ik en me nieuwe paardje @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snippy

ik en me nieuwe paardje @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:11

jaja me andere paardje is verkocht en nu ga ik dus verder op taramoender ,
had dr net 2 dagen gereden en gisteren met een wedstrijd mee gedaan .
en we werden 1e Haha! (wel een hele hoop fout gegaan met protecool helaas dus die ik heb ik ook niet maar had al met de jury gepraat dus weet mijn min puntjes waar ik aan moet werken,
ze deed t echt super
ze is 6 maar kan nog niet veel is stront eigenwijs en heeft dr eigen willetje maar na 2 dagen heeft ze al wel redelijk geprasteert toch ? we hebben nog punten om aan te werken maar we moeten nog aan elkaar wennen, nou genoeg geklets hier de foto`s

losrijden
Afbeelding
drafje
Afbeelding
galopje
wat ze overigens heel moeilijk vind
Afbeelding
wachten voordat we de ring in mochten
Afbeelding
wazig maar mooi beenwerk
Afbeelding
inzet volte
Afbeelding
Haha!
Afbeelding
middendraf jammer dat ie zo wazig is
Afbeelding
a x afgroeten
Afbeelding
groeten
Afbeelding

dat waren ze t zijn stils uit een film en gewone foto`s alleen de camera was verkeerd oingestelt wat ik heel jammer vond
ze is trouwens niet dik maar drachtig. ze moet nog veel leren maar ik vindt dat ze het super heeft gedaan.
commetaar mag.

TiaraBungy

Re: ik en me nieuwe paardje @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:13

ziet er leuk uit Knipoog
succes verder Knipoog Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:13

Nou ik vind het er super uit zien!!
Het ziet er goed uit hoor! Probeer alleen je handen wat te dragen.

Komt helemaal goed met jullie 2! Jullie zijn een leuke comb!

m_ajingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:32

mooi paardje de eennalaaste foto is mooi

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:58

zier er leuk uit.
veel succes metde komende wedstrijdenx

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:59

Leuk,, maar mijns inziens is ze echt te dik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:03

Simba, er staat bovenin dat ze drachtig is.

Leuk paard, ga zo door!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:15

Citaat:
ze is 6 maar kan nog niet veel is stront eigenwijs en heeft dr eigen willetje maar na 2 dagen heeft ze al wel redelijk geprasteert toch ? we hebben nog punten om aan te werken maar we moeten nog aan elkaar wennen, nou genoeg geklets hier de foto`s

Waarom ga je dan in godsnaam nadat je haar pas 2 dagen hebt al een wedstrijd rijden?

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:22

Voor 2 dagen trainen ziet het er al best aardig uit maar net als UpToDance snap ik ook niet helemaal waarom je na 2 dagen meteen al een wedstrijd gaat rijden. Gewoon lekker blijven door trainen dan gaat het vanzelf beter.
(toen ik de eerste foto's zag dacht ik echt jeetje die is dik maar gelukkig zag ik aan het eind dat ze drachtig was Tong uitsteken verklaard een hoop. Wanneer komt het veulen?)

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:11

allereerst bedankt voor jullie reactie`s ben er zeer blij mee.
tara is idd niet te dik maar drachtig en ze mag idd na de geboorte wel iets af vallen .
uptodance en sandy 1103:
omdat ik eigenlijk met mijn vorige paardje met die wedstrijd mee zou doen maar die had longontsteking dus stond al een week op rust, en ik kon t nog veranderen aangezien het onderlinge was.
ik was eerst helemaal niet van plan om met haar mee te doen maar het was bij ons op de club en wou haar gelijk een nieuwe ervaring op doen , wedstrijd stress enzo drukke mensen schreeuwende kinderen . het is dat ze zo rustig en ontspannen liep de dagen ervoor anders had ik ook niet mee gedaan en ik deed mee voor de fun en de ervaring in de B groen niet voor het winnen , is gewoon puur geluk dat we 1e werden van de 5 Haha!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:12

oja veulen komt rond eind mei als ik het goed heb.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:18

suleilitha schreef:
Simba, er staat bovenin dat ze drachtig is.

Leuk paard, ga zo door!

Oh haha !
Wat stom, ik had nog gekeken of ik het ergens las, maar heb er toch overheen gelezen Lachen
Sorry !

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:20

geeft niet kan gebeuren Haha!
bedankt voor jullie reactie`s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:55

Verder is er niks mee om met een vertrouwd paard na een paar dagen een onderlinge te rijden, als ik in de schoenen had gestaan van de TS had ik dat ook gedaan.
Van welke hengst krijgt ze een veulen, Snippy?

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:58

Veel succes, en ben benieuwt naar je veulen.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:26

suleilitha schreef:
Verder is er niks mee om met een vertrouwd paard na een paar dagen een onderlinge te rijden, als ik in de schoenen had gestaan van de TS had ik dat ook gedaan.
Van welke hengst krijgt ze een veulen, Snippy?

