Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:13

We zaten even in een dipje, maar nu gaat het alweer een stuk beter.

Aan de fotos valt niet echt te zien dat hij verbeterd is, het weer zat al niet mee want het waaide echt heel hard, normaal blijven mijn dekens goed liggen maar nu schoven ze de hele tijd doordat de wind eronder kwam. Ook longeer/rij ik meestal savonds, dan zijn er geen mensen naast ons bezig, nu hadden we last van bouwvakkers en machines wat ook weer voor wat spanning zorgde.

Bovendien is longeren en fotos maken tegelijk nog steeds niet mijn ding Knipoog Ik kan Jasper dat niet goed in de gaten houden omdat ik zweep en longeerlijn in 1 hand moet houden. Maar goed, mindere dagen mogen ook best eens geshowd worden en nu zien jullie pony iig weer eens in actie.

Mijn bak is momenteel beetje zwaar, hopelijk kan daar snel wat aan gedaan worden.

Afbeelding
http://i14.photobucket.com/albums/a336/jan3tjuh/DSCN5533.jpg
eerst even instappen
Afbeelding
Afbeelding
En actie, hij is hier iig achter actief
Afbeelding
Afbeelding
Even halthouden
Afbeelding
http://i14.photobucket.com/albums/a336/jan3tjuh/DSCN5544.jpg
En weer wegstappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Andere kant even op
Afbeelding
Afbeelding
Deken even op anti-opwaai manier vastgezet Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Jaja, rechtsom ook nog gedraaft
Afbeelding
Jasper zijn "mag ik nu alsjeblieft weer los blik Knipoog"
Afbeelding
En nog even een foto met zn nieuwe halster

We hebben ook nog wel gegalopeerd, maar die fotos waren een beetje mislukt.
Laatst bijgewerkt door Denica op 21-02-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kelcy

Re: Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:16

leuke pony
maar je paardje longeren met 2 dekens op en een zware bak???

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:16

Jasper! Go jij! Go jij!
Hij heeft echt een leuk koppie, Janet!
Vind het er opzich goed uitzien, de eerste foto's wat gespannen, maar daarna gaat het beter. Lachen En idd, door het dek is niet alles goed te zien. Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:19

Ehm mag ik vragen waarom ie 2 dekens opheeft met longeren? Hij lijkt me eigenlijk ook wat strak bijgezet, maar da's wat moeilijk te zien in de deken wirwar Knipoog

Wel een leuk paardje Ja

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:20

Leuke foto's Janet. Fijn dat het weer beter gaat na jullie dipje.
Dat halster staat hem echt stoer!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:20

Leuk paardje,maar waarom heb je er een paar dekens op liggen? Hij is toch aan het werk? Lijkt me niet echt fijn voor hem.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:21

Leuke pony, commentaar is al gegeven...
Mooi nieuw halster! Lachen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:26

Erg leuk paardje!
maar waarom twee dekens en een zadel??

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:27

2 dekens omdat ik hem maar kwartiertje gelongeerd heb en hij anders nogal fris is met die harde wind die er vandaag stond. Al helemaal als ik fotos maak is dat dan niet handig, daarna ging ik hem rijden en gingen dekens af. Bovendien stond hij met zn dikke deken op stal en dan is overgang van warme stal en warme deken naar koud buiten en geen deken beetje groot he en hij is dus geschoren.

@ Kelcy: zo zwaar is mijn bak nou ook weer niet.

@ Twistermahoi: zadel misschien omdat ik er daarna opklom??

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:31

Ik denk dat het wel een leuk dier is, maar veel kan ik er niet van zien helaas.
Waarom inderdaad twee dekens, arm dier. Hij/zij ziet er niet happy uit. Sorry, dat ik niet positiever kan zijn.

