haflinger harvey B en ik @ work (privé les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

haflinger harvey B en ik @ work (privé les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 15:36

maandag had ik privé les van een halfuur met harvey.
het ging echt goed. het is een ruin van 4 jaar.
op de foto's lijken met voeten te ver in de beugels te zitten maar dat is niet zo,
mijn laarzen zijn iets te groot. Ook mag hij op (sommige) foto's wat meer nageeflijk lopen, normaal doet hij dat ook wel maar op de foto's net even niet Bloos
er zitten niet veel stap foto's bij want mijn vader kwam net toen we gingen draven en galloperen (vind ik wel jammer) de foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

poging tot middendraf Bloos
Afbeelding

mooi beenwerk, had iets ronder gemogen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij wijken
Afbeelding

hakken naar beneden
Afbeelding

Afbeelding

niet te veel achterover zitten
Afbeelding

lachen!
Afbeelding

linkervoet niet te veel naar buiten steken
Afbeelding

wijken, tenen naar binnen steken en niet naar buiten Bloos
Afbeelding

Afbeelding

en zijn mooie hoofdje
Afbeelding

een berichtje is leuk en commentaar (over het rijden). graag dingen dat ik kan verbeteren Knipoog

Melanie_B

Re: haflinger harvey B en ik @ work (privé les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:38

Ik denk dat je de punten zelf al aangeeft! Knipoog

Leuke haf!

Joyce_hc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:05

mooit hoofje heeft hij!
Veel plezier met hem.

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:05

Leuke haflinger, je geeft de puntjes zelf al aan, ga zo door Lachen

edit: typfout

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:08

Ziet er fijn uit veel plezier nog met je haf .

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:09

paardrijden is leuk dus: Haha! (haha! neej hoor geintje, maar je kijkt zo sireus!)

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:11

leuke haf punten geef je zelf al! Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:13

Je moet goed gaan werken aan je houding en zit. Je haflinger is leuk! De een na laatste foto vind ik er ontspannen uitzien. Erg belangrijk om ook daar veel mee aan de gang te gaan.
Succes

MissLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:14

wauuww jou hafje heeft een mooie draf Kwijl Een hafje om trots op te zijn!!!
Veel plezier nog met deze knapperd!!!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:19

Ik vind je beugels trouwens wel een beetje kort zitten. Wel een leuk beestje verder! Ja

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:23

Het ziet er opzich goed uit, de enige tip die ik heb is je hakken uitdrukken.

l_i_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:46

leukee haff Pling

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:53

Leuke haf zeg Haha!
Op de foto's lijkt het alsof je zadel te ver naar voren ligt, hierdoor ligt het op de schouder en beperk je dus de vrijheid van het voorbeen!
Daarnaast zeg je 't zelf al, been langhouden, hakken uitdrukken en tenen naar binnen.
Verder ziet het er voor een 4jarige al netjes uit Lachen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:48

bedankt voor de reacties allemaal.
ik wou even zeggen dat het niet mijn haflinger is hij is van een soort manege, maar er rijden er maar ongeveer 2 op. ik rij hem dus ongeveer ook maar 1 á 2 keer per week.
mijn beugels zijn niet te kort ze zijn juist eerder te lang maar ik denk dat dat zo lijkt. het zadel ligt inderdaad iets te ver naar voren nu ik de foto's zie, zie ik het.
annemiekvM bedankt voor de reactie daar kan ik wel wat mee. mijn houding is op zich niet heel slecht maar mijn benen wel en nu helemaal dus nu ik de foto's zie Bloos maar ik ga er zeker aan werken mijn eigen pony rij ik elke dag dus ik kan het vaak oefenen Haha!

meabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:01

ik wou even zeggen dat ik harvey echt een hele mooie haflinger vind. de punten geef je zelf al. je houding vindt ik op zich netjes alleen je benen hé! maar dat komt vanzelf goed. ik weet niet hoelang je al rijd en hoe lang al op hem rijd maar ik geniet van de foto's! Knipoog

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:06

leuke haflinger joh! kan je m niet kopen Knipoog

je beugels lijken mij erg kort. Hierdoor zit je in stoelzit, met je billen achterin het zadel, in plaats van in het diepste punt. Hierdoor liggen je benen ook voor de lijn die je vanuit je hoofd, rug, billen, onderbenen kan trekken...En het is dan lastig om aan te drijven, waardoor je je hakken op gaat trekken om toch bij de buik te komen. Dus mijn tip: beugels paar gaten langer.

