Ringo Star (v. Caruso) @ work @ fotoshootje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Ringo Star (v. Caruso) @ work @ fotoshootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:11

Hier is de mooie vos Ringo Star weer Haha!
de foto's zijn 2 weken geleden gemaakt, het ging wel goed alleen was meneer een beetje hyper (leuk he, die wind... Rolleyes)

ik ben alleen maar de fotograaf, voor vragen moeten jullie bij lys @ bokt zijn Haha! Knipoog

de foto's
eerst nog met slof, die is al snel afgegaan.
Afbeelding

wind tussen de benen Vork Sigaar
Afbeelding

pasje wijken, gaat steeds beter Ja
Afbeelding

lekker galopje *zitten Lys Tong uitsteken Cool
Afbeelding

SB
Afbeelding

kalm an Ringo, t'is geen drafbaan
Afbeelding

netjes Ja
Afbeelding

en dat was het weer voor deze keer, daaaag Doei!
Afbeelding

MilleniumK

Re: Ringo Star (v. Caruso) @ work @ fotoshootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:14

super mooi paardje ! WOW jij kan super mooi fotograferen ! Haha! Vork

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:16

ringo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hij kan wel netjes lopen haha Tong uitsteken

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:18

hoi, daar zijn we weer Haha!
ja lies, hij kan het wel (als hij maar wil)
beetje erg actief, maar gaat steeds beter.
bedankt chantal !!!!

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:18

Mooi paardje, ziet er leuk uit!
Doei!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:22

@Kirstjuhh: dankje Haha! ik vond de foto's zelf nogal tegenvallen, batterij was leeg dus dan word de kwaliteit wat minder en moest ik zo snel mogelijk foto's maken voordat de camera uitviel Vork kan je dus niet echt op de goede momenten focussen.

maar volgende keer zijn de batterijen volledig opgeladen hoor Lyset Knipoog worden mooie foto's, als het weer dan ook eens een keer meezit komt het helemaal goed Haha!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:25

Leuk paard, maar ik vind je houding erg slecht en ik vind je ook behoorlijk hard in de mond. Je werkt je paard echt tegen. Vooral op de 2e foto is dit goed te zien. Ik vind je daar echt achterover hangen, met opgetrokken hak en knie en je zit m daar vreselijk in zn mond. Op de andere foto's ziet dit er overigens wel beter uit. Succes!

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:26

je fotografeert echt heel mooi. Lekker duidelijk, wou dat ik dat kon...... Haha!

Met betrekking tot de ruiter (lys) heb ik wel wat tips

*hakken laag houden zodat je niet met de sporen in het paard steekt
*ook met schouder voor je hakken laag houden en niet optrekken je binnen been
*niet te veel duwen in het zadel dat is foto nummer 2
*geef je paard wat meer ruimte van voren dus meer geven. Je houd hem teveel tegen wees wat zachter, ontspan meer en geef.
*niet scheef zitten met wijken, concentreer je op een punt voor je ipv naar beneden zit je gelijk rechter.

Ik zou je adviseren om meer zonder beugels te rijden voor je onafhankelijke zit, heb je echt profijt van.

Je hebt echt een hardstikke leuk paard geniet er van!!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:29

Is opzich wel leuk paardje! maar denk dat je volgende keer beter helemaal zonder slof moet gaan rijden. Je paard loopt een paar foto´s behoorlijk achter de teugel, niet echt mooi beeld. Die galop ziet er wel goed uit!! en idd ben ik het eens met wat sifra zegt... Veel succes nog!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:34

dankjewel catharina24 Haha! ik ben het wel met je eens m.b.t commentaar Ja fijn ook dat het goed onderbouwd is Ja

ik moet er wel bij zeggen dat bij foto 2 Ringo even heel hard ging.. even een "fris" moment.

@Roos_s hij heeft inderdaad een erg mooie galop waarbij hij heel netjes op de loodlijn loopt,

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:38

Mooi paardje, maar foto 2 doet mij echt pijn. Al is het een fris momentje. Bit door de mond en sporen in de buik Verdrietig Het geheel ziet er ook nog niet echt lekker ontspannen uit, misschien wat vaker op wat meer lengte rijden, lekker de neus eruit en concentreren op rug/achterhand gebruik en niet zo op het 'aan de teugel'
Blijf tijdens het wijken wel goed recht boven je paard zitten en was je misschien kleingeld verloren? Knipoog

[edit] kwalitatief vind ik de foto's erg mooi, lekker scherp.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:43

Qimm schreef:
Mooi paardje, maar foto 2 doet mij echt pijn. Al is het een fris momentje. Bit door de mond en sporen in de buik Verdrietig Het geheel ziet er ook nog niet echt lekker ontspannen uit, misschien wat vaker op wat meer lengte rijden, lekker de neus eruit en concentreren op rug/achterhand gebruik en niet zo op het 'aan de teugel'
Blijf tijdens het wijken wel goed recht boven je paard zitten en was je misschien kleingeld verloren? Knipoog

[edit] kwalitatief vind ik de foto's erg mooi, lekker scherp.

ik ben het met je eens.... een paard hoeft niet altijd aan de teugel te lopen.
ik ken dit paard ook en ik denk dat als hij makkelijker ontspannen kan lopen dat het "aan de teugel" vanzelf wel komt.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:49

bedankt voor de reacties !!

allereerst de slof: daar waar mijn paard staat kan ik 's winters niet echt rijden. ik moet eerst 10 minuten met mijn paard rijden voor ik op deze plek ben en aangezien meneertje nogal druk is, doe ik hem een slof om, omdat we langs verkeer moeten. (ringo wil de trailer niet op, dus met de trailer is helaas geen optie) als ik daar ben gaat de slof meestal gelijk af, maar omdat het zo waaide, nu eerst maar even om gelaten. nu ik thuis met goed weer in de wei kan rijden doe ik geen slof om.

