Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:17

Hallo allemaal!

Een nieuw bijrijdpaard voor mij. Eerst reed ik Wokkel (waar ik ook mee startte; zie topic in onderschrift), maar Wokkel was toch meer een springtype en ik meer een dressuurtype. Er werd me gevraag dof ik Julia niet wilde rijden - die zou veel beter bij mij passen dan Wokkel. Wel jammer, want Wokkel was wel heel lief...

Dit was de tweede keer dat ik erop zat, en met het paard is al een hele tijd bijna niets gedaan. Er werd me verteld dat ze met egards behandeld moest worden, en dat ze snel beledigd was Tong uitsteken. Dat merkte ik ook wel toen ik op haar reed: als je iets verkeerd deed dan liet ze dat wel merken. Maar als je haar niet in de weg zit loopt ze echt superfijn. Wel een paard dat goed is voor je rijkunst, denk ik Tong uitsteken. In ieder geval wel voor mij.

Tijdens het rijden probeerde ik aldoor het zadel recht te trekken, tot ik te horen kreeg dat Julia zelf gewoon scheef was... Ach gut Dat verklaarde ook meteen het ongelijke-beugels-gevoel.
Ik heb nog een beetje moeite met blijven zitten Tong uitsteken. Julia gooit ontzettend hoog op en haar gangen zijn heel anders (ruimer) dan die van Wokkel. Bovendien is ze zo'n 10 cm groter en heeft ze een heel ander karakter. Misschien zijn hierdoor mijn vliegende benen een beetje te verklaren - ze weten nog niet zo goed wat ze met haar dikke buik aan moeten Tong uitsteken.
Het zadel is overigens niet van mij en past mij niet helemaal (1,5 inch te groot). Mijn beenligging wordt daar een beetje door verstoord, maar ik moet natuurlijk het zadel niet de schuld gaan geven Clown.

Genoeg gekletst; hier is het filmpje! Ik probeerde het gisteren up te loaden op youtube. daar ben ik 6 uur mee bezig geweest, voor ik een foutmelding kreeg Ach gut. Vandaag maar op een andere manier gedaan. Kortom: er zit veel tijd in dus een berichtje zou leuk zijn! Haha!

http://pcbcn10.phys.rug.nl/~machteld/Julia.mpg

Sheran

Re: Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:01

Doet het filmpje het wel? Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:04

Ik kan je filmpje niet openen..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:06

ik ook niet, helaas wel leuk dat je nu een nieuw bijrijdpaard heb Lachen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:06

Haha het filmpje doet het Lachen

Volgens mij rijd je haar netjes. Ik vind haar alleen een beetje ' waggelend' lopen. Ze heeft wel mooie gangen.

Veel plezier en succes nog met dit paardje Lachen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:07

Het filmje opent met Media player. Kan het daar aan liggen? Bij mij doet het filmpje het wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:08

Gelukkig doet hij het bij jou wel! Ik zal er even naar kijken of ik hem toch niet kan youtuberen Haha!.

@ hierboven: hij opent idd met een mediaplayer. Geen specifieke geloof ik.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:08

ik well
super leuk filmpje!! Haha!
je paardje loopt wel mooi!! Tong uitsteken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:11

Dankjewel! Haha!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:13

filmpje doet het wel hij opent alleen heel traag...
heb de eerste 15 sec gezien verder. lijkt of hij wat onregelmatig loopt achter. vooral op het stuk van de diagonaal. maar kan zijn dat het later niet meer zo is. heb maar een klein stukje gezien.
verder ziet het er wel leuk ontspannen uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:16

Ik had ook het idee dat het paard wat onregelmatig achter loopt, maar kan ook door het camerawerk komen Tong uitsteken

Verder ziet het er leuk uit Lachen mooi ontspannen en paard is goed voorwaarts!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:20

Ik vind het er heel netjes uitzien, zeker als je er nu pas voor de 2e keer op zat. Lachen
In de galop viel ze af en toe een beetje op haar voorhand leek het wel, maar ik vond het er netjes uitzien.
En wat dat 'op je billen zitten' betreft, ik vind dat het wel meevalt hoor. Ik had gedacht een stuuterbal te zien, maar je zit opzich netjes.
Veel plezier met haar, jullie zijn een leuke combinatie.
Alleen wat een afgrijselijk dekje lag er op haar rug. Bloos!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:20

idd viel mij ook op,
lollig dekje Tong uitsteken
ik vind wel dat je soms je handen te vast heb Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:23

Leuk paardje, loopt wel netjes. ik vond ook dat het leek alsof ze achter wat onregelmatig was. (vnl rechtsachter).
Verder zag het er netjes uit en die wiebelbenen van jou vond ik ook wel mee vallen.
Ben ook blij dat er geen storend commentaar onder het filmpje zat.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:39

sheela schreef:
Leuk paardje, loopt wel netjes. ik vond ook dat het leek alsof ze achter wat onregelmatig was. (vnl rechtsachter).
Verder zag het er netjes uit en die wiebelbenen van jou vond ik ook wel mee vallen.