Hoe kan je nou weten na 2 dagen of het paard te vertrouwen is, en of het paard de ruiter wel vertrouwd? Ik vind het wel heel veel voor het paard, ze komt op een nieuwe stal wat allemaal erg indrukwekkend is voor haar, is drachtig, ze wordt 2 dagen gereden, moet meteen meelopen op een wedstrijd want dan kan ze meteen een nieuwe ervaring op doen: Wedstrijdstress, allemaal schreeuwende kinderen en drukke mensen(vast ook wel drukke paarden). Ook omdat je zegt dat ze nog maar 6 is, ze nog niet veel kan, stront eigenwijs is en een eigen willetje heeft zou ik eerst lekker aan elkaar gaan wennen en rustig beginnen.. Lachen

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:09

Ben het met Up to dance eens, gun je paardje wat tijd om te wennen. En wen lekker aan elkaar. Knipoog
Je zegt dat je paardje moeite heeft met de galop, maar dat kan ook niet anders met haar buik.
Door die buik kan ze haar achterbeen waarschijnlijk niet goed meer onderbrengen en worden de passen dus korter.
Houd daar rekening mee met rijden, en als je paardje aangeeft dat het echt niet meer gaat, geef je haar lekker zwangerschapsverlof!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:33

ik snap jullie reactie maar ze staat al een tijd op die stal en is wel s gereden door andere mensen maar die knalden er allemaal vanaf , toen werd ze als onhandelbaar genoemd en ja toen bven ik er maar op geklommen , en t voelt gewoon goed , ik weet niet soms heb je wel eens dat als je op een paard stapt dat je dan zoiets heb van ja dit is m , en dat heb ik bij haar ,
frenka : de hulpen voor de galop snapte ze niet helemaal , ik bouw het rustig op en ook weer rustig af had het even nagevraagt en ze is pas eind mei uitgerekent , wist de naam van de hengst wel maar ben m even vergeten, zodra ze aangeeft dat ze het moeilijker vind worden dan bouw ik het rustig weer af en krijgt ze nog een paar weekjes zwangersschaps verlof , maar tot die tijd vindt ze het veel te leuk om te lopen het is en blijft een paard met een iegen willetje maar de klik is er het gaat super goed met rijden en daar ben ik blij om ,
foto`s van t veulen als het veulen is geboren komen ook zeker op bokt te staan maar dan moeten jullie nog een paar maandjes wachten Haha! minimaal 2 als het goed is .

bedankt voor jullie reactiès

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:38

Citaat:
Hoe kan je nou weten na 2 dagen of het paard te vertrouwen is, en of het paard de ruiter wel vertrouwd? Ik vind het wel heel veel voor het paard, ze komt op een nieuwe stal wat allemaal erg indrukwekkend is voor haar, is drachtig, ze wordt 2 dagen gereden, moet meteen meelopen op een wedstrijd want dan kan ze meteen een nieuwe ervaring op doen: Wedstrijdstress, allemaal schreeuwende kinderen en drukke mensen(vast ook wel drukke paarden). Ook omdat je zegt dat ze nog maar 6 is, ze nog niet veel kan, stront eigenwijs is en een eigen willetje heeft zou ik eerst lekker aan elkaar gaan wennen en rustig beginnen.. Lachen

ik denk dat het niet veel uitmaakt. eigelijk is het niks anders dan voor het eerst naar de manege te gaan. is ook allemaal nieuw en vaak ook niet rustig. als je gewoon voor de lol het proefje rijd. valt het allemaal wel mee denk ik. zoveel stress heeft een paard er niet van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:40

Ben ik nou de enige wie het opvalt dat de pad verkeerd om ligt? Haha!
De ronde kant hoort voor, de vierkante achter haha.

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:54

brittkitt : het is een vierkante pad Haha! haha maar hij is een beetje omgewaaidt door de wind ...
hij ligt echt goed kijk maar op de laatste fotò Haha! haha daar let ik wel op helemaal met een wedstrijd maakt niet uit hoor ,

welsje14 : dat klopt , al zijn op de manege de paarden het wel gewend en licht het eerder aan de ruiter maar heb gewoon vol ontspanning de pfoef gereden en met veel lol en voor de fun . puur toeval dat we 1e werden maar wel leuk

Veertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:57

BrittKitt schreef:
Ben ik nou de enige wie het opvalt dat de pad verkeerd om ligt? Haha!
De ronde kant hoort voor, de vierkante achter haha.

hihi mischien ben ik gewoon blond hor.. maar ik zie een volledig vierkante pad.. ik zie geen ronde kant.. Tong uitsteken

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:00

Nou ik ben het helemaal niet eens met uptodance want tuurlijk is het niet slecht om meteen er mee aan de slag te gaan! des te meer het paard weer kan leren.
Als hij echt zoveel stress had zou t ook niet zo goed gaan denk je niet?
Beetje onzin kan een paard goed hebben !

Veertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:50

ik zal ook nog even een reacties geven over het nu al wedstrijd rijden.. maar ik het met mellanii eens.. kijk tuurlijk moet je de eisen niet te hoog leggen.. maar ik vind dit makkelijk kunnen.. het is onderling.. en ze zijn idd niet voor niks 1e geworden.. als het echt niet had gekund., dan had tie wel in staking gegaan of iets dergelijks dan zou die echt niet zo lopen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:55

ziet er wel nejtes uit hoor!! heb je die fjord nou verkocht?:O