Zwaantje (Fjord) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje_

Zwaantje (Fjord) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:08

Hallo allemaal!!!!!

Ik wou mijn fjordje even laten zien is de eerste keer dat ze hier komt te staan Haha!

naam: zwaantje
leeftijd: 4 (19-5-2003)
vader: Reitze
moeder: Nelga

ik heb zwaantje nog niet zo lang net een half jaartje misschien dus verwacht nog niet veel ik rij nu even met een tiedeman want soms is ze gewoon een krengetje Tong uitsteken

hier de foto's

voor het opstappen even handschoentjes aan doen Tong uitsteken

1. Afbeelding

lekker instappen
2. Afbeelding

halthouden
3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

galopje alleen ze was erg vervelend Boos!

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

ik heb ook 2 filmpjes alleen weet niet hoe ik ze hier op moet zetten dus die komen er ook wel aan Tong uitsteken

eigen cometaar:
* hakken proberen uit te drukken
* recht voor me kijken (neej heb geen geld gevonden Tong uitsteken )

laat gerust een berichtje achter Lachen

groetjesss

Kim14

Re: Zwaantje (Fjord) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:10

Hee:)

Ziet er goed uit hoor!
Mooie Fjord:)

x

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:12

Wat een lekker diertje zeg!

Vind dat je misschien erg DIEP in je zadel zit... Mmm... Beetje in een stoeltje zegmaar.

Verder zou ik haar proberen wat langer in haar hals laten lopen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:13

ik vind in die galop foto je binnenhand wel heel streng!
en probeer meer op het actief rijden te letten, dan komt de voorkant vanzelf wel Lachen
Vind het een hele mooie fjord Lachen

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:15

nannes: ze is word bijna 5 en heb der nog niet zo lang maar op dat moment was ze pproberen aan het uitbrenken en dan moet ik wel even streng zijn met mijn binnen hand Lachen en had me zweep ook in de binnen hand maar die moest naar me buitenhand dan breek ze niet zo snel uit we zijn net en maand bezig met de galop goed te krijgen Lachen

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:18

lisjolienbob @: zwaantje vind het nog erg moeilijk om aan de teugel te lopen vandaar dat ik vanmorgen een tiedemand hebt gebruikt... en we zijn met van alles bezig in de les van dnsdag avond en ze heeft een klein halsje dus het gaat wat langzamer dan een normale paard/pony Lachen en te diep zit ik toch niet? zo voeld het niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:21

Hey! Ziet er netjes uit hoor! Blijf het een leuk beestje vinden. Ja

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:22

Ik zou haar eerst leren om meer op haar eigen benen te lopen. Dus meer voorwaarts en goed aan het werk zetten met voltes, figuren en overgangen. Als dat eenmaal ontspannen gaat, komt dat hoofd vanzelf naar beneden. Dat uitbreken zal ook wel een reden hebben. ze zit ook in de verkeerde galop, dus makkelijker geneigd naar buiten toe te breken. Heeft ze moeite met 1 kant?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:22

ha! Kan ik jou eens 'commentaar' geven, ipv jij mij Knipoog
Probeer je knieen niet op te trekken, mijn instructrice zegt vaak: probeer je hakken in het zand te duwen haha.
Die galopfoto is inderdaad wel erg ja, lijkt dat je haar de bocht om 'sleurt'... En dat doe je ook, want ik ken Zwaan haha
Zwaan is een schatje, en ik wens je nog heeeeeel veel plezier met haar! Haha!

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:34

Nannes schreef:
Ik zou haar eerst leren om meer op haar eigen benen te lopen. Dus meer voorwaarts en goed aan het werk zetten met voltes, figuren en overgangen. Als dat eenmaal ontspannen gaat, komt dat hoofd vanzelf naar beneden. Dat uitbreken zal ook wel een reden hebben. ze zit ook in de verkeerde galop, dus makkelijker geneigd naar buiten toe te breken. Heeft ze moeite met 1 kant?

