Flame [Shet]@ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Flame [Shet]@ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 23:34

na ongeveer 1,5 tot 2 jaar niet actief gereden te hebben wegens medische probleempjes ben ik sinds een maand of 2 weer voorzichtig begonnen met rijden.
Ik merk dat mijn houding achteruit is gegaan(vergeef me de schoonheidsfoutjes, ik werk eraan;) ) en dat ik op veel slordigheids foutjes stuit. Ook Flame is niet meer in super goede conditie maar hier werken we aan.

Ik kwam er trouwens achter dat ik mijn memorykaartje voor mijn camera was vergeten Clown ik kon dus helaas maar 15 fotos maken, een selectie was dus ook niet moeilijk aangezien de fotograaf ook een aantal fotos heeft laten mislukken door overbelichting Huilen van het lachen !

iets te diep..
Afbeelding

flame wil niet goed actief worden onder het wijken hierdoor verslonsd mijn houding een beetje en dus kantelt ze haar hoofd door verkeerde hulpen. iemand misschien tips om haar actiever te krijgen?
Afbeelding

had misschien iets meer rechtop mogen zitten Knipoog
Afbeelding

ik heb vaak last van te lange teugels met schouderbinnenwaards hierdoor komt het er soms wat slordig uit te zien, tips?
Afbeelding

ik krijg mijn binnen hak niet meer goeduitgedrukt op een volte, tips Clown ?
Afbeelding

Issabella heb ik ook sindsdien niet meer gereden wel zijn er kleine kids geweest die erop hebben rond gecrosst... ze is nu heel hard in de mond en moeilijk te sturen... ook is ze ontzettend sloom en moet ik echt goed aanschoppen voor ze eindelijk actief is... heel jammer Nagelbijten / Gniffelen !
Ik heb haar vandaag voor het eerst weer gereden nadat ze een half jaar heeft stil gestaan.
Ik heb haar slechts een kwartier gewoon goed vooruit gereden maargoed toch een paar kiekjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karlijntjee

Re: Flame [Shet]@ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:36

Zo, wat heb jij leuke shets zeg! Ik zie het wel helemaal zitten, jullie zijn een super leuke comb!

Ziet er netjes uit gaat de goede kant op!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:45

ja steph
wat ziet flame dr goed uit zeg Haha!
fijn dat je t werk weer kan oppakken nu
tips heb ik niet echt voor je ,
suc6 verder met dr

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:40

Leuke fotos van jou en Flame ziet er goed uit!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:32

Ziet er goed uit.
op de meeste foto's valt niks op te zeggen ! Haha!
commentaar geef je zelf al wat maar wees nie te streng tegen jezelf want het valt hartstikke mee ! Cool
commentaar:
- hou je handen recht op
- hakken uitdrukken
tips:
- hakken uit drukken daar moet je gewoon flink op letten of iemand vragen die er op kan letten,
- om de pony actiefer te krijgen moet je de pony goed voorwaarts rijden
- en op de schouderbinnenwaarts ik zie eigenlijk geen te lange teugel, ik vind het er netjes uit zien ! Bloos
succes Pling

mitchelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:43

Ik wist eerlijk gezegd niet dat shets zo netjes en mooi konden lopen bij dressuur.. Bloos
Jij bewijst t hier Knipoog

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:50

Ik zou je paard iets meer laten zakken.. het geheel oogt nogal opgekropt.. (maar dat kan natuurlijk ook door de wintervacht komen!)
Hoe groot zijn de shetjes eigenlijk? En hoe groot ben jij?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:45

Ik was ook al benieuwd hoe groot jij bent. Past nog goed!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:46

Ziet er best goed uit na zo'n tijd.
Lekker veel overgangen rijden is mijn ervaring dat paarden daar actiever van worden.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:19

Shanedow schreef:
tips:
- hakken uit drukken daar moet je gewoon flink op letten of iemand vragen die er op kan letten,
- om de pony actiefer te krijgen moet je de pony goed voorwaarts rijden
- en op de schouderbinnenwaarts ik zie eigenlijk geen te lange teugel, ik vind het er netjes uit zien ! Bloos
succes Pling

ik let erop en heb alleen last bij kleine voltes dat het me niet lukt.. ik vroeg me dus af of iemand een handige tip had. ik heb altijd al een beetje dit probleem gehad maar het is nu toch nèt wat erger na een tijdje niet gereden te hebben

ja dat is logische, ze is voorwaards behalve bij wijken hierbij heeft ze gewoon heel erg de neiging om heel langzaam en sloom te worden. meestal pak ik de zweep er dan bij omdat ze dan wel actiever word maar omdat ze heel erg voor de zweep weg loopt heb ik ook gelijk het nadeel dat ze snel over het schouder wegvalt en/of haar hoofd gaat kantelen.

Nee over deze foto ben ik zelf wel te vreden, maar het lange teugel probleem is wel het probleempje waar ik tijdens het rijden vaak last van heb Knipoog vandaar toch de tip gevraagt Ja . ik let er heel er op maar op de 1 of andere manier glijd de teugel gewoon steeds door mijn handen heen.

d0nnaa_dan schreef:
Ik zou je paard iets meer laten zakken.. het geheel oogt nogal opgekropt.. (maar dat kan natuurlijk ook door de wintervacht komen!)
Hoe groot zijn de shetjes eigenlijk? En hoe groot ben jij?

