Maar vaak is het 10 keer niks, word paard weer heet, of raak ik uit evenwicht.
Ook als hij lekker over de rug loopt en lekker los door het lijf is kan ik het niet uitzetten, hij neemt dan behoorlijke drafpassen wat het voor mij weer moeilijk maakt.
Doorzitten zonder beugels is voor mij geen optie, hij kan soms vanuit het niets in eens een bok geven, en hij ziet echt bijna alles. En als hij in een gezellige bui is schrikt hij van ieder zandkorreltje wat beweegt
Ik ga ook vaak een paar passen doorzitten en dan weer lichtrijden, maar rij hem nu een ruim halfjaar en nog gaat het niet zoals het hoort!
Het gaat wel beter, maar niet om nou te zeggen van wooow! wat een verschil!
Dus een ieder die tips heeft hoe ik mijn doorzitten toch kan gaan verbeteren graag!
Aan reacties als van, toch die beugels uit doen heb ik niks aan want dat gaat met dit paard gewoon niet! En het word mij te gortig als ik iedere week op stal bossche bollen moet tracteren omdat ik er weer naast lag omdat ik een poging had gedaan tot het rijden zonder beugels.

. Je zit het beste op het punt tussen de zitbeenknobbels en je staartbeentje in en dan iets meer richting staartbeentje. (Dat is het 'dikste' deel van je billen).