Z2 (re)debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Z2 (re)debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 13:47

Hoi allemaal!

Hier wat foto's van Imago. Hele achtergrond verhaal voor verveelden of geinteresseerden in mijn profiel Clown

Ik heb Imago zo ongeveer 6 jaar geleden voor het laatst gestart en nu wil ik hem weer gaan oppakken omdat hij nog zo lekker fit is en we er allebei nog zo ontzettend veel plezier erin hebben (en dát is voor mij dan ook het allerbelangrijkste). Vandaag reed ik dus mee in de Z2...ons debuut als het ware. We zijn officieel ZZ-licht met 4 wp's geklasseerd maar dat is wel van een tijdje geleden.
Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuw zadel omdat mijn zadel véél te krap is geworden (passier GB is overigens te koop...). Tot de tijd dat mijn zadel klaar is (wordt op maat gemaakt) heb ik nu sinds donderdag een leenzadel. Dit leenzadel ligt goed op mijn paard maar is voor mij te groot wat resulteert in een niet zo makkelijk zittende ikke en mijn paard zít al niet lekker. Mijn houding is dus niet optimaal maar het ziet er minder erg uit dan dat het voelt Clown

Het resultaat mocht er zijn want ons debuut werd beloond met 216 punten in de 1e proef en 212 in de 2e proef. Ik krijg les van Nico Verwer en weet dat er aan bepaalde punten gesleuteld moet worden (bv. mijn schouders in de appuyementen, zit zo krom als een hoepel).

Commentaar is logisch hier op bokt (dus ik vráág bij voorbaat al om problemen hahahaha ). Nee, maar even serieus, het was onze eerste wedstrijd samen voor het eerst sinds 6 jaar en bovendien op een leenzadel wat het dus íetsies ongemakkelijker voor mij maakte.

Heb na mijn proef de jury zelf nog even om commentaar gevraagd en die was nét zo eerlijk zoals mijn gedachten erover zijn. Mijn paard heeft niet zijn bouw mee zoals de doorsnee dansmariekes van tegenwoordig en hij wordt dit jaar ook 18 natuurlijk dus tja, de boel is iets minder soepel. Vooralsnog vind ik het geen verkeerd resultaat en ben ik hartstikke trots op 'die ouwe'...

1e proef binnenkomen en groeten
Afbeelding

Afbeelding

Travers links:
Afbeelding

Appuyement in draf naar links:
Afbeelding

Lancering amazone: Haha!
Afbeelding

Keerwending om achterhand naar rechts:
Afbeelding

Lekker bekkie (paard dan Bloos )
Afbeelding

Appuyement naar links in galop:
Afbeelding

Brááf paard (na 1e proef):
Afbeelding

Crea bea appuyement
Afbeelding

Middendraf:
Afbeelding

Uitgestrekte:
Afbeelding

Nog een keer strekken:
Afbeelding

Getty_Maan

Re: Z2 (re)debuut @ Manege De Steenen Kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:50

Wat een gaaf paard Bloos
ziet er goed uit Lachen
Nog veel succes

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:51

ik heb al vaker topics van jou gelezen,en vind het zo gaaf dat je hem weer terug gevonden hebt!

dit ziet er toch hartstikke netjes uit,gaaf hoor,ben benieuwd naar de vorderingen Ja

(zou je mij willen pb-en over GB zadel?)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:52

Mooooi paard! Zn middendraf ziet er lekker uit, maar lijkt me idd wel onprettig zitten Tong uitsteken
Netjes resultaat trouwens na een pauze van 6 jaar Lachen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:53

Heel netjes hoor! En voor wat betreft de leeftijd: zolang je het er niet aan afziet, kan het allemaal nog best. Mijn bijrijdpaard was 22 en ooit M2 geweest, maar die kon alles nog en we trainden veel! Leuk toch? Ik vind haar/hem een hele mooie bouw hebben en hij is mooi evenwichtig in het strekken (geen achterblijvend achterbeen en uitstekend voorbeen, gewoon gelijkmatig).

Mijn complimenten voor de combi!

spokie79

Re: Z2 (re)debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:57

Leuk dat jullie zoveel plezier erin hebben. Helaas ben ik nog niet zo ver gevorderd en zal mij onthouden van commentaar. Wat ik wel zie is dat hij netjes vanuit achteren loopt en niet alleen maar een spektakel voorkant. Ik vind het erg netjes uitzien en dat jij niet goed ziet, zie ik niets van. Hou lekker zoveel plezier samen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:58

Wat jammer dat de foto's niet heel duidelijk zijn, zijn ze uit een filmpje gemaakt? (ik hoop nl dat je een mooie herinnering hebt aan je "debuut")

ik heb jouw paard nog eens uitgeprobeerd toen je hem te koop had staan en ik op zoek was naar een leerpaard. hij was toen al heel fijn bevestigd in de oefeningen. Ik vond het heel leuk om later via bokt te lezen dat je hem teruggevonden had, want ik kon me herinneren dat de verkoop je destijds erg aan het hart ging.

