Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(is nog nooit gebeurt hoor, maar krijg wel vaak te horen dat ik in de weg rijd :s 

Ik rij al 33 jaar maar kan nog steeds zo druk met mezelf en m'n paard bezig zijn dat ik de instructrice totaal niet meer hoor. Wat ik wel doe is op de andere ruiters letten; ik zit niet continue naar beneden te kijken ofzo. Maar ik heb regelmatig ook een ehhh iets luidere
aanwijzing nodig

Sonja schreef:Wat ik wel doe is op de andere ruiters letten; ik zit niet continue naar beneden te kijken ofzo.

. Alleen bepaald de instructrice wel in welk tempo dr wordt gereden, als je dan in stap wil moet je op de binnen hoefslag.
, ik ben meer met mijn paard bezig... Zo'n oortje zou wel fijn zijn denk... Al heb ik wel een instructeur die wel eens wil gaan gillen... Dat is dan wel minder
. 

Bienotje schreef:Multitasken
Op zich moet het geen probleem zijn, je voelt wat je paard doet. Daar hoef je niet naar te kijken en te luisteren. Op die manier heb je ruimte met je ogen om je heen te kijken (waar zijn de andere ruiters, is mijn geplande route vrij etc.). En heb je tijd om te luisteren naar instructie. Je moet er ook voor open staan in de les dat instructie je advies geeft
Nu nog jezelf elke keer er van overtuigen dat je wel om je heen moet opletten. Meestal neem ik bepaalde letters daarvoor. Elke keer vraag ik mezelf af of ik nog wel rechtop zit, om me heen kijk etc..