Succes met rijden, echt een heel leuk hafje Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:14

Ik vind het er alles behalve ondspannen uit zien. Je haf is nog jong... werk eerst aan de basis ga daarna pas wijken e.d. Zit nog niet te veel aan de teugels en zorg er voor dat hij zelf je hand op zoekt. Hoe je hand gewoon op de plaats. Niet kneden of iets. gewoon stil houden en je paard naar voren laten werken. Wacht met middendraf. Laat hem eerst kleine tempowisselingetjes maken. Hij moet gelijk vooruit maar ook weer gelijk terug op jou comando. Niet een hele lange zijde vooruit vooruit vooruit. Maar gewoon 3 a 4 keer naar voren en weer terug. Ik hoop dat je er wat aan hebt

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:42

Peelie: ik krijg goede privé les, als mijn instructeur vindt dat de basis er nog niet in zit laat zij me echt niet wijken e.d.
misschien ga ik er over een tijdje wedstrijden mee rijden hij is er namelijk klaar voor omdat de basis eral inzit. (op de foto's oogt het misschien niet zo) ik trek ook absoluut niet aan de teugels omdat ik dit heel erg vindt (ik vind bitloos ook veel beter als met bit) het gepluk aan zo'n bit. hij loopt van zich zelf al te diep ook als je wil halstrekken kropt hij zich helemaal op (terwijl die nooit met hulpteugels is (in)gereden) dit is ook een van de weinige zwakke punten. daarom ben ik zo blij met die foto van het halsstrekken. in een B proef vragen ze middendraf dus daarom oefenen we daarop. we doen alles juist rustig aan omdat hij nog zo jong is. ik weet dat dit niet zo lijkt maar het is nou eenmaal niet echt te beoordelen van foto's hoe goed alles gaat en hoe goed de basis erin zit

toch bedankt voor je reactie ik weet dat het goed bedoeld is Ja

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:44

volgens mij ligt je zadel niet helemaal goed op je pony

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:52

Dat denk ik ook. En nu ik de f's nog een keer zie vind ik hem nog niet goed volgroeit. Ik zou echt heel voorzigtig zijn. Ik vind hem er echt nog heel jong uit zien.

En mischien moet je een andere instructie zoeken... Kijken of dat beter bevalt. Want hij zet ook helemaal niet goed onder.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:19

je zadel moét echt naar achteren! dit ligt nu op het schouderblad en kan je pony behóórlijk in de weg zitten.
wat heb je hem lekker aan het lopen zeg Haha!

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:21

Ziet er leuk uit, alleen druk je hakken goed uit, tenen naar binnen en recht op zitten soms val je naar achter! Maar leuk paardje om te zien hoor!! Heel veel plezier saampjes! Haha!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:24

hooii, ik ken dat harvey beest wel Knipoog
ik heb er zelf nl op gereden totdat ik er een keer heel hard van af ben gevallen, toen wou ik niet meer op hem rijden.... laatst wel uitgestapt heerlijk beest, alleen is gerianne er dinsdag van afgevallen want meneer ging bokken..... vervelend paard en bij pauline doet ie ook vervelend zoals met 4 benen tegelijk de lucht in springen.....
goed aanpakken en dan komt het wel goed, je knieen d'r bij houden, zo heb je de meeste kans om er van aftevallen Knipoog
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 28-02-08 19:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:28

corientjuhh schreef:
hooii, ik ken dat harvey beest wel Knipoog
ik heb er zelf nl op gereden totdat ik er een keer heel hard van af ben gepleurd, toen wou ik niet meer op hem rijden.... laatst wel uitgestapt heerlijk beest, alleen is gerianne er dinsdag van afgevallen want meneer ging bokken..... vervelend paard en bij pauline doet ie ook vervelend zoals met 4 benen tegelijk de lucht in springen.....
flink aanpakken en dan komt het wel goed, je knieen d'r bij houden, zo heb je de meeste kans om er van aftevallen Knipoog

Corina! let even op je taalgebruik, komop je weet nu toch inmiddels van mij wel hoe je je moet gedragen op dit forum!

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:43

Nou ik zou eerst eens gaan kijken waarom hij dat doet, als t zadel niet goed ligt, ruiters zitten te weibelen en zovoort dan zou ik dat ook doen als ik niet kon praten! en de pony krijgt er de schuld van? Het is een super leuk beesie, investeer erin, neem goed les werk overal aan en dan wordt t een top combinatie!! lekker ding!