Dressuurmiep neemt hindernis met Lorna!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Dressuurmiep neemt hindernis met Lorna!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:07

Jaja zaterdag was het zo ver, ik en de andere vzster zouden gaan 'springen'! Helaas was de bak aan de andere kant nog bevroren dus echt lekker rond rijden was het niet.
Voor mij is het een jaar geleden dat ik een hindernis had genomen Bloos Lorna kan super springen maar neemt er alleen de moeite voor zodra de hindernis hoger dan 1m komt Haha!

Éen keer is het mis gegaan, Lorna schoot wat naar links vlak voor de hindernis (we kwamen niet helemaal uit), ik bleef met mijn voet achter de paal hangen en trok zo de hindernis mee. Lorna schok, ik zat nog wat naar voren en Lorna kwam omhoog = kopstoot! Ik heb dus nu 2 grote bulten op mijn kop zitten *LOL* Was op het moment even duizelig en wat onzeker, maar nog een paar keer de hindernis genomen.

Op het hoogst stond het stijltje op 1.10m! Haha! Ben geheel trots op mezelf als uhh *druusmiep* *LOL*
Over een paar weken gaan we weer springen, dan met de hele bak en gaan we wat verder. K heb de smaak weer te pakken Haha!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

En Lorna is de komende weken helemaal gelukkig Haha! !
14. Afbeelding

Oja we zijn natuurlijk rustig aan begonnen, maar dat was met de andere vzster.
Nou brand maar los! Haha!

Nathaliia

Re: Dressuurmiep neemt hindernis met Lorna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:10

ziet er leuk uit hoor! Lachen
paardje kan goed springen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:11

Nou Nou 1.10 gelijk toe maar Haha!!
Ziet er goed uit hoor *LOL* !! (Op naar wedstrijden Haha!)

Je mag wel iets rechter zitten, je zit beetje voorover. Komt denk ik omdat je handen soort van vast zet bij je zadel ?
En je teentjes met springen, zeker te veel naar mij gekeken *LOL*

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:14

Leuk he springen Haha! Heel verslavend Tong uitsteken

Maar probeer (helemaal bij de wat lagere sprongetjes) niet te plat op de hals van het paard te gaan liggen.

Succes en veel plezier bij de volgende keer!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:15

ziet er netjes uit, altijd leuk voor de afwisseling.
Misschien proberen je lichaam niet te vroeg en te ver naar voren te brengen, foto 3.
Maar ben ook maar een dressuurmuts hoor. Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:17

Hahaha idd Amber mn tenen Huilen van het lachen K zag de foto's en dacht nee he?! Ik geef Amber altijd commentaar maar doe het zelf ook! Mja k was super gespannen, volgende keer kan ik wat meer om zelf denken.
Wedstrijden now way, dat kan ik nog niet Haha!

@Nathaliia: Dankje! Haha! Paard kan zeker goed springen Ja Heeft Z gesprongen maar kan meer!

@se7entje: klopt ik ging in het begin te vroeg naar voren, daardoor ging het paard ook te vroeg. K moest weer helemaal wennen!

@Lein87: en voor dat plat liggen geldt hetzelfde . T voelde voor mij al hoog aan *LOL*

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:17

Ziet er goed uit.Afbeelding
Lekker hoog ook al.
Ga zo door op naar de wedstrijden.Afbeelding

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:20

Dankje! Haha! Tsja zoals je ziet begint het paard pas te springen bij hogere hindernissen, hier lacht ze nog om, k heb ook een hele domme foto, voorbenen raken de grond al bijna terwijl achter er nog staat Huilen van het lachen
Neu ik ga beginnen met dressuurwedstrijden Bloos K vind 1 hindernis wel leuk in de bak!

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:22

mooie foto's voor zover ik kan zien ziet het er goed uit(heb niet zoveel verstand van springen)en 1.10 vindt ik al vrij hoog al zeg ik het zelf.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:23

Hee Rosa!, Ziet er leuk uit hoor voor de eerste keer! Maar ik ben het wel met Lein87 eens! niet plat op de hals gaan liggen...zo hoog is het nou ook weer niet en waar moet je je lichaam laten als het 1,30 is ofzo(niet dat je dat perse gaat springen maar als je dat zo bedenkt) verder moet je contact houden met de mond want anders krijgt Lorna na de sprong een ruk(je) in dr mond omdat je je teugels weer aanneemt. Verder je voeten!! draai ze naar binnen. Met het dressuur rijden heb je je handen nogal vast staan op de schoft. Lorna kan wel springen maar je ziet wel dat je dr toch een beetje moet helpen en dat mist een beetje,,,maar met oefening komt dat best goed! Succes als jullie nog eens gaan springen!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:26

Dankjullie wel Haha!

