Ginger en ik voor het eerst @work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caroltje16

Ginger en ik voor het eerst @work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 14:26

Hallo.

Ik heb Zins pas een verzorgpaard genaamd Ginger. ze is 19 jaar. ze heeft voorheen altijd m1 dressuur gelopen, en L gesprongen. alleen omdat de eigenares 18 werdt moest ze stoppen moest ze eigenlijk over na de paarden en ja ze wou ginger niet verkopen dus hierbij ben ik ook bij haar terecht gekomen. ginger is echt een heel lief paard, je kunt er alles mee doen, nou dit was het wel hier een foto en een filmpje van het galloperen.

Afbeelding
Meet Ginger en Carola..

Afbeelding
En een filmpje van het galloperen ....

Hou het commentaar aub Netjes ...

Silence

Re: Ginger en ik voor het eerst @work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:28

Uhmm..apart paardje.
Kan ik aannemen dat ze drachtig is? Bloos

Oja, denk wel even om een cap en veilige schoenen de volgende keer.
De eigenaresse is verantwoordelijk als er nu iets met je gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Silence op 22-02-08 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:29

Jeetje wat een buik heeft dat paard.. hoelang is het geleden dat de eigenaresse er M1 mee gelopen heeft?

Zover ik kan zien op die foto lijkt het of het zadel helemaal verkeerd ligt. Het zadel ligt op de schoft en op de schouders, zou kan hij nooit goed bewegen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:32

Leuk dat je een verzorgpaardje gevonden hebt!

Een paar kleine tips:
- Ik neem aan dat ze (wat silence ook zegt) drachtig is? Mocht dit niet het geval zijn, probeer haar een wat actiever te laten lopen, niet zozeer sneller, maar echt actiever. Veel overgangen en schijnovergangen rijden en lekker aan het werk zetten.
- Volgens mij is het zadel voor jou een beetje te klein, een paar inch groter kan geen kwaad (niet gemeen of aanvallend bedoeld, maar als jij te groot bent voor het zadel, wordt de druk niet goed verdeeld en kan dat erg slecht zijn voor de rug van het paard). Er moet een vlakke hand achter je billen in het zadel kunnen. Probeer ook het zadel eens iets verder naar achter te leggen, het ligt nu erg dicht bij de schouder.

Veel succes en plezier!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:35

Je zegt dat de eigenaresse een overstap moest maken naar de paarden, is dit een pony dan? Hij lijkt erg sloom op het filmpje maar dat zou idd kunnen komen omdat ze hoogdrachtig is?

Veel succes en plezier samen!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:36

OJa, nog een kleine tip:
- Als ze echt hoogdrachtig is, is het niet meer echt prettig voor het beestje om OHZ te galoperen. Misschien dat even uitstellen Knipoog.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:37

Mag wel hopend dat ze drachtig is ja.... anders is ze wel erg dik.

Even een tip (kan alleen de foto zien want zit op me werk) maar ik vind dat je je tenen wel heel ver naar voren steekt, die mag je wel wat meer terug leggen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:46

leuk paardje..
Hoop inderdaad dat ze drachtig is want anders moet ze nodig op dieet.. Als ze drachtig is zou ik alleen niet meer met haar galoperen..
Het zadel lijkt een beetje te klein en licht te ver naar voren, dus die zou je wat naar achteren hunnen leggen. Verder moet je op je onderbenen letten want je zit nu heel erg in de stoelzit, je onderbenen mogen een behoorlijk stuk naar achteren..

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:47

mm drachtig lijkt ze idd wel ja.. maar goed.. even over het galloperen.. je moet meer op je kont gaan zitten.. je hobbelt nu maar een beetje mee.. maar daar kannatuurlijk aan gewerkt worden.. Ik zou wel uitkijken als ze drachtig is dat je iets rustiger aan doet.. en over de cap en schoenen ja eigen verantwoording maar ik zou wel uitkijken Knipoog Succes groetjes

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:52

Ik zou het met de eigenaresse even over het zadel hebben. Deze ligt echt niet goed en heel erg achterover. Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:56

Ga met de rest mee. Zadel ligt echt beroerd.Zou hier zo echt niet meer mee gaan rijden.Verder is ze iid nogal bol Tong uitsteken maar wel een leuk paardje verder.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:57

Ik ben idd ook benieuwd hoe lang het geleden is dat dít paard M gelopen heeft Nagelbijten / Gniffelen hihi wat een buikje Haha!
Is ze drachtig idd?

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:00

Ziet er leuk uit!

Ik ben ook benieuwd of ie drachtig is. Overigens ga ik met de andere mee: Meer aan het werk zetten, mocht ze niet drachtig zijn.

Leuk dat je een vz-paardje hebt gevonden! Veel plezier ermee!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:03

Zohee.. Dat is een dikkerd!

