Haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:57

Yeahh, een nieuw setje Lovers Ben er helemaal verliefd op!

Even wat korte info vooraf: Saar& ik starten nu al een tijdje M1, en rond november/december raakten we echt in een dip. Ze liep voor geen meter op wedstrijden, ze liet echt maar 50% zien van wat ze kon.
Nadat ik op een wedstrijd eind december 169 en 166 punten behaald had, was ik het zó zat dat ik de slofteugel niet meer om heb gedaan, niet meer met zweep ben gaan rijden en ik heb Saar op ander voer gezet. (uiteraard wel eerst laten 'wennen' Knipoog )
En met resultaat, want op de eerstvolgende wedstrijd haalden we 184 punten.
Nu had ik gisteren (vrijdag) weer een wedstrijd.... 186 punten én een tweede prijs! Ik kreeg weer helemaal dat gevoel van trotsheid; dat doet mijn haflingertje toch maar even mooi tussen de dressuurpaardjes.

Vandaag heeft mijn moeder dus wat foto's gemaakt van het rijden, ik heb gewoon wat basiswerk gedaan met Saar, ik kon ook alleen maar op de volte bij A rijden dus veel variatie kon ik ook niet aanbrengen :p .
Let a.u.b niet op mijn vreselijke propjes-jas, ik had er twee truien onder aan, ik word een beetje ziek Clown
Maargoed, genoeg gepraat, hier de foto's van mijn superhaf:
Afbeelding

Afbeelding
Hier pakte ik haar geloof ik net weer op uit het halsstrekken, teugel mag wat korter en die linkerhand hoeft niet zo streng Bloos

Afbeelding
Lekker bergopwaarts galopje Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
érg fijn achterbeentje!

Afbeelding

Afbeelding
Wat lager instellen

Afbeelding

En dat was het weer Lachen .

De aandachtspuntjes volgens mijzelf:

- Strenge linkerhand (dit zei mijn instructrice gisteren ook al)
- Voeten!!
- Rechtop blijven zitten
Laatst bijgewerkt door Aranel op 01-03-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: M-haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:59

Ik zie hier niet zo heel veel M1 in . Verder wel een leuk beestje, ziet er wel goed uit, alleen je moet echt gaan letten op je linkerhand Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:00

fijn dat je een manier hebt gevonden waardoor het wat lekkerder gaat.

je moet alleen wel opletten dat je handen niet breed zet maar netjes bij elkaar, boven de schoft.
en je tenen naar binnen.

in het begin ziet het er wat gespannen uit, maar op de andere foto's word dat beter

jullie zijn een leuke combi Lachen

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:00

probeer de knik in je ellebogen te houden. je steekt je armen zo ongeveer recht naar beneden.
Verder ziet het er wel redelijk uit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:01

rommeke schreef:
fijn dat je een manier hebt gevonden waardoor het wat lekkerder gaat.
je moet alleen wel opletten dat je handen niet breed zet maar netjes bij elkaar, boven de schoft.
en je tenen naar binnen.

in het begin ziet het er wat gespannen uit, maar op de andere foto's word dat beter

jullie zijn een leuke combi Lachen

Dit is idd een groot aandachtspunt. In de proef doe ik dit ook niet hoor Knipoog
Ik zal mijn beugels eens een gaatje korter maken, misschien helpt dat..

veerlefellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:02

ik vind het er eigenlijk eerilijk gezeg ook niet erg M1 uit zien sorry

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:03

veerlefellow schreef:
ik vind het er eigenlijk eerilijk gezeg ook niet erg M1 uit zien sorry

En waarom niet? Hier heb ik niet veel aan, licht het dan tenminste toe.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:06

Ik heb het idee dat je je handen vastzet .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:08

