Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SanneKyla schreef:dit hoort hier inderdaad niet maar ik wil je wel vertellend wat ik ervan weet: Je begint met het grondwerk en gaat pas op 4 jarige leeftijd aan de slag met het zadel. Veel mensen doen hier niets op uit maar het is belangrijk dat je je daar aan houd. Je paard moet nog groeien en als je er te vroeg op gaat rijden kan dat later rugproblemen veroorzaken. Je kan al wat beginnen met Losspringen zodat je paard de techniek al wat leert, zo bouw je ook de spieren op. Als je paardje zadelmak is (anders ga je er onder het zadel natuurlijk nog niet mee springen) kun je balkjes gaan draven, dit is ook goed voor het evenwicht van je paardje, langzamerhand ga je opweg naar het springen van het kruisje... voelt het goed aan? dan kun je al wat verder met het springen!!Veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Grr..
Je moet doen met je eigen paard wat jij denkt dat het beste is maar ik ga voor de gezondheid en ik ga niet eerder rijden dan officieel toegestaan is.
SanneKyla schreef:het zijn harde feiten, je mag een paard niet eerder dan 4 jaar berijden.. er is zeker wel een leeftijd voor het inrijden, die regel word gewoon door sommige mensen die te ongeduldig zijn weggelatenJe moet doen met je eigen paard wat jij denkt dat het beste is maar ik ga voor de gezondheid en ik ga niet eerder rijden dan officieel toegestaan is.

SanneKyla schreef:Ik vind het gewoon belachelijk van een aantal mensen dat ze al op 2,5 jarige leeftijd actief aan het rijden zijn. Je paard/pony kan hier later blijvende rugklachten aan overhouden. Vroeger was het zo: Drie jaar, longeren en al een beetje hangen over je paardje heen. 4 jaar begin je pas met echt het erop zitten en het echte werk!!
SanneKyla schreef:Ik vind het gewoon belachelijk van een aantal mensen dat ze al op 2,5 jarige leeftijd actief aan het rijden zijn. Je paard/pony kan hier later blijvende rugklachten aan overhouden. Vroeger was het zo: Drie jaar, longeren en al een beetje hangen over je paardje heen. 4 jaar begin je pas met echt het erop zitten en het echte werk!!

Jolliegirl schreef:SanneKyla schreef:Ik vind het gewoon belachelijk van een aantal mensen dat ze al op 2,5 jarige leeftijd actief aan het rijden zijn. Je paard/pony kan hier later blijvende rugklachten aan overhouden. Vroeger was het zo: Drie jaar, longeren en al een beetje hangen over je paardje heen. 4 jaar begin je pas met echt het erop zitten en het echte werk!!
Laat mij eens paarden zien DIE problemen hebben?
Kom maar op met de harde waarheid
ken dr genoeg die met 3 ingereden zijn... en is allemaal prima verlopen.
Dus ik ben benieuwd naar jou bewijzen

Jolliegirl schreef:SanneKyla schreef:Ik vind het gewoon belachelijk van een aantal mensen dat ze al op 2,5 jarige leeftijd actief aan het rijden zijn. Je paard/pony kan hier later blijvende rugklachten aan overhouden. Vroeger was het zo: Drie jaar, longeren en al een beetje hangen over je paardje heen. 4 jaar begin je pas met echt het erop zitten en het echte werk!!
Laat mij eens paarden zien DIE problemen hebben?
Kom maar op met de harde waarheid
ken dr genoeg die met 3 ingereden zijn... en is allemaal prima verlopen.
Dus ik ben benieuwd naar jou bewijzen
SanneKyla schreef:Bij mij toevallig wel,, op de manege (heb helaas geen foto) stond ook een paardje, last van rugklachen, liep op eieren huppelde als een hertje, lieten ze gewoon meelopen in de les, beet als het zadel op gelegd werd wou die niet.........
Sodeletuut schreef:renpaarden worden toch ook al op 2 jarige leeftijd ingereden? (ben ik tegen hoor.. maar dat is toch zo?)
Sodeletuut schreef:hebben die dan ook rugproblemen enzo?