Jasmijn [HAF] @ M1 Debuut (Filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Jasmijn [HAF] @ M1 Debuut (Filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:19

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste m1 wedstrijd met Jasmijn. Ik was heel tevreden voor een eerste keer, had er al niet teveel van verwacht. Vrijdag hadden we nog even een pittig privé-lesje Clown Maar ik kon nu al een hele verbetering merken.
De eerste proef was ik heel tevreden over, ze springt alleen aan in middendraf (kan ze totaal niet, maar er komt verbetering in dankzij mijn nieuwe instructrice die heel wat handige tips heeft Pling ) En ze sprong jammergenoeg 1 keer verkeerd aan maar was ook mijn eigen fout. Was ook al zo bang dat ze het zou doen omdat ze vrijdag met les het helemaal niet meer wou.
Ik had uiteindelijk in deze proef 184 punten! Dus M1+1. De tweede proef ging minder, jasmijn werd moe sprong beide keren verkeerd aan, en de middendraf heb ik eigenlijk helemaal niet laten zien. Eén ding is cker, jasmijn moet op conditietraining Cool maar dat had ik die dag ervoor ook al met privé-les te horen gekregen. Moet nu als ik rij in ieder geval een uur intensief rijden in plaats van een half uurtje of 3 kwartier. Ik had in de tweede proef 175 punten en bleek hiermee achteraf ook nog 2e te zijn Haha!
Aankomend weekend hebben mijntje en ik ons springdebuut, en volgende week gaan we weer een poging tot dressuur doen
Commentaar laat ik aan jullie over, maar hou er wel beetje rekening mee dat het voor mij en de pony dus de eerste keer was en ik best wel zenuwappig was Clown (Het filmpje is van de eerste proef, het bandje was namelijk vol bei de tweede proef Verdrietig )

http://www.youtube.com/watch?v=0fsCx57FNxA

Dr lieve hoofdje nog even;

Afbeelding

Margriet7

Re: Jasmijn [HAF] @ M1 Debuut (Filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:30

Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de M1! Ziet er netjes uit hoor! Je zit trouwens ook keurig stil Ja

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:32

gefeliciteerd! het ziet er goed uit. het lijkt alleen wel alsof je in de draf elke pas drijft? weet het niet zeker hoor.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:32

In de SB mag de schouder nog veel meer naar binnen gezet worden, ook vind ik dat je pony nog iets meer bovenin mag lopen, voor de L2 was dit een erg mooie houding, maar je pony mag meer opgerichter lopen.

Verder erg netjes hoor en je zit ook mooi *LOL*

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:42

Ik vind het er mooi constant uitzien!
Gefeliciteerd met je eerste winspunt hoor.
Verder vind ik dat je erg netjes zit, jammer van sommige foutjes die erin zitten. Overigens vind ik ook dat ze iets meer opgericht mag lopen, vooral in de galop mag ze wat meer bergop lopen Lachen
Succes verder, ik vind jullie een leuke combinatie!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:18

leuke haflinger! mooi gebouwt Haha!

In het begin lijkt ze wat te hangen op je hand, maar later is dat mooi voor elkaar. Mooie constante nagefelijkheid. Ik zie alleen in geen enkele hoek, of op voltes etc. een lengtebuiging. Alleen het hoofd wordt in de richting gesteld, maar de buiging is er niet. Probeer daar wat aan te doen, het lijkt nu een beetje stijfjes/vast eruit te zien.
Vind niet dat ze veel meer opgericht hoeft, het is wel mooi zo, ietsjes zou wel kunnnen.
Bij de 1e keer aanspringen in galop, springt ze fout aan, maar ik zie ook geen hulpen die gegeven worden?
De keer dat je op de andere hand aanspringt zie ik je ook geen hulpen voor de galop geven..het is goed van je dat je het zo onopvallend doet, maar probeer het wel duidelijk te laten wezen voor je pony zodat je daar geen fouten op hoeft te maken want jullie kunnen het best! Haha!
De middendraf gaat 2x niet goed, probeer ook wat toe te staan in je hand. Je houdt je pony tegen en geeft hem been, dus kan ik het me ook voorstellen dat het niet helemaal goed gaat.
Zoals ik zie bouw je de middendraf niet op maar wil je gelijk de goede middendraf hebben zegmaar, probeer het wat op te bouwen. Dus als je zeg maar h-x-f van hand veranderen middendraf moet doen, dat je de hoek mooi neemt, als je hebt afgewent iets toestaan in je hand en ietsjes bijdrijven, dus dat je het opbouwd. snap je een beetje hoe ik het bedoel? (vind het een beetje moeilijk om het zo uit te leggen Clown

hopelijk kun je er wat mee, ik zie iig wel dat jullie allerbei erg jullie best doen! Haha!
hele leuke combinatie hoor!
succes verder

