het dorp heen.

Het blijft een dier..
Ieder (jong) paard kan wegschieten of wat dan ook, als je dan net een keer pech hebt.....
Hij kan dan nog zo braaf zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:47

Diamante schreef:
[paard] schreef:

Het blijft een dier..
Ieder (jong) paard kan wegschieten of wat dan ook, als je dan net een keer pech hebt.....
Hij kan dan nog zo braaf zijn..

Dat kan ook met een ouder paard, als je daar bang om bent met een jong paard moet je helemaal nooit niet de weg op gaan. En al helemaal niet beginnen met het beleren van jonge paarden.
Een paard kan altijd schikken en op zijspringen hoe oud die ook is en ja dan kun je er nog altijd van vallen.
Volgens mij voelt het echt niet anders als je van een jong paard af valt of van een ouder paard.
Het doet beide keren pijn.

Ik snap werkelijk niet waar iedereen zich zo druk over maakt.
Men kan er toch ook wel gewoon vanuit gaan dat we het paard kennen en weten wat ie kan en niet???? Ziek
Dit paard loopt al van veulen af aan mee, is alles gewend.
Verkeersmak, zelfs bij vracht auto's etc. (kun je niet van veel paarden zeggen op die leeftijd)
Kijk eens in mijn profiel zou ik zeggen vind je genoeg foto's van hem en zijn leerschool.

We beleren zo al jaren onze paarden en nog nooit hebben we problemen gehad.
Beleren is nu eenmaal een risico en bij het ene paard doe je het zo en bij het andere paard doe je het weer anders.

Leerschool op hardere ondergrond is trouwens juist beter!
A. Ze leren er veel meer van.
B. Ze lopen juist stabieler en flinkeren juist niet snel op hun snaffel.
C. Dit is lang zo hard niet werken voor een jong paard, een rijbak is altijd zwaarder.

En van af nu graag gewoon reactie die iets zeggen over de houding van het paard en ruiter.
Die harde ondergrond heb ik nu wel vaak genoeg gehoord!!!
Haha! .