inderdaad is mijn houding best bagger. vooral op foto 2.. hij ging er even erg hard onder mn kont vandaan. het is absoluut geen makkelijk paardje om te rijden en heb veel rodeo ritjes moeten doorstaan. het in natuurlijk geen excuus om niet aan je houding te denken, maar hierdoor vind ik het nu erg lastig om me te ontspannen om hem en aangezien hij zo druk was (af en toe als een raket er vandoor gaan) ging ik me strak zetten en mijn reactie is dan ook om het dan van voor strak te pakken. erg dom en ik ben er druk mee bezig het af te leren. gaat al veel beter.
ik rijd hem nu thuis ook lekker ontspannen en lang en laag van voor. tenminste daar werken we aan. hij is gedeeltelijk tuiger en dat laat hij graag zien.

maar verder zijn tips altijd welkom !

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:09

Leuk paard, heb wel het idee dat je neusriem wat aan de hoge kant zit...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:11

Ik vind het soms wat te getrokken; in elkaar gereden uitzien

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:13

Flevolander schreef:
Leuk paard, heb wel het idee dat je neusriem wat aan de hoge kant zit...

je hebt inderdaad gelijk. weet eigenlijk ook niet waarom. neusriem zit wel los, dus last heeft hij er niet van.

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:18

Charlottte schreef:
Ik vind het soms wat te getrokken; in elkaar gereden uitzien

ja, daar word hard aan gewerkt. ik rijd hem nu lekker lang en laag. tenminste poging tot.
hij hangt heel erg op 1 kant. dan heb ik bijv. erg veel druk op links en hangt rechts los. en de andere keer is het precies andersom. ik heb dan snel de neiging om dan aan de teugel te hangen, maar hij loopt nu veel beter op 2 teugels en dan zonder druk.
hij word trouwens regelmatig nagekeken door de tandarts en ostheopaat, dus verder met instructie los ik het nu op en het gaat de goeie kant op, maar het is makkelijk iets aan te wennen, maar afwennen is lastig.
maar als je tips hebt, hoor ik het graag!!

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:21

Lys...........uit je opmerkingen maak ik op dat je er heel erg druk mee bezig bent en dat is echt heel goed vanje want discipline is wel één van de moeilijkere zaken, vooral om het vol te houden.
Probeer vaker zonder beugels te rijden, dat elpt echt enorm krijg je een onafhankelijke zit van ga je echt van vooruit!!!! Good Luck!!!

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:42

catharina24 schreef:
Lys...........uit je opmerkingen maak ik op dat je er heel erg druk mee bezig bent en dat is echt heel goed vanje want discipline is wel één van de moeilijkere zaken, vooral om het vol te houden.
Probeer vaker zonder beugels te rijden, dat elpt echt enorm krijg je een onafhankelijke zit van ga je echt van vooruit!!!! Good Luck!!!

bedankt! ja ik ben er zeker hard mee bezig..
ook rijd ik nu af en toe eens zonder beugels. het is inderdaad wel erg goed voor je houding, maar aangezien hij nogal druk kan zijn en erg vervelend kan bokken en steigeren liet ik dat eerst achterwege. maar ik zal het wat vaker gaan doen. ik hoop hier binnenkort weer even nieuwe foto's op te zetten. hij liep vandaag namelijk heerlijk!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:09

Hey wat leuk, nog een Caruso nakomeling! Pling
Hij heeft wel wat weg van mijn merrie, helemaal als ik jou er zo over hoor vertellen. Alleen de kleur komt niet overeen.. haa Knipoog

Veel succes samen!

Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:12

Cil schreef:
Hij heeft wel wat weg van mijn merrie, helemaal als ik jou er zo over hoor vertellen. Alleen de kleur komt niet overeen.. haa Knipoog

Veel succes samen!

hey wat grappig Haha!
ik ken er nog 2. mijn nichtje heeft ook nog een caruso en nog iemand bij ons bij de vereniging.
die zijn ook beide donker bruin!! beide ook een pittig karakter..
wat leuk zeg, nog een caruso Haha!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:18

Lys schreef:
Cil schreef:

Veel succes samen!

hey wat grappig Haha!
ik ken er nog 2. mijn nichtje heeft ook nog een caruso en nog iemand bij ons bij de vereniging.
die zijn ook beide donker bruin!! beide ook een pittig karakter..
wat leuk zeg, nog een caruso Haha!

Haha ja wel off -topic idd, maar wel leuk om te horen dat er meerdere zijn hier op bokt en dat het karakter ook zo overeen kan komen. Haha! Mijn merrie is ook donkerbruin!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:21

wo, wat was je bij foto 2 aan het doen?

Verder is het een leuk paardje,

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:26

stoer paard !!
Heb je ook ambitie voor springen ?

Wij hebben ook een (zwarte) Caruso, lekker pittig maar supersterk dier !
Hij wordt 20 jaar en loopt Z springen en Z dressuur, super allround dus !

Weet zeker dat je nog veel plezier van je paard zal hebben , succes Pling

boldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:12

Hoi Lys,

Ik ken Ringo wel redelijk. We hebben n.l. regelmatig samengereden. Heb hem ook vaak in de bak gezien en het is niet het makkelijkste paard. Ik zie hem nu weer voor het eerst sinds 1.5 (!) jaar en ik vind je echt heel erg vooruit gegaan. En ondanks dat er een paar foto's niet helemaal ok uitzien doe ik mijn petje af voor jou. Knap dat je doorgezet hebt.

Heel veel succes en groetjes van Annet

(Ik was de eigenaresse van Omara, de schimmel)