Wondersteen (v. Don Primaire) aan het werk in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Wondersteen (v. Don Primaire) aan het werk in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:27

Nadat Vvalar weer eens nieuwe trainingsfoto's van haar Flemmingh had geplaatst, kon ik natuurlijk niet achterblijven. Helaas kon ik geen gebruik maken van de fotografiekunsten van Langemans dus heb ik m'n vriend zover gekregen dat hij in de kou wat foto's van onze kunsten ging maken. Helaas zijn de foto's niet allemaal even scherp, duidelijk en plaatsbaar geworden (het inzoomen had hij nog niet zo snel uitgevonden) maar heb er toch een paar bruikbare foto's uit kunnen halen.

Nog even voor de mensen die het niet weten: Wondersteen is een 5-jarige ruin van Don Primaire van inmiddels alweer 1.77m hoog. Hij heeft al dik een jaar een groeiverbod maar daar luistert hij niet echt naar Clown De laatste tijd vind ik hem wel meer in z'n bespiering gekomen en een stuk sterker worden in zijn werk. Ik hoop dus dat de groeispurten nu grotendeels over zijn en hij nu lekker sterk kan worden en zijn spieren goed kan ontwikkelen.

Hier gaan we dan!

Eerst even stappen.
Afbeelding

Van het verdere losrijden in stap en draf zijn wel foto's gemaakt maar daar zijn we amper op te zien (in de verte een zwart stipje). Dus dan maar gelijk naar het drafgedeelte wat later tijdens het rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden vandaag een klein meningsverschil omtrent het halthouden maar uiteindelijk stond hij dan toch langer dan 1 seconden even netjes stil.
Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor weer even stappen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer stappen. In de stap neigt hij soms nog wat om te ver achter de loodlijn te kruipen.
Afbeelding

Meryl

Re: Wondersteen (v. Don Primaire) aan het werk in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:30

Leuke foto`s! Je had er lekker weer bij. Ziet er netjes uit. Wat me wel opvalt is dat hij ver door zijn kogels zakt. (als je snapt wat ik bedoel) Niet dat je daar rijtechnisch iets aan kunt doen maar viel me nogal op.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:30

Leuk paard heb je zeg! Ik vind zijn aftekening erg mooi, krijgt hij een heel boefig hoofd van! Haha! Veel suc6 met elkaar... Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:32

Ha daar hebben we Wonder! Wat jammer nou dat Langemans er niet was om jou op wonderbaarlijke wijze vast te leggen Haha! Maar Emiel heeft ook zijn best gedaan hoor.

Is Wonder alweer 1.77m groot? Heb je hem vandaag weer opgemeten? Jeetje, haast niet voor te stellen. Tijd voor mijn geheime meet-praktijken weer morgen dus haha.

Hoe liep hij vandaag eigenlijk? Zitten fijne stukken tussen.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:39

Dank voor de reacties! Hij is inderdaad iets week gekoot.

Heel jammer Vvalar, maar met de camera van m'n vader en Emiel als fotograaf kwamen we al een heel eind Haha! . Had hem opdracht gegeven heel veel te klikken. Dan zit er altijd wel iets tussen wat bruikbaar is Knipoog Jammer genoeg waren de momenten niet altijd even mooi, maar goed, mag niet te veeleisend zijn natuurlijk hihi.

Hij deed goed z'n best vandaag. Hij was wat frips en wilde daardoor af en toe iets te graag teveel bovenin lopen. Had er m'n handen aan vol maar uiteindelijk liep hij best fijn. Op het eind, toen Emiel de camera al had opgeborgen, begonnen de jaarlingen achter de bak te racen en toen had ik nog een bijna-vliegactie met Wonder Haha! Ik bleef wel zitten maar het had wel mooie plaatjes opgeleverd. Jammer dat Emiel z'n cameraatje al had opgeborgen!

Een maandje geleden hebben we Wonder voor het laatst gemeten. Toen was hij volgens de meetstok 1.77m. Nu moet hij echt stoppen met groeien!!

Zie trouwens nu dat met dit zadel (dit zadel is niet van mij) ik een hele andere zit heb. Minder netjes en mooi.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:48

Kasteeltjee Haha!
het ziet er goed uit joh! Hij is echt gaaf Begint erg lekker te lopen jullie vliegen zo door de klasse heen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:50

Leuk paard zeg! Op sommige foto's lijk je iets te streng met je binnenhand. En kijk naar voren hè? Lachen

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:51

Nou dat heeft vriendlief zeker niet slecht gedaan. Knipoog
rijden ziet er goed uit!! Hoewel hij zo groot is vind ik jullie wel een mooie combinatie!

Hij lijkt ook mooi licht in de aanleuning voor zo'n joekel!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:52

Wat ziet Wonder er weer ontzettend knap (en groot!!) uit! Jullie gaan echt super samen, ik vind jullie echt een hele knappe combinatie! Ja

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:06

HouVanUtopia: Dank je! Dan moeten we wel een keer kunnen starten Boos! Er rust een vloek op mijn wedstrijden. Heb merendeels van de wedstrijden waar ik me voor heb opgegeven af moeten zeggen de afgelopen tijd!

Chrisje92: We zijn de laatste tijd veel met buiging bezig, om zo ook gemakkelijker aan het binnenachterbeen te kunnen komen om die beter onder te laten treden. Het gaat nog niet altijd even van harte maar we boeken vooruitgang. Vandaar dat het misschien lijkt alsof ik 'm naar binnen sleur.

