opletten in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

opletten in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 15:44

oke, klinkt lekker stom die titel, maar het is toch een probleempje voor mij... ik ben zo geconcentreerd op wat IK doe, en wat INDI doet dat ik nooit hoor wat voor figuurtjes we nou allemaal moeten rijden... nu ben ik het ook gewoon nnog niet gewend misschien, maar vraaag me toch af of dat vanzelf gaat komen, of ik de enige ben, en wat je er aan kunt doen om te oefenen. zou ik beter op de instructrice moeten letten en minder op indi? ben bang dat ik er dan eerder afdonder namelijk. nu houd ik elk spiertje van indi in de gate en voel wanneer ze gespannen op iets reageert of niet...

Lisann__

Re: opletten in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:46

heeel herkenbaar..

en dan hoor je ineens:
''lisanne?! je had bij A afmoeten wenden!''

ik ben altijd heel geconsetreed bezich dat ik sommige dingen helemaal niet meekrijg van wat de instructeur zecht Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 15:49

en ik rijd ook dus heel vaak de figuurtjes niet mee omdat ik even op de binnenhoefslag rijd met indi. om haar eerst even attent op mij te maken weer, of om langs iets heel engs nog een keer te gaan, en dan veroorzaak ik weer een botsing ofzo... Knipoog (is nog nooit gebeurt hoor, maar krijg wel vaak te horen dat ik in de weg rijd :s

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:51

ja erg henkenbaar..

maar volgensmij is er niets aan te doen want hoevaak ik tegen mezelf ook zeg dat ik nu echt op ga letten.. heb ik toch weer iets niet meegekregen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 15:56

hihi ok. in ieder geval fijn te weten dat ik niet de enige ben Knipoog

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:48

ja hier nog 1, vooral vroeger Knipoog
dan ben ik zo geconcentreerd op iets dat ik even niks meer hoor Gestoord
heb er nu overigens wat minder last van, wat wel prettig is voor mn lesgenootjes Tong uitsteken

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:01

Jah heel herkenbaar, ik heb het soms zelfs zo erg dat ik gewoon vergeet adem te halen Gestoord
Loop ik btje rood aan en begin naar adem te happen, hoor je mijn instructrice : Adem halen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:33

Klinkt bekend hoor Haha! Ik rij al 33 jaar maar kan nog steeds zo druk met mezelf en m'n paard bezig zijn dat ik de instructrice totaal niet meer hoor. Wat ik wel doe is op de andere ruiters letten; ik zit niet continue naar beneden te kijken ofzo. Maar ik heb regelmatig ook een ehhh iets luidere Haha! aanwijzing nodig Haha!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:46

ik heb er ook last van hoor, naar mate de oefeningen makkelijker worden (ak, je hebt ze vaker gedaan) word het beter, maar als je dan weer iets nieuws gaat oefenen, of je paard doet lastig ofzo, tja, dan wil ik ook wellus dingen niet horen, of "niet horen" omdat voor mijn gevoel het paard dan ff iets anders nodig heeft.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:51

Sonja schreef:
Wat ik wel doe is op de andere ruiters letten; ik zit niet continue naar beneden te kijken ofzo.

ik kijk ook wel voor me, maar daar heb ik niks aan als ze me aan de achterkant passeren omdat ze blijkbaar niet meer stappen maar draafden bijvorbeeld Knipoog

lievedunja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

haha heb ik nou ook last van!! gelukkig niet de enige Bloos

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:04

Ik heb er ook wat last van Haha!
Vooral als ik een bepaalde kant op rijd, aan die kant hoor ik nl ook wat minder goed, en de combinatie daarvan werkt niet altijd goed Knipoog

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:13

Ik was ook vaak te geconcetreerd bezig dat ik niet altijd mij instructrice hoorde.
Ik heb nu sinds kort oortje in, en dat vind ik ideaal.
Kan me nu lekker concentreren op mijn paard,en mijn instructrice praat in mijn oor.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:16

is dat alleen voor priveles? wat zou dat kosten als ik dat zelf aan zou schaffen? vast een vermogen? en dan weet ik nog steeds niet of ik het dan wel in me op neem... :s

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:28

Ik zelf heb wel prive les,maar mijn instrucrice gebruikt ze ook bij de andere lessen.
Weet niet hoe duur het omdat het haar oortjes zijn,we hebben alemaal gelukkig wel een eigen oortje.
Ik heb er zelf veel baat bij,hoef niet naar haar te kijken als ze praat en kan daardoor beter op mijn paard concentreren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:30

ik denk en hoop dat het bij mij meer een questi van tijd is...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:09

Ik heb dit probleem ook... Met mijn verzorgpaard rij ik ook mee in een les en hier doe je eigenlijk wat je zelf wil doen Tong uitsteken. Alleen bepaald de instructrice wel in welk tempo dr wordt gereden, als je dan in stap wil moet je op de binnen hoefslag.