Ook ik heb niet echt het idee dat het M1 is.
Ruiters uit de M1 hebben toch wel een nettere houding, dus ik denk dat het daar voor een groot deel uit voort komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:09

ik vind dat je handen erug breed staan. en soms zo breed dat je hem zo in de krul kan trekken wat ik niet vind kunnen op M niveau eerlijk gezegt. verder zit je constant met je spoor in zijn buik. je zit niet recht altijd helemaal recht op. verder zijn er ook geen foto's van M oefeningen waardoor ik het niet nodig vind om M haf in je titel te zetten. maar als ik het geheel zo bekijk ben ik het wel met Veerlefellow eens dat het er niet erg M1 waardich uit ziet eerder een L1 pony

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:11

Anoniem schreef:
ik vind dat je handen erug breed staan. en soms zo breed dat je hem zo in de krul kan trekken wat ik niet vind kunnen op M niveau eerlijk gezegt. verder zit je constant met je spoor in zijn buik. je zit niet recht altijd helemaal recht op. verder zijn er ook geen foto's van M oefeningen waardoor ik het niet nodig vind om M haf in je titel te zetten. maar als ik het geheel zo bekijk ben ik het wel met Veerlefellow eens dat het er niet erg M1 waardich uit ziet eerder een L1 pony

Tsja, sorry maar we rijden toch echt M1 hoor.. dus ik zet geen L-haflinger in de titel Haha!
Dat van de sporen in haar buik prikken viel mij ook op, dat doe ik ws onbewust maar hier ga ik zeker op letten Lachen

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:14

Emmaa_ schreef:
Ik zie hier niet zo heel veel M1 in . Verder wel een leuk beestje, ziet er wel goed uit, alleen je moet echt gaan letten op je linkerhand Lachen

Helemaal mee eens! ik zie helemaal geen M eerder begin B maar goed,

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:18

Denk dat ze bedoelen dat het dier niet echt rond loopt. Op geen enkele foto. En ze komt soms nogal tegen de hand.

Wel goed van je dat je zelf het roer omgegooid hebt Lachen

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:19

Ryanne_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Helemaal mee eens! ik zie helemaal geen M eerder begin B maar goed,

owjaa ff een toelichting,
je handen bij je knieen??? om haar lager te krijgen tja,,,
uuh helemaal geen zijgangen, je houding, najah, als je dat in de titel zet verwacht iedereen toch wel foto's van de
M oefeningen, en dan krijg je losrijfoto's en een beetje draf fototjes,, tja,,,

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:20

Toch vind ik het best knap, iedereen kan vanaf een paar foto's zien of een combinatie M waardig is of niet. Het zijn een paar moment foto's, hoe kunnen jullie nou zien of dit paard niet M loopt.
Als ze niet M waardig was zou ze geen winstpunt rijden.
In haar profiel staan ook mooie foto's, dat ze echt super netjes loopt.

Nog veel succes met d'r!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:22

Watch_Me schreef:
Toch vind ik het best knap, iedereen kan vanaf een paar foto's zien of een combinatie M waardig is of niet. Het zijn een paar moment foto's, hoe kunnen jullie nou zien of dit paard niet M loopt.
Als ze niet M waardig was zou ze geen winstpunt rijden.
In haar profiel staan ook mooie foto's, dat ze echt super netjes loopt.

Nog veel succes met d'r!!

Hehe, ook eens positief commentaar Tong uitsteken
Dankjewel Lachen

Hilde_92

Re: Haflinger Saar @ work in Eurostar roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:26

Ja ik vind dit gewoon weer zo'n gezeur, je rijdt toch winstpunten met d'r? Als ze niet nageeflijk liep kreeg je echt geen winstpunten volgens mij. Tong uitsteken
Ik kan ook wel eens foto's hebben en dan lijkt het net een paard die pas 1 week onder het zadel is.

Ik vind het altijd zo grappig dat mensen elkaar zo de grond instampen, mensen kunnen het ook normaal overbrengen, het is een beetje lomp om van die dingen te zeggen terwijl je niet weet hoe dat beestje loopt in het echt.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:26

Citaat:
uuh helemaal geen zijgangen,

Dat slaat als een koe op een gebakje! Nergens op dus!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:29

Ja, vriendelijk is anders. Je kan toch best M1 zijn zonder allerlei zijgangen op je foto's te hebben? Of zijn al die trucjes tegenwoordig verplicht op je foto's voordat je mag zeggen dat je M1 rijdt?