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:24

mooi paard zeg Haha!!!

maar let op dat je je benen wat stiller houd Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:33

Ziet er goed uit hoor nynke Haha!
Gefeliciteerd met je winstpunt Knipoog
Gelukkig zwaaide ze nu niet met haar hoofd Tong uitsteken
Nu nog even de middendraf oefenen en dan is het bijna perfect Knipoog
Veel succes met je eerste springwedstrijd zaterdag Knipoog
Haha
xx Hilde

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 07:45

Bedankt voor de reacties Lachen Zoals ik zelf ook al zei zijn we er nog lang niet.

Bonnie_theun: Het klopt, SB ging ook niet lekker maar we zijn er ook nog niet heel lang mee bezig en het gaat steeds beter Lachen Jasmijn mag indd iets meer opgerichter, we zijn nu alleen eerst bezig dat ze haar kaak los laat zodat we straks ook meer lengtebuiging krijgen. Daarna gaan we wel weer iets omhooog Lachen

essiej_peace: Het klopt opzich allemaal wel wat je zegt. Zoals ik hiervoor al zei ben ik eerst bezig dat ze die kaak loslaat want ze moet indd meer lengtebuiging krijgen. We hebben vorige week vrijdag dus 1e keer privé les gehad en ik weet nu ook echt hoe ik daar mee te werk moet gaan. Het gaat inmiddels ook al stukje beter. De hulpen gaan in de eerste keer aanspringen verkeerd ben ik met je eens maar dit waren ook echt mijn zenuwen (was al bang dat ze verkeerd aansprong) Bij de tweede keer vindt ik zelf mijn hulpen duidelijk genoeg, thuis doet ze het ook zo dus waarom nu niet?? Over de middendraf, tsja daar valt gewoon bijna niet over te praten als je die nu vergelijkt met een jaar terug man wat doet ze het nu dan goed. Met mijn instructrice ben ik daar heel erg mee aan het oefenen en we doen het op een iets andere manier dan jij zegt dus ik hoop dat je snapt dat ik gewoon verder ga op de manier van mijn instructrice. We gaan nu ook vaker balkjes lopen en dat combineren met de hulp van de middendraf want dan kan ze het ineens wel Haha! Dus als het goed is komt het er ooit wel eens uit, hoop ik Lachen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 07:53

wauw echt een leuke combi ijn jullie, ik vond dat je hem/haar netjes reed;)

Miradim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:05

Hey. Ziet er goed uit! Leuk paardje heb je ook. Succes verder!

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:12

Ziet er heel erg leuk uit hoor, leuke combinatie!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:17

Moet je in de M1 ook niet beginnen met de contragalop en keertwendingen? Of is dat pas in de M2??

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:44

Bedankt verder iedereen voor de leuke berichtjes Lachen

upendo: Dat is pas het m2, in de m1 zitten alleen gebroken lijntjes in contragalop en rechtsomkeert en linksomkeert.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:33

okay..
De eigenaar van een paard waar ik soms op rij, is pas begonnen met die oefeningen.. Ik wist niet meer zeker of het nou in de M1 of in de M2 was.. ^^

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:36

wat een leuk koppie heeft je pony

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:42

Bonnie_Theun schreef:
In de SB mag de schouder nog veel meer naar binnen gezet worden, ook vind ik dat je pony nog iets meer bovenin mag lopen, voor de L2 was dit een erg mooie houding, maar je pony mag meer opgerichter lopen.

Verder erg netjes hoor en je zit ook mooi *LOL*

Mee eens, maar het neusje mag er wel ietsjes meer uit. Anders wordt het opgekropt en dat zou zonde zijn.
Verder vind ik het er goed uitzien!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:47

Annemieke: Het was ook de eerste keer m1. Ik zelf heb ook al in een eerder berichtje aangegeven hoe en wat Knipoog We blijven veel oefenen, en dankzij mn instructrice waar ik nu denk ik 2 maand les van heb zijn we al grandioos vooruit gegaan. Hebben een hele tijd lopen sukkelen met verschillende instructrices. Volgende week heb ik als het goed is weer privé les dus we zullen dan wel weer veel oefenen met schouderbinnenwaarts en middendraf..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:49

nynkeline schreef:
Annemieke: Het was ook de eerste keer m1. Ik zelf heb ook al in een eerder berichtje aangegeven hoe en wat Knipoog We blijven veel oefenen, en dankzij mn instructrice waar ik nu denk ik 2 maand les van heb zijn we al grandioos vooruit gegaan. Hebben een hele tijd lopen sukkelen met verschillende instructrices. Volgende week heb ik als het goed is weer privé les dus we zullen dan wel weer veel oefenen met schouderbinnenwaarts en middendraf..

