Randie met papilon @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Randie met papilon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:04

Vandaag was het een heerlijke dag om te rijden. Dus we hebben ook maar meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om foto's te maken van Randie@bokt en papilon samen.
De foto's zijn gemaakt met een telefoon en vanaf het paard (ilanda zonder zadel). Dus de foto's zullen niet helemaal perfect zijn. Knipoog
En ze staan niet helemaal op volgorde en ze zijn met tussenpozen gemaakt ivm losrijden en ongeduldig paard onder mijn kont Tong uitsteken Clown
Vandaar ook zo nu en dan een orotje in beeld Knipoog

Maar genoeg gel*lt hiet zijn de foto's!!!
Het commentaar laten we aan jullie over!!

1 Lekker losstappen
Afbeelding
2 Al een beetje aan het oppakken
Afbeelding
3 Draf
Afbeelding
4 Draf
Afbeelding
5 weer even goed oppakken
Afbeelding
6 Draf
Afbeelding
7 Galop
Afbeelding
8 Draf en nog iets maar weet niet meer wat Clown
Afbeelding
9 Draf verruimen
Afbeelding
10 Galopje
Afbeelding

Foto's van de linksom zijn er niet veel van gemaakt, degene die gemaakt zijn waren te donker.

Wees lief met het commentaar, de ruiter in kwestie zal zelf ook reageren in dit topic. Knipoog

Klijn

Re: Randie met papilon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:19

Ik vind het nog behoorlijk goede kwaliteit foto's voor een telefoon!

Leuk paardje, alleen loopt ze soms wat opgekropt. Op deze momenten zou er wat meer lengte in de hals mogen zijn.

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:20

deze pony ken ik!

Hebje PM gestuurd!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:21

Klijn schreef:
Ik vind het nog behoorlijk goede kwaliteit foto's voor een telefoon!

Leuk paardje, alleen loopt ze soms wat opgekropt. Op deze momenten zou er wat meer lengte in de hals mogen zijn.

Dat klopt, dat doe die pony heel snel. Randie is nu ook bezig met het laag en ontspannen rijden.
De pony loopt ook zo nu en dan kort, maar zodra de ontspanning er is loopt ze ruim.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:26

leuke pony op de meeste foto;s ziet het er netjes uit maar op 1 foto loopt de ook veel te diep achter de hand, zorg dat wel te voorkomen..
voorderest succes met deze pony !!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:30

nou het geeft niet echt een fijn beeld. hij loopt vaak opgepropt, en heel erg op de voorhand, wees is wat minder streng, laat hem eens wat mee los in de voorhand en drijf de achterhand erbij Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:33

What's up met je handen? Op de laatste foto's lijkt het heel erg alsof je ze vast zet op je bovenbenen.. Probeer je handen meer te dragen en naar voren te brengen, zo krijg je pony wat meer lucht en kun jij beter anticiperen op de momenten dat ze te veel opkrult (= hand toesteken)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:34

@ alle reacties, de ruiter zal zelf commentaar geven Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:35

chance schreef:
@ alle reacties, de ruiter zal zelf commentaar geven Knipoog

huh?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:37

ik ben degene die de foto's gemaakt heeft, Randie @ bokt is de ruiter. Knipoog ZIj zal jullie advies /commentaar eventueel zelf beantwoorden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:42

chance schreef:
ik ben degene die de foto's gemaakt heeft, Randie @ bokt is de ruiter. Knipoog ZIj zal jullie advies /commentaar eventueel zelf beantwoorden.

ooh haha oke Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:42

Citaat:
What's up met je handen? Op de laatste foto's lijkt het heel erg alsof je ze vast zet op je bovenbenen.. Probeer je handen meer te dragen en naar voren te brengen, zo krijg je pony wat meer lucht en kun jij beter anticiperen op de momenten dat ze te veel opkrult (= hand toesteken)

