Na al een paar jaar een afspraak te hebben staan met Dyonne, is ze gisteren langsgeweest. Semmetje netjes ingevlochten en staartje gewassen.
Sem is een 6 jarige ruin. Hij is nu 2,5 jaar mijn menpony en sinds een jaar ook ohz. We hebben ondertussen 2 wedstrijdjes gereden en zijn lekker verder aan het trainen. Zijn galop is altijd een groot probleem geweest, maar het gaat allemaal steeds beter.
Zijn galop zoals hij nu gaat. Deze foto's geven echter een ontspannen galop in een correcte rechtergalop:

Wat fijne drafjes, helaas waren die niet zo in overvloed gisteren. Ik mis de hele week al wat impuls bij het dressuurwerk. Waardoor ik hem net niet lekker tegen mijn hand aan kan rijden, waardoor het stuur ook niet optimaal is en ik actie vanuit de achterhand mis. Lekkere oorzaak-gevolg-gevolg-gevolg-gevolg verhaal
Blijkt maar weer hoe belangrijk voorwaartse drang is:

Zijn halsstrekken heeft zich van de winter echt super ontwikkeld. De laatste paar keren met trainen in de bak en op les (ook zand), liep hij geweldig. Hij loopt heel relaxt 3 rondjes met zijn neus op 10 cm vanaf de grond, en geeft gewoon nog druk op het bit, is dus nog stuurbaar, bewerkbaa etc. Probleem op het gras is dus dit geworden:

Dan zijn we nog hard aan het oefenen op de middendraf. Die steeds beter gaat. Maar door het impuls gebrek had ik dus geen fijn contact met zijn mond, had ik geen tot weinig druk op het bit en komt hij in de middendraf dus erg makkelijk tegen de hand en kan ik zijn achterhand er niet goed genoeg bijrijden. Zijn beenwerk ontwikkelt echter steeds beter:

En dan tot slot nog wat echte Semacties:

Die halsstrekfoto, geweldig. Mooi paardje!
Probeer hem ook ronder te rijden, iets meer aan elkaar. (Kan nu ook kopen door wat je zelf zegt; impuls verlies) Vooral in de galop, rechtop blijven zitten!

.
?