Af en toe heb ik het idee dat je haar een beetje teveel naar beneden vraagt omdat je op een aantal foto's je handen zo breed en laag hebt. Dan krijg je een beetje het gedwongen beeld. Als je dat niet zou doen, dan zou het er al een stuk beter uitzien, vermoed ik Knipoog

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:33

Leuk beestje hoor , maar ben het wel eens met de tips hierboven.Je moet je handen ook iets meer dragen .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:34

Narya schreef:
Ja, vriendelijk is anders. Je kan toch best M1 zijn zonder allerlei zijgangen op je foto's te hebben? Of zijn al die trucjes tegenwoordig verplicht op je foto's voordat je mag zeggen dat je M1 rijdt?

Af en toe heb ik het idee dat je haar een beetje teveel naar beneden vraagt omdat je op een aantal foto's je handen zo breed en laag hebt. Dan krijg je een beetje het gedwongen beeld. Als je dat niet zou doen, dan zou het er al een stuk beter uitzien, vermoed ik Knipoog

Kijk, hier heb ik wat aan Lachen
Dit is al een stuk vriendelijker Tong uitsteken . Ik vind het ook eigenlijk best wel raar dat ik m'n handen nu vrij laag houd, want normaal krijg ik altijd te horen dat ik mn handen te hoog heb Clown . Maargoed, ik ga hier wel op letten uiteraard.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:41

Ik vind het een leuke haf Lachen
En uit foto's kan je niet opmaken of het M1 is, ze was gewoon even lekker basiswerk aan het doen!
Ik vind je roze dekje erg leuk Haha!

En ik ga mee met de tips hierboven. Probeer je handen echt meer te dragen dan ziet het er al een stuk beter uit!
Ik keek in je profiel en ik vond haar daar een stukje flinker dan hier kan dat kloppen? Want ik vind haar nu zo klein lijken beetje iel miss. Kan het fout hebben hoor! Zeg het me dan maar! Haha!

Zo heel verhaal, maar nog veel geluk samen !

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:45

Je moet je handen meer dragen, je tenen naar binnen draaien en je handen niet vast zetten. Ik denk dat als je dat doet dat het er echt uit ziet als M1 Knipoog Werk gewoon aan je houding, een tipje (zo heb ik me houding verbetert): vraag iemand of hij in de bak wil staan en elke keer als je handen omlaag gaan, of je tenen als kapstokjes zitten. Dat die gene dan zegt dat je handen moet dragen of je tenen naar binnen moet draaien, geloof me op een gegeven moment merk je echt verschil en denk je er zelf aan.

Leuk setje trouwens, helemaal verlieft Lovers

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:46

Jane_ schreef:
Ik vind het een leuke haf Lachen
En uit foto's kan je niet opmaken of het M1 is, ze was gewoon even lekker basiswerk aan het doen!
Ik vind je roze dekje erg leuk Haha!

En ik ga mee met de tips hierboven. Probeer je handen echt meer te dragen dan ziet het er al een stuk beter uit!
Ik keek in je profiel en ik vond haar daar een stukje flinker dan hier kan dat kloppen? Want ik vind haar nu zo klein lijken beetje iel miss. Kan het fout hebben hoor! Zeg het me dan maar! Haha!

Zo heel verhaal, maar nog veel geluk samen !

Nee, dit klopt helemaal! Door de zwaardere training is ze best veel afgevallen, maar ze krijgt nu extra veel persvoer bijgevoerd, dus ik hoop dat ze snel weer wat steviger wordt Lachen

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:49

Als je zo in de M1 gaat rijden met je handen die bijna in je zakken zitten dan krijg je denk niet zulke goede punten.
Eerlijk gezegd kan je uit deze foto's ook niet echt goed beoordelen.

Ik vind dat je wel een mooie haflinger hebt Lachen

Tips:

Je handen hoger en niet in je zakken
Je hakken uitdrukken