voorwaarts is ze heel erg ik moet der rusiger in stap laten lopen en in draf ook Ja
en veel voltens doen we ook al en overgangen ook..................... en dat uitbrenken is gewoon dat ze onder het werk wilt uit komen zwaantje heb ik gekocht van een manege waar zei 6 weken ongeveer als manege pony liep dus rondjes lopen in de bak buiten rijden..
hoefje uitkappen kon ze nog niet goed aan de teugel kon ze ook nog niet in die 6 maanden zijn we al voor uit gegaan en de laaste maand zijn we met galop bezig... en me lesgeefster heeft er ook even op gezeten en toen deed ze het bij haar ook... dus ik moet beetje et mijn binnen hand werken en zweep op der buiten schouder en dat gaan nu de goede kant op en dat aanspringen in de linker galop loop ze altijd wel eens te klieren om normaal de linker galop te doen soms springt ze verkeert aan dan word ik wel ens boos want ze kan de linker wel doen Tong uitsteken

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:42

Leuke fjord Knipoog Haha!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:47

Maar er is een verschil tussen voorwaarts en hard gaan. voorwaarts = been-->reactie. Als ze rustiger moet gaan lopen betekend dat ze dan dus te hard loopt.
Mijn vz fjord had moeite op rechts. Met rechts aanspringen liep ze dus ook te klieren om eronderuit te komen, logisch want ze had er ook moeite mee. Ze kon het wel, want ze deed het af en toe, maar het was wel moeilijk. Maar door haar mee recht te richten is ze een stuk rustiger en beheersder geworden Knipoog

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:59

Nannes schreef:
Maar er is een verschil tussen voorwaarts en hard gaan. voorwaarts = been-->reactie. Als ze rustiger moet gaan lopen betekend dat ze dan dus te hard loopt.
Mijn vz fjord had moeite op rechts. Met rechts aanspringen liep ze dus ook te klieren om eronderuit te komen, logisch want ze had er ook moeite mee. Ze kon het wel, want ze deed het af en toe, maar het was wel moeilijk. Maar door haar mee recht te richten is ze een stuk rustiger en beheersder geworden Knipoog

de achterhand van mijne is slapjes dus we zijn bezig met voorwaarts en terug waarts aan te rijden dat der achter hand sterker word en de overgangen en ook nog veel voltes en kleine voltens te rijden maarja ben al blij dat er teminste iets voor uit gang zit want ga ook binnen kort voor de lol wedstrijden starten kijken als ze er iets van bakt Tong uitsteken en zwaan heeft der ook moeite mee voor de galop Lachen dus we zijn lekker rustig aan het trainen maar kan der ook niet echt elke dag pakken want ze is nog jong dus rij misschien 3 dagen en dan 1 dag vrij enzo,.. of lekker het weekend vrij vind ze ook lekker in het begin deed ze niet veel toen ik der net had want toen stond ze bij mijn schoonouders in drenthe dus daar was ik elke wekend dus kn allen zaterdag en zondag rijden en de rest niet en nu staat ze sins 1 december 2007 in amsterdam en nu ben ik bijna elke dag wel met der aan het werk.... dus er zit wel voor uitgang in dus ben blij en trots met der Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:02

Ik heb nog 2 filmpjes van Patries, die heb ik even voor haar geupload op photobucket:
Afbeelding
en
Afbeelding

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:18

Ik heb ook een sjees fjord gehad en ik mocht nooit doorzitten en ik zie dat jij constant doorzit.. ik moest juist heel veel licht rijden om haar hier aan te laten wennen want doorzitten is galloperen en dus rennen.. je bent ook heel veel aan het trekken aan de voorkant.. waardoor ze op ten duur sterk word in de mond en dan ben je verder van huis.. rijd haar met een losse teugel maar wel met contact en ga veel lichtrijden en overgangen rijden met alleen de zwaarte van je lichaam en niet stop ( trek teugel ) echt puur alleen op je zit.. ik zou ook nog even geen aandacht geven aan het aan de teugel lopen.. laat haar maar eerst goed gehoorzamen in de gangen.. want ze probeert je uit en om onder het werk uit te komen.. word een keer boos als ze te snel loopt en maak een flinke ophouding.. bij fjorden moet je constant streng en consuquent zijn.. want als je ze jouw eenmaal heeft dan heeft ze je en heb je niks meer te vertellen.. Het is heel moeilijk.. ik heb er 1,5 jaar over gedaan om mijn fjord te gehoorzamen.. en moet je eerlijk zeggen dat het voor 50% gelukt was.. maar met 50% kwam ik er niet.. Ze is jong dus kan nog veel leren maar leer het haar wel goed !! en vooral met rust en geduld.. heb je mischien al verder gekeken waardor ze eventueeel wilt vluchten ?? tanden, zadel, omgeving ??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:28