Ik denk dat dit door de wintervacht komt Knipoog

Ik ben 1,58M en Flame is 1,07M

IvysToeter schreef:
Lekker veel overgangen rijden is mijn ervaring dat paarden daar actiever van worden.

overgangen tijdens het wijken Nagelbijten / Gniffelen ? Het probleem zit 'm niet in algemeen actief zijn, ze is namelijk ontzettend actief voor het been behalve bij het wijken Bloos

Bedankt voor de leuke reacties Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:27

Niets aan te merken over de manier van rijden, maar een klein min puntje vind ik wel dat je op een pony die een 1/2 jaar hebt stilgestaan al meteen op deze manier aan de slag gaat.
Wees blij dat hij niet spierbevangen is geraakt.
Maar de shet heb je zeker leuk aan het lopen, het kan helpen om de manen even in te vlechten voor het rijden, omdat je dan je handen wat meer bij het zadel kan houden. ( advies op de te lange teugel bij het schouderbinnenwaarts.) Daarbij is dit ook te veel schouder binnen.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:33

leuke pony's vind het er goed uit zien Haha!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:35

aerdenhout1 schreef:
Niets aan te merken over de manier van rijden, maar een klein min puntje vind ik wel dat je op een pony die een 1/2 jaar hebt stilgestaan al meteen op deze manier aan de slag gaat.
Wees blij dat hij niet spierbevangen is geraakt.
Maar de shet heb je zeker leuk aan het lopen, het kan helpen om de manen even in te vlechten voor het rijden, omdat je dan je handen wat meer bij het zadel kan houden. ( advies op de te lange teugel bij het schouderbinnenwaarts.) Daarbij is dit ook te veel schouder binnen.

Ik ben haar conditie aan het opbouwen ze doet niet super veel zwaar werk daarbij heb ik het opgebouwd van 1 naar iets vaker in de week.. ik heb zelf ook spierpijn namelijk dus dat houd ik ook niet lang vol Knipoog . Maak je maar geen zorgen over de gezondheid van mijn pony =)

bedankt voor de tip ik zal het zeker proberen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:20

Dat ziet er erg goed, hoor. Leuk dat je nog zo op je shets kan rijden Lachen Veel plezier er nog mee.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:00

Je kan je hak uitgedrukt houden als je niet te veel aandrijft.. Ben dus iets consequenter met je zweep als het nodig is, gewoon een duidelijke correctie/verduidelijking van de hulp. Geen reactie = tik!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:00

Ingmar_ schreef:
Je kan je hak uitgedrukt houden als je niet te veel aandrijft.. Ben dus iets consequenter met je zweep als het nodig is, gewoon een duidelijke correctie/verduidelijking van de hulp. Geen reactie = tik!

ik deel liever geen tikken uit met de zweep omdat ze hier ècht bang voor is.
Ze heeft er een nare ervaring mee dus ervaringen met de zweep wil ik vermijden.

Ik zal even kijken of het misschien wat helpt maar ik vrees dat het zal uitlopen in een race partij om bij de zweep weg te komen... Ik ben geen constant-aandrijven-ruiter dus ik betwijfel of het probleem daar zit maar ik ga even kijken of ik iets met je tips kan Bloos

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:13

d0nnaa_dan schreef:
Hoe groot zijn de shetjes eigenlijk?

nu ik de reactie nog eens las zie ik dat je shetjes met meervoud zei Knipoog

Issabella is geen shetlander hoor Clown
Het is een kruising van een A-Welsh X New Forest.
Ik weet haar precieze stokmaat niet maar ik gok op 1,30M oid.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:54

Ziet er leuk uit!!! Netjes Knipoog

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:22

Ooh, sorry Bloos
Maar wel gaaf dat je er nog op past! Haha!

miika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:52

Het ziet er leuk uit en je rijd de shet ook keurig!!
Veel succes nog Knipoog

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:37

Leuke foto's joh!
Ik zag in je onderschrift een linkje naar Flame. Ik dacht even kijken!
Tijd geleden! Gaat het weer een stukje beter met je?
Ziet er weer netjes uit!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:38

Das een tijd terug Tong uitsteken
Leuk om jullie weer eens te zien Haha!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:46

hey,

Tip voor je hak optrekken tijdens kleine voltes:
een klaverblad rijden (met 4 rondjes) en daarbij zo min mogelijk doen. Slechts je paard aanvullen wanneer het teveel naar binnen valt, en het je pony verder zelf uit laten zoeken.
Probeer dan de ene keer te rijden zoals je gewend bent (waarbij je dus je hak wel optrekt) en de volgende keer bewust die hak laag te houden. Je gaat dan voelen dat het paard gemakkelijker loopt, en je zelf beter kunt zitten.
Althans... das mijn ervaring met hetzelfde probleem. Het heeft mij heel erg geholpen.

Groetjes, Lacuna

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:54

Lacuna schreef:
hey,

Tip voor je hak optrekken tijdens kleine voltes:
een klaverblad rijden (met 4 rondjes) en daarbij zo min mogelijk doen. Slechts je paard aanvullen wanneer het teveel naar binnen valt, en het je pony verder zelf uit laten zoeken.
Probeer dan de ene keer te rijden zoals je gewend bent (waarbij je dus je hak wel optrekt) en de volgende keer bewust die hak laag te houden. Je gaat dan voelen dat het paard gemakkelijker loopt, en je zelf beter kunt zitten.
Althans... das mijn ervaring met hetzelfde probleem. Het heeft mij heel erg geholpen.

Groetjes, Lacuna

aah super bedankt, ik zal het proberen ! Haha!

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:58

Leuke paardjes hoor, commetaar gaf jezelf al aan. Dus ik zeg niks. Knipoog