De bak lijkt me ook zwaar.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 06:31

Hee,...Jasper weer!
Hij ziet er echt knap uit zo met zijn korte vacht.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 06:56

Leuk paardje! Ik zou alleen zelf zonder zadel,zonder deken,zonder hoofdstel, zonder lijn, en al helemaal zonder slof...uuhhhhhh...eigenlijk met alleen het paard gaan longeren.... Haha! Waarom?
Je zegt dat hij lekker fris kan zijn....nou; als je hem dan even lekker z'n gang laat gaan, krijgt hij het vanzelf lekker warm, en dan gebruikt hij die achterhand hoogstwaarschijnlijk veel meer dan hem op deze manier te laten lopen. En hij heeft er zelf ook veel meer lol in... Go jij! Go jij!
Maar dat is mijn mening...veel geluk met hem! OK dan!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:10

Denica schreef:
2 dekens omdat ik hem maar kwartiertje gelongeerd heb en hij anders nogal fris is met die harde wind die er vandaag stond. Al helemaal als ik fotos maak is dat dan niet handig, daarna ging ik hem rijden en gingen dekens af. Bovendien stond hij met zn dikke deken op stal en dan is overgang van warme stal en warme deken naar koud buiten en geen deken beetje groot he en hij is dus geschoren.

Ehm, en hoe moesten wij weten dat je ook nog ging rijden Verward Maar als het is om de ergste frissigheid eraf te halen, zou ik de bijzet (of wat het ook mag zijn) eraf halen, hij loopt nu alleen maar opgekropt. Verder vind ik nog steeds 2 dekens erg overdreven als ie in beweging is, doe er dan 1...

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:44

Haaaai Janet!
Leuke fotos weer van Jasper!! Haha!

Die blik OMG whahaha Clown

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:49

Denica schreef:

Dan zou ik er een uitrijdeken op doen en die kun je dan ook gebruiken bij het rijden.
http://www.ooteman.nl/images/groot/uitrijdekenfleece.jpg

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:33

Denica schreef:
Mijn bak is momenteel beetje zwaar, hopelijk kan daar snel wat aan gedaan worden.

[.

hier aan en aan de foto's heb ik wel het idee dat de bak zwaar is!
al met al zijn twee dekens gewoon overdreven!
en bijzet teugel en zadel zal het niet fijn lopen!
je kan bijv. eerst met een fleece/uitrij deken longeren en als hij warm gestapt/gedraaft is de dekens er af halen!
en ik kon niet weten dat jij ging rijden!
maar waarom doe je ook het zadel eroder?
heb je geen longeersingel?
daar is het ook voor he...!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:35

sorry, ook hier geen positief commentaar
als beestje zo fris is, laat m dan lekker zonder deken, strakke bijzet etc even lekker huppelen aan de longe.
hij loopt nu alles behalve lekker, de bak is zwaar en zijn hoeven zijn aan de lange kant.
dekens de volgende keer er gewoon af doen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:40

Het geeft ook een beetje een rommeltje aan de voorkant. Teugels, bijzet, 2 dekens. Je bak valt nog wel mee hoor, ik heb in een 20 cm diepe bak gereden en dat kon ook nog (niet zo fijn, maar goed). Het geeft een beetje een overdreven beeld zo met al die toeters en bellen. Verder heeft hij wel een lekker snoetje Knipoog

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:41

Ik sluit me aan bij Laura 24 en anders maar even geen foto's maken op een winderige dag dan heb je alletwee je handen vrij, kan ie fris zijn en heb je die dekens zeker niet nodig zelfs geen uitrijdeken. Wij longeren de geschoren paarden ook niet met dekens en ze krijgen er niks van. Belangrijker is het goed uitstappen (event met uitrijdeken)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:47

Een zware bak is niet bevordelijk, en helemaal niet met nog eens lange tenen.
Ik zal dan ook niet in een te zware bak gaan rijden, maar goed ieder zijn/haar keuze.
(ik begrijp ook wel dat je het soms niet voor het uikiezen hebt)

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:22

Hey Janet,
Leuke pony heb je, gelukkig dat het weer iets beter gaat!!
Veel succes verder Knipoog

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 12:48

@ Joepju, zoals je kan zien op 1e foto heeft hij ook echt wel even zn rondjes mogen lopen zonder iets eraan, ik vind dat rondslingeren zonder bijzet, touwtjes of wat dan ook geen zin heeft. Gewoon rennen kan hij ook wel als hij op de wei staat en reden dat ik longeer is niet om frissigheid eraf te halen, maar om hem wat soepeler te krijgen.