die bak ziet er ontzettend zwaar uit
erg grappige naam, hoe kom je drop

het is een jong dier, maar hij loopt erg op de voorhand en lijkt wle of hij hangt op de tiedeman

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 07:56

chica_lover1 schreef:
Nannes schreef:

voorwaarts is ze heel erg ik moet der rusiger in stap laten lopen en in draf ook Ja
en veel voltens doen we ook al en overgangen ook..................... en dat uitbrenken is gewoon dat ze onder het werk wilt uit komen zwaantje heb ik gekocht van een manege waar zei 6 weken ongeveer als manege pony liep dus rondjes lopen in de bak buiten rijden..
hoefje uitkappen kon ze nog niet goed aan de teugel kon ze ook nog niet in die 6 maanden zijn we al voor uit gegaan en de laaste maand zijn we met galop bezig... en me lesgeefster heeft er ook even op gezeten en toen deed ze het bij haar ook... dus ik moet beetje et mijn binnen hand werken en zweep op der buiten schouder en dat gaan nu de goede kant op en dat aanspringen in de linker galop loop ze altijd wel eens te klieren om normaal de linker galop te doen soms springt ze verkeert aan dan word ik wel ens boos want ze kan de linker wel doen Tong uitsteken

mooi fjord! maar ik wou hiereven op zeggen dat als je streng bent met binnehand hou hem dan laag want nu haal je hem ook een stuk omhoog. haal hem dan over je been heen ofzo.
maar wat ik net al zij ik vind haar erg mooi:)

Nachttmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 08:46

Ziet er leuk uit hoor! Haha!
Gaaf dekje Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:17

mooie fjord.
Probeer met galoperen meer je buitenhand er bij te houden. wanneer jij je buitenhand en -been er meer bij houd breekt je paard minder gauw uit. Nu trek je hem als het ware met je binnenhand naar binnen waardoor zijn buitenschouder volledige vrijheid heeft en zo kan je fjord ook voor haar veel gemakkelijker in de verkeerde galop springen omdat die schouder meer vrijheid krijgt dan de binnenschouder.
Verder vind ik haar ook veel op de voorhand lopen.
Probeer haar eerst rustig voorwaart neerwaarts te krijgen,
door zoals eerder gezegt is, rustig licht te rijden en op die manier het tempo van je paard te bepalen door met je zit te rijden.
Verder vind ik jullie een leuke combinatie.
Vergeet niet dat je diertje nog erg jong is en nog veel zal leren

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:19

Hoi,,

Mooie fjord!!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:13

Ik vind dat je teveel met je handen doet, je moet haar meer van achter naar voor rijden inplaats van andersom.

Het is een leuke fjord! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:59

Ik vind ook dat ej ontzettend trekt met je handen, lijkt net of je hem in de krul trekt, je kijkt ook steeds of dat lijkt te lukken....
Althans...zo komen de plaatjes en de filmpjes op mij over.
Wat voor soort hulp teugel rijdt je mee, kan het slecht zien.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:22

Hey!
Leuke foto's idd beetje streng met je handen... maarja ik weet daar verder niet zoveel over Knipoog

Btw.. het zijn 2 dezelfde filmpjes! :p

Kuss

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:31

Ik vind het er erg netjes uitzien voor de pony haar leeftijd!
Ze loopt zelfs al een beetje aan de teugel!!!!!
Ook een leuk setje! Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:46

MarisJj schreef:
Btw.. het zijn 2 dezelfde filmpjes! :p
hmm vreemd, ik zie wel 2 verschillende plaatjes, maar ze verwijzen inderdaad naar dezelfde film. Hier is de andere:
Afbeelding