Tijdens de manegelessen let ik ook bijna nooit op Tong uitsteken, ik ben meer met mijn paard bezig... Zo'n oortje zou wel fijn zijn denk... Al heb ik wel een instructeur die wel eens wil gaan gillen... Dat is dan wel minder Knipoog.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:34

Multitasken Knipoog

Ik had er ook vaak moeite mee, niet zozeer het luisteren. Maar vooral voor me kijken ipv ingedoken met mijn paard bezig zijn.

Op zich moet het geen probleem zijn, je voelt wat je paard doet. Daar hoef je niet naar te kijken en te luisteren. Op die manier heb je ruimte met je ogen om je heen te kijken (waar zijn de andere ruiters, is mijn geplande route vrij etc.). En heb je tijd om te luisteren naar instructie. Je moet er ook voor open staan in de les dat instructie je advies geeft Knipoog

Ik denk helemaal niet dat beter op de instructie letten je afleid van je concentratie op je paard. Teveel concentratie en focus wekt mijns inziens alleen maar weer spanning op.

Oefenen en als je instructie hebt die je menigmaal duidelijk helpt herinneren denk ik dat je er snel genoeg flexibeler in zal worden..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:38

ik kan het,
als ik les krijg dan ben ik de helft weer vergeten na de les,
ik heb astma en vaakkrijg ik te weinig zuurstof in mijn hersenen,waardoor ik niet alles kan op slaan,
heel vervelend is dat,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:39

Heel herkenbaar, vooral ook met wedstrijden Nagelbijten / Gniffelen
Dan ben je zo geconcentreerd met je pony bezig dat je alles om je heen vergeet.. heel irritant..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:33

Eerst had ik dit ook altijd. Maar nu ik tegen mezelf heb gezegt dat ik goed op moet letten (want ik heb prive les) en zij wel erop let hoe mijn pony loopt, gaat het stukken beter! Ze zeggen namelijk wel of je pony goed loopt toch? Want daar zat ik altijd mee in de knoei.. zat maar te kijken loopt ze wel naar beneden??! Maar paardrijden is nou eenmaal een sport waar je allerlei dingetjes tegelijk moet doen.. Sucses!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 14:40

Bienotje schreef:
Multitasken Knipoog
Op zich moet het geen probleem zijn, je voelt wat je paard doet. Daar hoef je niet naar te kijken en te luisteren. Op die manier heb je ruimte met je ogen om je heen te kijken (waar zijn de andere ruiters, is mijn geplande route vrij etc.). En heb je tijd om te luisteren naar instructie. Je moet er ook voor open staan in de les dat instructie je advies geeft Knipoog

het gaat mij ook niet om het kijken naar mijn paard. ik kijk wel voor me, maar hoor en zie niets zegmaar. ik ben gewoon veel te geconcentreerd bezig...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:44

Oefenen en oefenen.. Te geconcentreerd moet ook echt spanning bij jezelf opleveren, terwijl als je minder gefocussed bezig bent waarschijnlijk zelf ook beter ontspant.

Je bent je er zelf in ieder geval van bewust trouwens, wat dat betreft al een stap in de goede richting. Knipoog Nu nog jezelf elke keer er van overtuigen dat je wel om je heen moet opletten. Meestal neem ik bepaalde letters daarvoor. Elke keer vraag ik mezelf af of ik nog wel rechtop zit, om me heen kijk etc.. Knipoog

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:24

Ja je moet gewoon blijfen oefenen.
En zo t vertrouwen erin hebben dat het helemaal niet nodig is om zo geconsentreerd te zijn op je pony.
Ik heb ook wel eens dat ik iets neit hoor omdat ik zo geconcentreed ben, maar niet elke les weer Knipoog

xx

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:24

probeer langzaamaan je concentratie op je instructeur iets op te bouwen.. hopelijk gaat het snel beter.
vraag of hij/zij nog wat duidelijk wil praten bijvoorbeeld.

succesxx