Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
deniece schreef:Hallo,
Ik neem sinds vandaag het verzorgpaard van een vriendin over, en ze heeft net een beetje verteld hoe zij in elkaar zit. Ze vertelde dat ze eigelijk nog bijna nooit in de bak hadden gegalopeerd (wel in het bos) omdat ze in de bak niet wil aan galoperen.. Ze gaat dan hééél hard draven en als ze in de galop zit gaat ze heel hard. Maar in het bos springt ze wel gewoon aan en kan ze nog redelijk rustig galoperen.
Heeft iemand tips hiervoor?
Groeten, Deniece
. ursulaatje schreef:hihi, ik had een jaar terug precies hetzelfde probleem!![]()
(ik heb het verzorgpaard niet meer) het probleem is, dat ze het niet leuk vind in een bak, maar wel buiten. Ik heb het nooit goed voor elkaar gekregen, maar ik ging altijd wel pas de bak uit als zij in galop is geweest. Je zegt net dat ze wel in galop gaat, alleen dan te snel. Hoe hou je in?? met de teugels, of met je zit?
zal 't eens proberen! Nanna schreef:in het bos is het waarschijnlijk veel rechtuit, en in de bak maar elke keer bochtjes. Ik denk dat ze het balans nog niet goed heeft.

Sonja_B schreef:Nou, ik wist het wel als mijn pony in het bos goed reageert op deh ulpen dan kan ie dat in de bak ook doen.
Dus niet luisteren spoortje erin of flinke tik met de zweep en normaal aanspringen, dus niet hard gaan draven.
nu nog met ruiter
shan schreef:Voor een tuiger is de galop niet de gemakkelijkste gang.
Gewoon eerst oefenen aan de longeerlijn totdat ze goed op je stem aangaloppeerd, dan weer doen terwijl je er opzit. In eerste instantie ook met stemhulp. Met een beetje oefenen komt het wel goed!
ikenindi schreef:Sonja_B schreef:Nou, ik wist het wel als mijn pony in het bos goed reageert op deh ulpen dan kan ie dat in de bak ook doen.
Dus niet luisteren spoortje erin of flinke tik met de zweep en normaal aanspringen, dus niet hard gaan draven.
ja hoor, goede aanpak :s
ik dacht dat sporen ter verfijning werden gebruikt? niet om een dier mee af te raggen? en een zweep net zo...
buiten rechte stukken is toch echt wat anders dan al die bochten. ze zal het wel niet voor niets doen...