Niets aan toe te voegen! Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:42

Wat een leuk paard Machteld! Volgens mij past deze je wel iets beter, het ziet er netjes en actief uit Lachen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:49

Je bijrijpaard loopt erg mooi! Mooi ruim en lichtvoetig. Die onregelmatigheid, daar ben ik het mee eens met wat de anderen zeggen.

Wat ik wil zeggen over de galop: Wat me opvalt, zowel links als rechtsom, het paard galoppeert enorm met zijn kont naar binnen. Probeer die eens naar buiten te zetten op zo'n volte. En ik vind dat het beestje nog wat gespannen bovenin loopt. Je zat er natuurlijk pas voor de tweede keer op, dan kun je ook nog geen totale ontspanning verwachten, maar probeer gewoon alvast hem wat lager te rijden, met z'n neus een beetje richting kniehoogte, dan vind ik het beeld net iets meer ontspannen om naar te kijken!

Edit: Over dat scheeflopen, zie dat je daar al wat over had gezegd in je beginpost, sorry!!
Laatst bijgewerkt door Ashley__ op 03-03-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:05

Bonnie_Theun schreef:
Je bijrijpaard loopt erg mooi! Mooi ruim en lichtvoetig. Die onregelmatigheid, daar ben ik het mee eens met wat de anderen zeggen.

Wat ik wil zeggen over de galop: Wat me opvalt, zowel links als rechtsom, het paard galoppeert enorm met zijn kont naar binnen. Probeer die eens naar buiten te zetten op zo'n volte. En ik vind dat het beestje nog wat gespannen bovenin loopt. Je zat er natuurlijk pas voor de tweede keer op, dan kun je ook nog geen totale ontspanning verwachten, maar probeer gewoon alvast hem wat lager te rijden, met z'n neus een beetje richting kniehoogte, dan vind ik het beeld net iets meer ontspannen om naar te kijken!

Dat zal neem ik aan met het scheef zijn te maken hebben. Paard lijkt idd rechtsachter wat onregelmatig te lopen. Maar verder qua houding van jou valt het reuze mee. Ziet er heel fijn uit voor de 2e keer. Lijkt me ook een fijn paard om mee te werken als je het filmpje zo ziet! Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:08

loez schreef:
Bonnie_Theun schreef:

Dat zal neem ik aan met het scheef zijn te maken hebben. Paard lijkt idd rechtsachter wat onregelmatig te lopen. Maar verder qua houding van jou valt het reuze mee. Ziet er heel fijn uit voor de 2e keer. Lijkt me ook een fijn paard om mee te werken als je het filmpje zo ziet! Lachen

Ja, over die scheefheid Lachen Had ik overheen gelezen in de beginpost van de TS

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:16

ik vindt je erg netjes rijden, je zit je paard totaal niet in de weg met je houding leuk paard. dmv trainen maak je hem sterker, dan gaat de achterhand ook beter onder de massa. en is het onregelmatige ook gelijk weg succes leuk beestje.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:32

Welshcobfan schreef:
Ik had ook het idee dat het paard wat onregelmatig achter loopt, maar kan ook door het camerawerk komen Tong uitsteken

Verder ziet het er leuk uit Lachen mooi ontspannen en paard is goed voorwaarts!

Ik denk ook dat ze achter geen zuivere gangen heeft, ze "trekt" een beetje met rechts achter

verder loopt ze mooi "verend"

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:00

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Lachen

@Welshcobfan: aan het begin is het beel dinderdaad teveel ingezoomd. Wat niet wegneemt dat ze best een beetje onregelmatig kan zijn hoor, achter.

@Blinnii: En thanks Vork Maar verder bedankt! Lachen

@Bonnie_Theun: dat heeft denk ik inderdaad met haar scheefheid te maken. Vooral als je voor het eerst galop ziet in het filmpje lijkt het wel een travers, haha. Ik zal er wel aan werken Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:13

Het dekje is opzich wel leuk hoor, maar vind het op dit paard wat minder staan. Lachen
Staat denk ik leuker op een schimmel oid.
In de galop draait ze inderdaad heel erg haar billen naar binnen, maar met wat werk gaat dat vast helemaal goed komen.
Nogmaals, veel plezier met haar en blijf lekker foto's en filmpjes plaatsen.

Pling Dat vergeet ik nog bijna.. Heerlijk om eens een duidelijk filmpje te zien, dat niet maar 15 sec ofzo duurt. Hier kun je meer uit halen dan van foto's, vind ik dan. Super! Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:16

Haha, dank je wel Blinnii!

Ik vind het dekje zelf ook niet mooi hoor Tong uitsteken. Ik heb het gemaakt van oude gordijnstof om even te kijken of ik überhaupt een dekje in elkaar zou kunnen zetten. Dan kan ik dat later met mooie stof doen Lachen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:18

Dan heb je dat nog briljant goed gedaan vind ik..
Het ziet er niet lelijk uit ofzo, ik vind de kleur alleen iets minder..
Ik moest meteen aan een oud gordijn denken, hahaha en daar is het nog van gemaakt ook, grappig. Lachen