Schimmel Tristan-B (Groninger keur-hengst) aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Schimmel Tristan-B (Groninger keur-hengst) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:22

Sinds ik zo goed als bij mijn vriend woon en daar ook werk om de hoek heb was het helaas niet meer rendabel om Shine te blijven rijden. Dagelijks 2 uur in de auto voor je hobby gaat op een gegeven moment opbreken. De paardenkriebels waren natuurlijk niet weg en zo kwam Tristan op mijn pad. Ik rijd hem sinds kort voor de fam. Kruithof, die ik hier erg dankbaar voor ben want het is een geweldig paard Haha!

Tristan-B is goedgekeurd (en keur verklaard) voor het Groninger stamboek in de rijpaardrichting, hij is echter gecastreerd maar nog wel beschikbaar via DV. Hij is 8 jaar oud, heeft M gesprongen en Z1 met winst gelopen. Helaas heeft hij een zeer ernstige halsblessure gehad, hij heeft letterlijk opnieuw moeten leren lopen en al met al is het eigenlijk een wonder dat hij er nog is, laat staan dat hij weer zonder problemen onder het zadel is! Ik probeer hem op een zo eerlijk mogelijke manier weer lekker aan het werk te krijgen, hij moet nog veel losser door zijn lijf gaan bewegen (inbuigen naar links is bijv. nog steeds moeilijk) en sterker gaan worden. Wanneer we in de ring verschijnen zien we vanzelf wel, de knopjes zitten er in principe gewoon op.

Mijn vriend is zo lief geweest om wat foto's te schieten, het is niet de kwaliteit plaatjes waarmee Barbara me altijd verwend (dit is dan ook meteen een verzoek voor een mooie shoot binnenkort Schijnheilig Vork ) maar ik vond ze leuk genoeg om ze te tonen! Geen foto's van het losrijden, want toen zat vriendlief zelf nog heerlijk van het zonnetje te genieten Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En lekker uitdraven:

Afbeelding

Allebei moe en voldaan Haha!
Afbeelding

Tristan 't binkie Cool !

Afbeelding

En z'n knappe hoofdje mag ook niet ontbreken toch!

Afbeelding

We hebben al met al nog heel wat werk te verzetten, maar met een paard met zó'n verschrikkelijk leuk karakter als Tris (wat iedereen die hem kent kan beamen Clown ) is het een feest om daar mee aan de gang te gaan!

Liezel1

Re: Schimmel Tristan-B (Groninger keur-hengst) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:24

zo, wat een beauty...
kan me voorstellen dat dit wel even wennen is.. heeft niet bepaald dezelfde bouw als Shine...
hij loopt al erg lekker, zo aan het verhaal te horen kan het alleen nog maar beter worden!

edit: als je wedstrijden gaat starten dan is het meteen weer Z of niet?
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 18-02-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:25

leuke combi zeg!!
jammer dat je met shine bent gestopt...maar vind dit er
ook super leuk uitzien!
komt helemaal goed...en als jullie er klaar voor zijn,succes met
de wedstrijden Haha!
(dit word wel veeeeeel poetsen ...spreekt uit ervaring Clown Bloos )
Laatst bijgewerkt door kimenragna op 18-02-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:26

Ik denk dat je heel trots op het paard én op jouzelf mag zijn dat hij (weer) zo loopt!! Zeker na hetgeen wat je in je verhaal verteld!
Het ziet er goed uit en veel succes met de weg omhoog!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:30

Liezel1 schreef:
zo, wat een beauty...
kan me voorstellen dat dit wel even wennen is.. heeft niet bepaald dezelfde bouw als Shine...
hij loopt al erg lekker, zo aan het verhaal te horen kan het alleen nog maar beter worden!

edit: als je wedstrijden gaat starten dan is het meteen weer Z of niet?

Klopt ja, we moeten meteen Z dus het moet thuis echt wel fijn bevestigd zijn Ja. Anders vind ik het ook niet eerlijk!

Het is inderdaad ook héél erg wennen hoor, hij is toch wel een heul heul heul stukkie breder dan Shine Vork en er komt nog wel meer spier op ook!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:33

Esther_20 schreef:
Ik denk dat je heel trots op het paard én op jouzelf mag zijn dat hij (weer) zo loopt!! Zeker na hetgeen wat je in je verhaal verteld!
Het ziet er goed uit en veel succes met de weg omhoog!!

Voor mij geen lof hoor, dat is voor zijn eigenaren, zij hebben gewoonweg geweigerd hem op te geven en hebben ervoor geknokt om 'm er weer bovenop te krijgen. Toen ik kwam was hij alweer een maandje of wat onder het zadel, alleen nog héél vast in zijn lijf. Dat begint nu gelukkig alweer veel beter te worden!

kimenragna schreef:
(dit word wel veeeeeel poetsen ...spreekt uit ervaring Clown Bloos )

Gelukkig vind Tris dat niet erg, 't is een enórme slijmbal dus hoe meer aandacht hoe beter (en als 'ie het niet krijgt, eist hij het wel haha!). Maar dat wordt nog wat als hij mee moet op wedstrijd straks, bussen Equishine en warm water met een sopje in de aanslag hoor Tong uitsteken

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:34

mooi paard zeg. leuke schimmel hoe oud is hij

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:37

Wat een supermooi paard zeg, geweldig. Ik vnd schimmels echt mooi

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:57

Wat een lekker paard is het toch Mir!
Hij is al sterk in bespiering verbeterd in vergelijking met de keer dat ik hem gezien heb.
Je bent op een goede manier bezig met zijn revalidatie en come back in de sport!
Ik kom wel een keer voor een fotoshoot langs, al is Tristan moeilijker op de foto te zetten dan Shine (schimmels weerkaatsen het licht).
Maar ik wil wel een dagje op hem oefenen, neem ik meteen de rest van de stal ook mee op de foto Haha!

