De eerste paar keer gingen super! Netjes voorwaarts en zocht ook echt mijn hand al op.
De laatste tijd krijg ik haar niet meer goed vooruit en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit op moet lossen.
Ik longeer haar voor het rijden, daarbij loopt ze goed door, is goed gefocust op mij en luisterd ontzettend goed naar mijn stem.
Soms heeft ze met longeren zelfs wat energie uitspattingen in de vorm van even een sprintje en wat bokjes..
Na het longeren ga ik erop, stappen gaat super, draven gaat 2 rondjes goed en daarna merk ik dat ze wat slomer wordt.
Ze reageert goed op het been, aandraven is ook echt aandraven, maar soms valt ze na 5 passen draf al terug, soms na één rondje.. Maar echt eens goed voorwaarts doordraven zit er eigenlijk niet in terwijl dat op het begin wel gewoon goed ging.
Ik heb gehoort dat ze dit ook deed bij degene die er mee aan de slag is geweest voordat ik haar kreeg, en hierbij haar 'zin' kreeg. Wat hiervan klopt weet ik niet. Ik weet wel dat ik haar haar zin vaak 'moet' geven omdat ik haar niet vooruit krijg.
Een zweep erbij werkt niet. Daar reageert ze één keer op en daarna niet meer.
Vandaag heb ik het geprobeert met iemand in het midden met een longeerzweep, daar reageert ze met longeren namelijkw el goed op, maar met rijden dus ook niet...
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik zit echt met mijn handen in het haar. Het rijden is zo ook niet 'leuk' meer.
Ik heb er eerder aan gedacht dat het misschien allemaal wat teveel werd en ze heeft dan ook ongeveer drie weken 'vakantie' gehad. (alleen longeren) Ik had gehoopt hierna misschien toch wat verschil te zien maar dit is er dus niet.
Ik ben overigens opzoek naar een goede instructrice, heb dus (nog) geen les, maar zit er zeker aan te komen. Dus opmerkingen als 'les nemen' heb ik vrij weinig aan.

Als ik erop zit is het echt 10 a 15 minuutjes. Ik wil alleen dat ze netjes stapt en draaft en dat is voor mij genoeg voor nu.