Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Is er geen voldoende hooi/gras waar hij staat en heeft hij wel maatjes op de wei??
Want denk niet dat en paard als hij voldoende eten heeft en maatjes kuilen gaat graven,zou ik eerder denken aan pijn ergens.

frisiangirl schreef:Pubergedrag en verveling is het eerste wat in me opkomt...Heb je de mogelijkheid om bv om de dag wat met hem te gaan doen?

Noor90 schreef:Mijn fjord stijgerde in het begin met opstappen. Dit heb ik hem af kunnen leren door hem vast te zetten aan de bakrand en dan een paar keer op en af stappen.

indymo schreef:hallo,
ik heb een probleempje met mijn paard.
Hij is nu bijna 3 jaar, en ik begin nu met longeren(10 minuutjes ong.). Hij kan het wel netjes, maar nu gaat ie steeds steigeren.
Het begint al in het weiland als ik hem ophaal en meeneem om te borstelen dan staat ie ineens stil( dit probleem heeft hij al eens eerder gehad) en wil hij niet meer verder lopen. Als we dan eindelijk zover zijn om hem te longeren dan gaat ie steigeren en rent ie ineens weg en komt ie dreigend op je af. Ook als ik hem los in de bak heb steigert hij naar me.
Andor( het paard) is sinds een aantal weken verandert in zijn gedrag terwijl we eigenlijk niks anders doen dan normaal.
Alleen ik longeer hem nu 1x in de week of ik laat hem los in de bak. Hij loopt vanaf ong. half 9 tot half 6 in het weiland met nog een aantal pony's.
weten jullie hoe ik hem het steigeren af kan leren? want dat is het 'grootste' probleem
Groetjes Alissa