Een goede instructrice is idd erg belangrijk. IK heb sinds kort ook weer van iemand les waarbij Tommie ineens met sprongen vooruit gaat. Het is niet altijd makkelijk om iemand te vinden die bij jou en jouw paard past!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:53

AnnemiekvM schreef:
nynkeline schreef:

Een goede instructrice is idd erg belangrijk. IK heb sinds kort ook weer van iemand les waarbij Tommie ineens met sprongen vooruit gaat. Het is niet altijd makkelijk om iemand te vinden die bij jou en jouw paard past!

Hier zat ik dus ook mee, meerdere instructrices gehad in een korte tijd en heb gewoon ook dingen verkeerd aangeleerd. En aanleren is makkelijker dan afleren. Sinds januari hebben we weer van iemand anders clubles en dat beviel me zo goed dat ik dus vorige week 1e priveles bij dr heb genomen. En binnen zo'n korte tijd zijn we echt gigantisch vooruit gegaan, denk dat ik anders nu ook nog niet m1 was geweest. Helaas komt voor mij nu weer even een zware tijd aan, moet 8 weken lang op blokstage dus zal pas 's avonds thuis zijn en dan mn eigen paardjes nog.. Hoop dat ik het zo lang vol kan houden Vork Want we moeten wel goed blijven oefenen, anders krijg ik het ook wel te horen van mn instructrice denk ik, die heeft dat zomaar door volgens mij Nagelbijten / Gniffelen

joycekuif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:57

mooie haf!
jullie zijn een goede combinatie en hartstikke gefeliciteerd met de eerste winstpunt!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:20

Wat een leuk hafje zeg! Heel ander type dan die van mij!
Vind dat je haar lekker aan het lopen hebt, ze mag wel wat beter aan het been. Bij het voorwaarts in arbeidsdraf na t groeten en na het achterwaarts doet ze eerst een paar pasjes stap/draf voordat ze echt draaft. Probeer haar meteen weg te laten draven.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:37

nynkeline schreef:
Bedankt voor de reacties Lachen Zoals ik zelf ook al zei zijn we er nog lang niet.

Bonnie_theun: Het klopt, SB ging ook niet lekker maar we zijn er ook nog niet heel lang mee bezig en het gaat steeds beter Lachen Jasmijn mag indd iets meer opgerichter, we zijn nu alleen eerst bezig dat ze haar kaak los laat zodat we straks ook meer lengtebuiging krijgen. Daarna gaan we wel weer iets omhooog Lachen

essiej_peace: Het klopt opzich allemaal wel wat je zegt. Zoals ik hiervoor al zei ben ik eerst bezig dat ze die kaak loslaat want ze moet indd meer lengtebuiging krijgen. We hebben vorige week vrijdag dus 1e keer privé les gehad en ik weet nu ook echt hoe ik daar mee te werk moet gaan. Het gaat inmiddels ook al stukje beter. De hulpen gaan in de eerste keer aanspringen verkeerd ben ik met je eens maar dit waren ook echt mijn zenuwen (was al bang dat ze verkeerd aansprong) Bij de tweede keer vindt ik zelf mijn hulpen duidelijk genoeg, thuis doet ze het ook zo dus waarom nu niet?? Over de middendraf, tsja daar valt gewoon bijna niet over te praten als je die nu vergelijkt met een jaar terug man wat doet ze het nu dan goed. Met mijn instructrice ben ik daar heel erg mee aan het oefenen en we doen het op een iets andere manier dan jij zegt dus ik hoop dat je snapt dat ik gewoon verder ga op de manier van mijn instructrice. We gaan nu ook vaker balkjes lopen en dat combineren met de hulp van de middendraf want dan kan ze het ineens wel Haha! Dus als het goed is komt het er ooit wel eens uit, hoop ik Lachen

goed dat je ermee bezig bent! Haha! zo te horen zijn jullie goed bezig

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:01

Barbie1986: Ze mag meer aan het been indd, het wegdraven viel mij niks tegen in de proef eigenlijk. Nu het moeilijker wordt en wij met zn 2en beter les krijgen, gaat ze wel eens in protest en is ze ook minder aan het been geworden. Maar ook hier zijn we hard mee bezig Lachen

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:52

mooi beest Haha! je weet goed waar je aan moet werken.. dus daar geef ik verder geen commentaar op. het gaat helemaal goed komen met jullie!