Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

loekie schreef:ik vindt het oude type fjord ook het mooist, lekker breedt en niet te groot, maar kan me wel voorstellen dat er wat grotere mensen zijn, en die gek zijn van het ras fjord er blij mee kunnen zijn het ziet er voor het oog mooier uit..
Denk ook dat het niet goed is om zo door te blijven fokken met rassen, het kenmerk van het ras gaat daardoor eigenlijk een beetje verloren, en je krijgt na velen jaren van doorgefokte nakomelingen, ook de gebreken.
We hebben nu toch ook andere doelen met rijden enz ? De meeste.. 
Mieke_Cunna schreef:Maar waarom word het een typisch rijpaard dan als het de 1.50 passeerd?

Sisco4life schreef:Juist dat rastypische erin houden , maar dan alleen qua kleur...Bouw mag drastisch veranderenWe hebben nu toch ook andere doelen met rijden enz ? De meeste..

loekie schreef:ik geloof niet dat fjorden goedkoper te houden zijn.. de aankoop is misschien goedkoper, maar verder hebben zo ook goed tuig, en voer nodig. net als elk ander paard.
kwam niet op het woord aankoop
Of we geven onze fjord hier veel te weinig

Sisco4life schreef:ze zijn vrij schraal zeg maar...geen stal nodig, en veel minder eten nodig dan mn bloedkikkerOf we geven onze fjord hier veel te weinig

Het moet geen fjord worden van 1,60 die dun is, maar een fjord van de 1,40 - 1,50 die ook een beetje dressuur kan is toch best leuk (vind ik
) en waarbij de buik niet tonnetjerond is zegmaar