Ze mag echt wel wat afvallen.. Bloos
Want dis is toch wel heel erg! Ja

Over dat zadel ben ik ook wel benieuwd naar, of het echt wel goed ligt...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:09

Ze is idd behoorlijk rond..maar ja als ze drachtig is, is het logisch..
verder ga ik mee met de rest

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:09

Als ze drachtig is zo ik niet meer galoperen , en het zadel licht dus echt niet goed !!!
En ik kan me trouwens niet inbeelden dat dit paard M gelopen heeft , of is het heel lang geleden ?
Als ze niet drachtig is , ik ze veel te dik en dat is niet gezond dus dan zou ik er wat aan gaan doen !!!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:46

heey
leuke pony hoor ziet er lief uit Lachen
over dat andere ga ik niks zeggen want dat doet iedereen al Knipoog

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 09:59

hey hallo,
mensen.. sorry dat ik nu pas reageer, effe tussen haakjes ze is niet zwanger,, en het paardje is nu ook 19 jaar , en ze heeft al een dochtertje van 2,5 jaar dat zie je ook in me profiel,,

de eigenares is 25 jaar, en het is een pony als ze iets door was gegroeid was het een paard ... en ze is best wel dik, maar op het oog als ik haar zie staan dan val het wel mee, maar ik weet ook niet hoe het komt dat ze dik is, ik weet alleen dat ze lucht doet zuigen, maar dat is het..

En ik weet dat ik me benen ook wat meer na achteren moet leggen,, en dit is ook de eerste keer dat ik zonder cap rijdt, maar ik vertrouw dit beestje ook ze doet geen vlieg kwaad maar als ik na buiten ga dan doe ik wel een cap op ... maar ik zou het wel na vragen hoe het komt dat ze een beetje aan de dikke kant zit ..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:02

Jeetje wat een beroerd zadel is dat, je kan er niet goed in zitten of wel? Je zit helemaal op de lepel, met je benen naar voren uitgestoken.
Wat een leuk paardje verder Ja, weer lekker mee aan de slag gaan en voor je het weet is het een slanke den Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:28

Whoo , als dat paard niet drachtig is dan is dit helemaal niet goed !!! Ze is veeeeeeeeeeeeeel te dik , en hat zadel kan volgens mij daardoor niet super goed liggen.
Ik zou even niet rijden , maar eerst rennen aan de hand / haar longeren , iederval laat haar afvallen ..
En weet je echt zeker dat ze niet zwanger is ???

Hebben jullie hengsten op stal ? > is ze niet perongeluk zwanger ?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:30

sannekeee schreef:
Whoo , als dat paard niet drachtig is dan is dit helemaal niet goed !!! Ze is veeeeeeeeeeeeeel te dik , en hat zadel kan volgens mij daardoor niet super goed liggen.
Ik zou even niet rijden , maar eerst rennen aan de hand / haar longeren , iederval laat haar afvallen ..
En weet je echt zeker dat ze niet zwanger is ???

Hebben jullie hengsten op stal ? > is ze niet perongeluk zwanger ?

TS geeft al aan dat ze merrie niet drachtig is. Dus niet dragend is van een veulen.
En waarom niet meer rijden?!
Laat die merrie maar gewoon haar rondjes lopen, mits er wel een ander zadel op komt. Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:37

Ja , natuurlijk kan het dan wel , maar ik bedoel , ik zou niet doorrijden met dat zadel , maar mischien als ze afvalt dat het zadel dan beter past.
En op het profiel van Caroltje zie je het zelfde paard veel dunner , dus ik denk dat als ze afvalt dat heb zadel dan wel weer beter past , maar voor nu , als je wilt blijven rijden zou ik het zonder zadel of met een nieuwe zadel doen .

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:48

leuk dat je een vz-paardje hebt Lachen
ze is wel erg dik, daar zou ik wat aan doen, en het zadel ligt ook niet fijn op haar rug.
veel plezier met haar! Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:50

Ik vind het opzich wel een mooi paardje.
Met een slank buikje is het volgens mij een leuk beestje Ja
Je zit heel netjes door, laat ik dat even ten eerste zeggen.
In de galop moet je je paard actiever door laten galloperen.
Op sommige momenten zit het tussen draf en galop in.
En vragen voor een ander zadel, of zonder zadel rijden (als je dat kan?)
Veel plezier verder met je paard Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:53

Jeetje niet drachtig!?!?!?!
Dan zou ik maar eens heel snel het rantsoen aanpassen voordat het paardje bevangen raakt! Ze is echt véél en véél te dik!!!

Verder, je moet inderdaad je benen verder naar achter leggen, maar ik dnek dat het belangrijkste is dat paardjelief eerst een beetje back in shape komt!