Graag opbouwend commentaar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DeniseES schreef:jeetje, wat een gigant! wat is haar stokmaat? (of heb ik hier overheen gelezen?)
getup schreef:Ten eerste: wat een mooie merrie! Verder ziet het er netjes uit, op de foto's zie ik een oplettend paard wat lekker aan het werk is. Gaat ze dit jaar naar de keuring?
)
nestle schreef:leuke fries.
pakt het goed op hoor ziet er fijn uit ga zo door!!
magiclove schreef:zo.. das zeker een grote fries..
wat een mooi beest zeg..
ziet er al goed uit !

charlotvanre schreef:Ik zou moest ik jou zijn nog een beetje wachten met hem zo aan de teugel te laten doen lopen!!!
Eerst de basisdingen trainen van sturen, halt houden. Dit is veel belangrijker nu! Zo zal je paard heel snel reageren op je hulpen.
Want als je nu al begint met een constante druk, ga je het later nog lastig ermee hebben.
Verder waarom heeft ie peesbeschermers aan??
Veel succes ermee
En jij rijd haar netjes, geeft haar lekker kans om jong te zijn het op een eerlijke manier te leren en druk op de teugels heb je zekers niet

DjunDjun schreef:charlotvanre schreef:Ik zou moest ik jou zijn nog een beetje wachten met hem zo aan de teugel te laten doen lopen!!!
Eerst de basisdingen trainen van sturen, halt houden. Dit is veel belangrijker nu! Zo zal je paard heel snel reageren op je hulpen.
Want als je nu al begint met een constante druk, ga je het later nog lastig ermee hebben.
Verder waarom heeft ie peesbeschermers aan??
Veel succes ermee
Ik vraag haar niet aan de teugel en heb geen constante druk, slechts een contact teugel, ze gaat zelf naar beneden omdat ze goed aan het been en over de rug loopt, dit zie ik ook liever dan een paard die aan de teugel getrokken word, vandaar dat ik mijn hand stil en alleen met contact houd.
Ze heeft peesbeschermers om tegen eventuele blessures misschien![]()
Ik weet niet of je weet waarvoor peesbeschermers zijn uitgevonden..
Dat doet ze straks vanzelf wel als ze wat meer balans krijgt en sterker wordt; dan zal ze makkelijk de hand voorwaarts neerwaarts volgen, verder niet 'proberen' dus.) Je rijdt haar netjes en er is niks mis met een groen paard die dan uit zichzelf de hand opzoekt (integendeel). Het geeft aan dat het paard over de rug gaat en ontspannen in tact loopt. Mooi paard en mooie combinatie, veel succes samen!
wheezyheart schreef:@charlotvanre Friezen hebben al snel zo'n hals hoofdhouding. Ik denk inderdaad ook dat DjunDjun alleen met een contact teugel rijd. Dit kun je ook wel zien aan de verkeerde stellingen nog.
Wat ik als tip zou mee willen geven is ga gewoon zo lekker door. Rij haar nog niet aan de teugel en probeer als je dadelijk wat verder bent met inrijden/doorrijden om de hals wat langer lager te krijgen. Ik vind dat je het goed doet hoor wat ik zo van de foto af kan lezen
Yvonnelind schreef:Niet teveel aan de voorkant zitten hoor, wat hier soms wel geadviseerd wordt... (wat lager in de hals proberen te krijgen..??Dat doet ze straks vanzelf wel als ze wat meer balans krijgt en sterker wordt; dan zal ze makkelijk de hand voorwaarts neerwaarts volgen, verder niet 'proberen' dus.) Je rijd haar netjes en er is niks mis met een groen paard die dan uit zichzelf de hand opzoekt (integendeel). Het geeft aan dat het paard over de rug gaat en ontspannen in tact loopt. Mooi paard en mooie combinatie, veel succes samen!
cruesli schreef:Mooi paard, ze oogt indd groot!
Wat voor afstamming zit erachter?
Rijden ziet er al keurig uit hoor, fijn zo rustig aan doen
Susy_Q schreef:mooi ding. lekker stevig voor zo'n jong dier..
Probeer zelf naar voren te kijken, dan kan je een eventuele schrikreactie beter verwerken dan wanneer je omlaag kijkt. en super van het halstertouw om de hals..
Succes, komt wel goed