Best

Even een uitleg dan maar?

Jack is het paardje van een vriendin van mij.
Hij is tijdje terug 3 geworden, daarvoor was ik al gevraagd of ik wou helpen inrijden.
Leuk, geen probleem. Met goede begeleiding ben ik er op zijn 3e verjaardag op gaan zitten.
Zonder zadel/hoofdstel aan de longeerlijn. Gewoon om te kijken hoe hij er op reageerde.
Prima, geen probleem. Totdat er een bochtje kwam, iemand ging op een zweep staan die een knap geluid maakte. Jack schoot er vandoor, ik viel half op zij. Terwijl ik mezelf weer aan het herstellen was kwam er een scherpe bocht en hoppaaa daar ging ik, met mn ribben tegen een paal.
Ik heb Jack toen 4 weken niet gereden, omdat ik onwijze last van mn ribben had en na mn eigen knol gedaan te hebben kon ik er ook echt niet nog een bij hebben.
Ik heb een foto van deze dag, maaaaaar; Op deze foto heb ik geen cap op. Hier zat ik net en bleek het bandje van mijn cap te groot te zijn, ik heb hem toen heel even af gedaan zodat een vriendin het bandje strakker kon doen. Dus hier hoeft niet persee commentaar op (Mag natuurlijk wel, maar heeft geen zin, ik rij ALTIJD met cap
)1.

Goed, zoals je ziet is hij hier nog in zn zomervacht dus er is weer een tijdje overheen gegaan.
Dit omdat ik hem niet kon rijden omdat ik het heel druk had met mn knol. En omdat we hem nog een tijd lang alleen gelongeerd hebben omdat hij toch wat dominant was.
Dus vandaag was de grote dag. Eerst is hij gelongeerd, hij vloog de bak door en maakte een paar flink rare sprongen wat mijn nerveusheid nou niet bepaald minder maakte. Na hem gelongeerd te hebben werd ik op het matje geroepen.
Ik heb nog geprobeerd heel lief te kijken om er onder uit te komen maar ik moest er toch echt aan geloven. Nou vooruit...
Van te voren was ik bestwelheelerg nerveus. Maar toen ik erop zat was dat in een keer weg.
Het voelde goed, en dat ging het ook.
*Voor de mensen die zich afvragen waarom ik mijn voeten niet in de beugels heb; Ik heb meer evenwicht zonder dan met beugels

Mocht je het hele verhaal gelezen hebben;
En Ohja; Wat vinden jullie van onze nieuwe shirtjes?

2.

3. Eerst longeren, en hard dat hij door de bocht ging...

4. Ik weet dat ik een onwijs angsthoofd heb, hier zat ik net. Dit is vrij wel meteen daarna verdwenen

5. Daar gaaaan we!

6. Wat is het verschil tussen mij en een zak aardappelen... Niet?

7. Goedzo Jackie

8. Bijna helemaal alleen

9. Zn eigen baasje er ook op:

10. En ook bij haar ging het super

11. Klaar was hij nog niet, want hij moest nog even voor de sleep. Wat prima ging

12. Zooo, klaaaar...

Een berichtje zou leuk zijn!