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:59

Echt een super mooie schimmel is dit, het rijden ziet er ook lekker ontspannen uit!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:22

Issy schreef:
Wat een lekker paard is het toch Mir!
Hij is al sterk in bespiering verbeterd in vergelijking met de keer dat ik hem gezien heb.
Je bent op een goede manier bezig met zijn revalidatie en come back in de sport!
Ik kom wel een keer voor een fotoshoot langs, al is Tristan moeilijker op de foto te zetten dan Shine (schimmels weerkaatsen het licht).
Maar ik wil wel een dagje op hem oefenen, neem ik meteen de rest van de stal ook mee op de foto Haha!

Je mag zo vaak komen oefenen als je wilt hoor haha! Zijn bespiering neemt inderdaad hard toe Ja, dat is echt goed te merken. Plus dat hij gewoon al veel losser is, dan kun je ook meteen wat fijner aan het werk. Ben benieuwd hoe breed hij straks gaat worden hoor Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Xx_Joyce_xX schreef:
mooi paard zeg. leuke schimmel hoe oud is hij

Hij is 8

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:24

Leuk paard! Mooie frontriem!!!

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:30

Wat een gaaf paard, staat je goed! Lachen
Ik dacht al, waar zijn al die leuke topics van shine en jou heen,
maar dit verklaart het. Jammer dat je daarmee moest ophouden maar dit is ook een binkie hoor! Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:31

Mooi hoofdstel zeg!Het rijden ziet er wel fijn uit; lekker ontspannen.Als ik eerlijk ben vond ik Shine een veel meer aansprekend paard en ook een veel mooiere combinatie! Dat neemt niet weg dat ik je met dit paard veel plezier gun. Gaat vast helemaal goedkomen!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:39

talented schreef:
Mooi hoofdstel zeg!Het rijden ziet er wel fijn uit; lekker ontspannen.Als ik eerlijk ben vond ik Shine een veel meer aansprekend paard en ook een veel mooiere combinatie! Dat neemt niet weg dat ik je met dit paard veel plezier gun. Gaat vast helemaal goedkomen!!

Ze zijn ook niet met elkaar te vergelijken natuurlijk, wereld van verschil Ja ! Het is ook wel het type paard waar je van moet houden Haha!, en dan is 'ie nog niet eens de 'zwaarste' op stal haha, moest echt eerst even flink wennen hoor tussen die binken, maar eerlijk is eerlijk, je gaat het vanzelf waarderen Vork

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:45

Ik vind dat dit nou eens een combinatie is waar ik van kan genieten, m'n complimetjes hoor!! Ziet er echt goed uit... Heel mooi paard en vind jou er ook zeer goed opzitten....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 08:10

Zammie schreef:
Ik vind dat dit nou eens een combinatie is waar ik van kan genieten, m'n complimetjes hoor!! Ziet er echt goed uit... Heel mooi paard en vind jou er ook zeer goed opzitten....

Dát is nou leuk om te horen, bedankt Haha!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:17

Wauw Mir, wat een bink! Kwijl Heel anders dan Shine maar dit ziet er weer super uit, al ben ik weinig anders van je gewend Knipoog En vind dat je lief knappe plaatjes heeft geschoten hoor, valt niet mee om bewegende paarden op de foto te zetten! OK dan! Ik kom nog wel es een keertje kijken als je het goed vind Knipoog

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:25

Mooi paard!! Ik hou niet zo van schimmels maar deze vind ik wel stoer Cool
Ik vind het er alleen uitzien alsof je nét even iets teveel in z'n mond zit. Kan iedere keer een moment opname zijn natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:30

Ik vind hem echt geweldig Lovers wat een lekker ding. echt super dat hij op je pad is gekomen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 08:34

Negerzoen schreef:
Mooi paard!! Ik hou niet zo van schimmels maar deze vind ik wel stoer Cool
Ik vind het er alleen uitzien alsof je nét even iets teveel in z'n mond zit. Kan iedere keer een moment opname zijn natuurlijk Knipoog

We hebben af en toe nog best wel veel aanleuning ja Ja, hij drukt zich het liefste naar voren er wat uit omdat hij het nog érg moeilijk vind om los door zijn lijf te blijven bewegen. Je moet hem dan toch even begrenzen en dat pakt hij prima op waarna hij het weer loslaat, hij zal er toch doorheen moeten! Daarnaast was hij erg druk met zijn omgeving bezig dus bij vlagen had ik letterlijk mijn handen vol aan hem Vork

Overigens is Tristan wel een paard die, als je hem niet op een goede en fijne manier aan de gang houdt, je (letterlijk) alle hoeken van de baan laat zien, want hij is zo loeisterk dat je alleen met handig rijden wat kunt bereiken!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 08:34

*Tamara* schreef:
Ik kom nog wel es een keertje kijken als je het goed vind Knipoog

Ja hoor, gezellig Haha!!

En hij is wel cool hè Suze *LOL* !

Bedankt!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:48

Ziet er goed uit Mir! Hij is knap, moet ook wel, anders had ik nooit op die advertentie gereageerd ROFL

Enne, nu heb je geen excuus meer om niet bij ons te starten zodra hij er klaar voor is! Tong uitsteken

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:51

Wauw wat een onwijs mooi paard!

Het rijden ziet er erg goed uit, ik heb er geen commentaar op, het ziet er lekker ontspannen uit ! Haha!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:25

op veel fotos valt het me op dat de houding van je benen achter de llodlijn ligt.
je drukt als het ware je voeten naar voren toe, hier zou ik aan gaan werken, probeer ze wat meer aan te sluiten.
voor de rest ziet het er al erg leuk uit! Knipoog veel plezier nog!