Erg leuk dat jullie weer zoveel plezier hebben in het werk samen! Veel succes met hem.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:04

Heb je verhaal in je profiel regelmatig gelezen. Super dat je nu weer gestart bent. Vind het een erg leuk paard! En de oefeningen zien er super uit! Heb er verder totaal geen verstand van, maar vind het leuke plaatjes!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:06

Hey Zep, ja dat weet ik idd ook nog wel (we hebben het er al eens eerder over gehad hier op bokt ook).

De foto's zijn idd uit een filmpje gemaakt. Stom zeg dat ik dat er niet bij gezet heb hahaha.

Mijn moeder las voor en de verzorgster van Imago kwam filmen. Verder kreeg ik helaas niemand zo gek om zo achterlijk vroeg te komen om foto's te maken (moest om 8 uur er al op zitten) en zelfs mijn vriend niet...
Foto's had ik nog even naderhand buiten willen maken maar het dier had zijn best al zo gedaan dat ik hem niet wilde vervelen en zijn geduld op de proef wilde stellen door fotomodelletje te moeten spelen. Komt vást wel weer een volgende keer.

Ik had de voorkeur aan filmen zodat ik het thuis op mijn gemak kan nakijken voor de leerpunten (protocol erbij etc.).

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:07

Wat een lieve reacties allemaal zeg, doet me goed!
Had ik ook (bokt-kennende) niet zo verwacht, aangezien bv. de uitgestrekte draf over de benen wel correct is maar paardje een stuk meer lengte in de hals mag krijgen...

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:12

Wow Randy!! Die Imago! super reslutaat hoor!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:21

ik heb ook verschillende foto-sessie van je gezien.
ik vond in de vorige foto's dat jullie wat meer ontspannen waren, maar ja, logisch tijdens wedstrijd!
zoals je zelf al zegt, mij viel dat korte in de nek erg op. Dit is overigens op een paar foto's te zien, niet op alle!
Volgens mij heeft ie ook snel de neiging om zo op te krullen?

succes in ieder geval!
Het is ZO'N GAAF PAARD!!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:21

Hij zou in de uitgestrekte misschien idd wel iéts langer mogen.. Maar qua beenwerk vind ik het er super uit zien hoor! Maar zoals ik al zei, heb er totaal geen verstand van Haha!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:25

Jij hebt echt een mooi paard onder je zeg! Ik heb als geintresseerde in je profiel gespiekt Tong uitsteken haha Haha!

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:28

Mooi hoor! Ziet er lekker uit!
Liefs Astrid.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:49

Ik ga mee met loez, had iets langer gemogen in de uitgestrekte draf maar wauw, wat een paard Kwijl. Daar zou ik onwijs trots op zijn, ga vooral zo door! Lachen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:13

Wat een leukerd zit ook iets van tuigbloed in of niet ook groot hoofd en kort halsje heeft paard van mij ook is groninger/tuig.
Vind hem er nog goed uit zijn voor zijn 18 jaartjes Lachen succes nog met de komende wedstrijden en dat het nu maar weer goed mag gaan

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:23

Gefeliciteerd Vief, mooi dat het zo goed is gegaan! Haha!
Jammer van de kwaliteit van de foto's, maar dat is natuurlijk niet anders te verwachten, aangezien ze uit een filmpje gehaald zijn. Vind 't geheel een erg fijn beeld geven.
Hoe heb je het nu trouwens met inrijden gedaan? *LOL*

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:24

heeeeey,
ziet er super uit hoor.
goed dat het leuk was en ook nog eens erg goed ging. ben benieuwd naar een filmpje!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:25

Goed gereden vief!
Zie je wel dat het doorzitten goed ging Knipoog
En één ding weet ik zeker in het egt zag het er nog mooier uit!
Toevallig dat alles op video paste Tong uitsteken
En het inrijden is uiteindelijk (na een hoop gezeur Tong uitsteken Clown Nagelbijten / Gniffelen ) in de binnenbak gebeurd Tong uitsteken

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:26

Ook leuk in het echt Knipoog Het gestamp in de uitgestrekte draf Tong uitsteken (egt een leuk effect Tong uitsteken hoor je dat ook op video vief? )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:53

ik had jullie al op de startlijst zien staan!!

Wat een geweldig debuut zeg!!
Wat een kanjer is Imago ook!

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:55

Wat een super leuke foto's Randy!!
Jullie hebben een mooi debuut gemaakt hoor.
Ga zo maar lekker weer door......

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:00

ik kan de foto's niet zien Boos!!
En ben wel nieuwschierig er naar Tong uitsteken!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:20

Super Imago is natuúúrlijk een tuiger!
tuigers zijn zo gek nog niet!