Tsja Mariska.. ik vond het hoog aanvoelen, daarna is mn houding al beter. Enne de vorige keer was een jaar geleden he Knipoog En k was zenuwachtig nu, de volgende keer zal dat een stuk minder zijn, dan kan ik meer om mezelf en het paard denken en niet alleen aan het weer landen *LOL*
Lorna heeft ook al een poos niet meer gesprongen en doet geen moeite voor laag, ze moest ook weet even inkomen Lachen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:28

Ben het eens met Mariska Ja Ik zou eerst echt wat aan je houding gaan doen voordat je hoger gaat springen. Je ligt echt heel erg op d'r hals, en je beenhouding mag ook wel wat aan gedaan worden Knipoog Ook met de dresuur lijk je heel erg gespannen te zitten, naar voren, en je handen lijk je vast te zetten.

Wel een érg leuk paard, en knap dat je gelijk al 1.10 durft te springen Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:36

Uhh Marlies.. zoals ik zal typte.. Vorige keer was een jaar geleden, ik was zenuwachtig en ben idd niet met mn houding bezig geweest. Dat ik mn handen nu laag had was ook omdat ik wíst dat ik ging springen Tong uitsteken Normaal heb ik dat niet.
En wie zegt dat ik hoger ga en wil? Ik zie de volgende keer wel hoe het gaat, en als de eigenaren zeggen dat het goed gaat dan en we wat hoger kunnen doe ik dat gewoon, ze kennen mij nu 2.5 jaar en het paard al 13jaar en hebben beide ermee gesprongen.

Hier nog een foto om te laten zien dat paard kan springen Knipoog http://i173.photobucket.com/albums/w54/OoO-appel-OoO/Lorna%20en%20Velvet/DSC00393.jpg

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:37

Nou zo slecht is haar houding niet !
Haar benen tja ok, Maar dat heeft mening springruiter Schijnheilig Zelfs Albert Tong uitsteken

En ze ligt idd te plat op de kleine hindernisjes, maar als ze zo springt op 1.10 is netjes Ja.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:39

Mooie foto's. Ziet er goed uit!
Alleen de bodem vind ik er niet geschikt uitzien om in te rijden. Het lijkt erg hard.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:41

Dankje Amber Lachen Tsja de lage hindernissen vond ik eigenlijk moeilijker te nemen. Lorna sprong nog niet echt, ik twijvelde en ging te vroeg naar voren waardoor Lorna te vroeg ging.
Dat heb ik dus wel geleerd Bloos Niet te vroeg gaan staan! Dan gaat je paard ook *LOL*

@AnnemiekvM: deze kant van de bak was prima, heel erg goed zelfs. Niets hards aan. De andere kant was wel helemaal hard maar die hebben we niet gebruikt. We zijn steeds over de AC-lijn gegaan Lachen
Verder dankje! Haha!

Edit: hard lijkt de bak misschien omdat het zand wit uitgeslagen is. Dat komt omdat er wel vorst in had gezeten maar was door de zon weer ontdooid.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:03

ziet er super uit voor een eerste keer Lachen
alleen probeer bij de lage hindernissen niet zo ver naar voren te gaan Knipoog en niet zo plat erop Knipoog
komt helemaal goed Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:35

Dankje Laus! Lachen Jep k ga de volgende keer erop letten, k denk dat ik dan ook wel meer commentaar van de eigenaren zal krijgen Tong uitsteken

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:10

Leuk Rosa, ze vind het erg leuk zo te zien Haha! Dan moet jij als dressuur miep toch maar wat vaker springen Knipoog Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:24

Hahaha ik denk dat het daar wel op uitkomt! Paard wordt echt helemaal blij van springen (en ik ook wel Bloos )!
Het viel de eigenaren al op dat Lorna nu toch best wel een dressuurknol was geworden (was en compliment en aanwijzing Knipoog ).

K heb trouwens 2 bulten én een blauwe wal onder mn oog Huilen van het lachen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:02

leuke foto's hoor zo voor de eerste keer sinds een jaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:14

Leuke foto's, paardje kan leuk springen.

Ik zou je beugels 2 gaatjes korter doen zodat je makkelijker kan springen. Vooral bij de landing zie je dat je te weinig grip hebt en te los in je zadel zit. Verder zou je je lichaam niet zo ver naar voor moeten brengen maar meer met je billen boven het zadel blijven zitten en dus niet je 'frut' naar voor moeten brengen. Je tenen zijn idd te ver naar buiten toe, ietsjes mag wel (is zelfs goed, dan steun je goed op je voet ipv op je bovenbeen).

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:21

Okee dankjullie!

@ Storm76: dankje voor de tip, de eigenaar vroeg ookal of ik mn beugels niet korter wilde, k vond dit al kort zat voelen Tong uitsteken
Ik ga idd wat teveel naar voren staan ipv 'rechtop'/naar boven. Ga de volgende keer meer aan de netheid werken Bloos

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:50

Ik ben totaal geen springruiter. heb respect voor je, ik zou het niet durven, daar heb ik mijn grooms voor die met Max springen. Haha!
Lekker genieten hoor!
Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:02

Hahaha Max wordt gesprongen voor je Haha! !
Gaat helemaal goedkomen Ja K moet altijd weer inkomen en dan begin ik het leuker en leuker te vinden, en dan is een meter niet hoog meer Knipoog