Sue_: Had hem opdracht gegeven zoveel mogelijk te klikken. Dan lukt er altijd wel wat Haha! Ik heb een hoop foto's waarop ik ben onthoofd of de foto's zo onduidelijk of donker zijn dat je ons amper ziet hihi.
Hij is groot maar niet slungelig of extreem lang in z'n lijf. Dat maakt het gelukkig nog dat het plaatje past. Zelf ben ik ook maar 1.70m. Hij mag dus echt niet meer groeien Knipoog .
Wondertje is een stuk sterker geworden en is daardoor de laatste tijd ook een stuk fijner en gemakkelijker in zijn aanleuning. Ik hoop dat hij zich zo fijn blijft ontwikkelen.

Celine_M: Dank!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:08

Jammer dat Emiel zijn camera weer had opgeborgen. Wellicht hebben we de volgende keer meer geluk haha.

Deebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:11

Ziet er netjes uit hoor. Lijkt me niet altijd makkelijk om zo'n groot paard bij elkaar te rijden. Al vind ik hem onder jou niet eens overdreven groot tonen. Maar je zal wel lange benen hebben. Lachen

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:13

VValar schreef:
Jammer dat Emiel zijn camera weer had opgeborgen. Wellicht hebben we de volgende keer meer geluk haha.

Haha, ik bewaar dit soort acties altijd voor na de fotosessie! Met dit leenzadel zit ik al een stuk minder vast in het zadel dus dat maakt zo'n boksessie alweer een stuk spannender!

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:28

Gaaf paard Lachen Jammer dat het geen Flem is Boos! Tong uitsteken

Bevallen de achter beschermers?!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:33

Wow wat een geweldig paard!!!! Knipoog Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:34

Je mag wel lachen hoor! Haha! Je kijikt zo serieus op de foto's... Cool

Ziet er fijn uit! Hoe gaan je wedstrijden?
Ennuh... ik hoop niet dat mijn Zsazsa naar jou Wondertje gaat luisteren en ook blijft doorgroeien! Vork Want dan zwaait er wat!
Jij staat er erg mooi op, ondanks zijn hoogte, komt je beenhouding/lengte mooi uit.

Heeft Wonder zo'n moeite met stil staan? of toevallig vandaag?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:36

MiepprinZ schreef:
Gaaf paard Lachen Jammer dat het geen Flem is Boos! Tong uitsteken

Bevallen de achter beschermers?!

Is wel een (ex) buurman van een Flem! Telt dat ook?? Haha! De Flem van Vvalar bezorgde mijn paard kraters in z'n hoofd Blauw oog

Achterbeenbeschermers bevallen prima. Zitten goed. Zijn van BR.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:41

sunnymay schreef:
Je mag wel lachen hoor! Haha! Je kijikt zo serieus op de foto's... Cool

Ziet er fijn uit! Hoe gaan je wedstrijden?
Ennuh... ik hoop niet dat mijn Zsazsa naar jou Wondertje gaat luisteren en ook blijft doorgroeien! Vork Want dan zwaait er wat!
Jij staat er erg mooi op, ondanks zijn hoogte, komt je beenhouding/lengte mooi uit.

Heeft Wonder zo'n moeite met stil staan? of toevallig vandaag?

Paardrijden is ook bloedserieus!! Clown

Wedstrijden gaan wel goed hoor. De afgelopen tijd hebben we door omstandigheden alleen meer wedstrijden moeten afzeggen dan dat ik daadwerkelijk heb kunnen starten Boos! . Dit weekend weer door Rhino in de omgeving helaas.
Ik hoop het ook niet. Wonder groeide ook nog eens niet rustig en geleidelijk aan maar het ging met spurten. Daar had hij altijd wel wat moeite mee.
Wonder heeft voornamelijk lange benen. Qua lichaam past hij nog alles van mijn oude paard. En die was maar 1.63m.

Hij had toevallig vandaag wat moeite met stilstaan. Hij was wat fris en ging steeds of in z'n achteruit of begon wat te dribbelen. Normaal gesproken is halthouden een van z'n favoriete oefeningen Nagelbijten / Gniffelen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:44

hey
ik vind het een prachtig paard! 1.77 zeg Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt hem netjes aan het lopen. Lijkt me niet simpel om zo'n groot paard bijeen te houden eigenlijk.
Veel succes verder OK dan!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:45

haha ik zat foto's te kijken en dacht waar is dat grijze paard nou xd haha maare zag het aan het witte Knipoog
maar het ziet er goed uit hoor !! lekker ontspannen ook Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:47

wauw wat een super mooi beestje heb je onder je kont
en groooot Bloos!
maar hij loopt echt lekker

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:50

Wauw, mooi paard hoor!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:56

Wonder is echt een leuk diertje om te zien! Hij gaat zich ook al aardig dragen zo Knipoog

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:21

Wondersteen ziet er knap uit in zijn geschoren (??) jasje.
Het rijden geeft een fijn beeld.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:27

Voor een niet Flemmingh ziet hij er best goed uit Tong uitsteken
Maar wat een kasteel, hoe kom je daar op, dan moet je wel heel lenig zijn.
Ik denk alleen dat je nog wel even wat jaartjes bezig bent om hem sterker te krijgen achter, maar goed hij is nog jong dus je hebt de tijd.
Misschien wat spinazie geven Haha!