Zoals in mijn beginpost ook staat was hij nogal gespannen, daardoor ziet het er miss wat rommelig uit.

@ Laura24: vond die vraag van twistermahoi beetje vragen naar de bekende weg, het antwoord kon alleen zijn dat ik geen longeersingel had (wat ik wel heb) of dat ik er daarna nog opklom.

@ Twistermahoi: waarom met zadel niet fijn lopen? Weinig verschil met zadel op zn rug als longeersingel, alleen longeersingel met alleen longeren idd makkelijker.

@ Levi: uitrijdeken kan handig zijn, maar vind dat ik hem net zo goed kan losrijden met normale deken.

@ Crossmonster: zo fris is hij dus niet, alleen wel als ik zijn dekens er af haal, op deze manier gaat het prima. Kon net zo goed dekens er nog even oplaten en af doen toen ik erop klom.

@ Morris: pony is niet van mezelf en hoefsmid komt volgende week, normaal gaat hij netjes om de 8 weken maar hoefsmid was ziek dus vandaar dat hij nu wat langere hoeven heeft.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:55

Denica schreef:
zoals je kan zien op 1e foto heeft hij ook echt wel even zn rondjes mogen lopen zonder iets eraan, ik vind dat rondslingeren zonder bijzet, touwtjes of wat dan ook geen zin heeft. Gewoon rennen kan hij ook wel als hij op de wei staat en reden dat ik longeer is niet om frissigheid eraf te halen, maar om hem wat soepeler te krijgen.

Ja, prima hoor, dat jij het zo wilt doen. Ik gaf je gewoon even mijn mening...ieder zijn eigen manier; en die van jou respecteer ik ook helemaal hoor. Lachen
Ik heb gewoon een vreselijke hekel aan bijzet teugels.Vooral met longeren. Vandaar dat ik even reageerde. Ik heb liever dat hij even lekker uit z'n dak gaat, en een paar mega-bokken geeft. Daar word hij pas lekker soepel van.... OK dan! En daarna heb je een vrolijk paardje onder je kont als je gaat rijden. Ach; ik zal wel weer te simpel denken... Knipoog

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 12:59

Dat jij je mening geeft is ook prima, ik zie en ervaar juist wel het nut van bijzetteugels (in dit geval touwtjes). Ik vidn ook wel dat dat hier niet echt duidelijk te zien is, maarja wat mindere fotos mogen ook best eens geplaatst worden.

En kan er ook wel inkomen dat sommigen mijn 2 dekens overdreven vinden, maar in dit geval vond ik het even handig zo Lachen, om dan gelijk pony zielig te vinden vind ik dan ook weer wat overdreven.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:04

Denica schreef:
Dat jij je mening geeft is ook prima, ik zie en ervaar juist wel het nut van bijzetteugels (in dit geval touwtjes). Ik vidn ook wel dat dat hier niet echt duidelijk te zien is, maarja wat mindere fotos mogen ook best eens geplaatst worden.

En kan er ook wel inkomen dat sommigen mijn 2 dekens overdreven vinden, maar in dit geval vond ik het even handig zo Lachen, om dan gelijk pony zielig te vinden vind ik dan ook weer wat overdreven.

Jajoh; die dekens zijn ook echt geen drama hoor; krijgt hij het lekker warm van; no problem.. OK dan!