Heerlijk altijd dat commentaar altijd op bokt. Ok hier mijn verhaal even. Ik moet er dus even bij vertellen dat ik zelf een paard van 1.72 heb, en absoluut niet gewend ben van die kleintjes te rijden. Ik heb dan inderdaad soms moeite mee op mijn handen ergens te laten aangezien ik bijna geen ruimte heb, want daar eindigt voor mijn gevoel zijn nek alweer Vork . De pony wil graag opgekropt lopen, ik ben nou aan het proberen om hem wat ronder te krijgen zodat hij ook minder kort word in de gangen gelukt.
Daarbij heb ik 0,0 druk op mijn teugel, op inderdaad 1 of 2 foto;s na.
Verder tjsa ben geen anky, ik heb hem nu een paar keer gereden en er is nog zat werk aan de winkel Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:46

randie schreef:
Citaat:

Heerlijk altijd dat commentaar altijd op bokt. Ok hier mijn verhaal even. Ik moet er dus even bij vertellen dat ik zelf een paard van 1.72 heb, en absoluut niet gewend ben van die kleintjes te rijden. Ik heb dan inderdaad soms moeite mee op mijn handen ergens te laten aangezien ik bijna geen ruimte heb, want daar eindigt voor mijn gevoel zijn nek alweer Vork . De pony wil graag opgekropt lopen, ik ben nou aan het proberen om hem wat ronder te krijgen zodat hij ook minder kort word in de gangen gelukt.
Daarbij heb ik 0,0 druk op mijn teugel, op inderdaad 1 of 2 foto;s na.
Verder tjsa ben geen anky, ik heb hem nu een paar keer gereden en er is nog zat werk aan de winkel Clown

hee, je hoeft je niet zo te verdedigen, commentaar is om je te helpen en je hoeft je niet meteen met anky te vergelijken Knipoog
maar wil je hem dan nog ronder rijden Bloos! ? Wat gebeurt er als je de teugels wat losser laat? want ik vind dat die foto's waar je hem niet 'oppakt' er beter uitzien dan de foto's waar bij staat 'even oppakken'.

_Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:49

Ik vindje eerlijk gezegt een beetje te groot voor de pony.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:50

HAW is er voor commentaar Knipoog als je dat niet wil moet je ze er niet plaatsen Lachen

Idd teugels misschien wat losser zodat er wat meer lengte kan ontstaan.

_Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:55

Klijn schreef:
HAW is er voor commentaar Knipoog als je dat niet wil moet je ze er niet plaatsen Lachen

Idd teugels misschien wat losser zodat er wat meer lengte kan ontstaan.

Jups. Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:55

@saskiakefie , commentaar bij die foto is mijn fout. Ik was net te laat om te editten. Die foto is ook maar een moment opname, paar passen verder liep ze al iets lager met haar neus.

ZOals randie al zei: ze moet nog aan de pony wennen. Als je eigenlijk de laatste jaren alleen maar een groot paard heb gereden (met heel veel karakter) en dan ineens op een pony is dat voor de ruiter natuurlijk heel erg wennen. Het gaat met de dag beter Knipoog

@Bonita . zij is absoluut niet te groot voor die pony. Ik ben zelf 1,69 en randie is een stuk kleiner als mij. Ze lijkt groter omdat ik de foto's vanaf een grote e pony heb genomen.
Oja pony in kwestie is 1.45 Knipoog

Edit: Met niet te groot bedoel ik ook het gewicht en Randie is zo licht als een veertje, zie haar eigencommentaar Knipoog
Laatst bijgewerkt door chance op 15-02-08 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:00

1.45? ow dan oogt ie wel veel kleiner haha

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:02

Bij foto 4 en foto 6 loopt hij zoals ik het wil hebben, vlug aan mijn been en niet te diep. Wat ik bedoel is vooral met losrijden, teugels lang en dan mag hij laag en rond maar wel de bedoeling dat hij voor de loodlijn blijft. Het "probleem" wat ik voel ik dat hij voor zich vanzelf wel rond maakt, maar achter weinig "doet".

Citaat:
Probeer je handen meer te dragen en naar voren te brengen, zo krijg je pony wat meer lucht en kun jij beter anticiperen op de momenten dat ze te veel opkrult (= hand

Hier ben ik helemaal mee eens hoor Haha! en ik doelde ook niet op dit commentaar. Maar ik kan jullie vertellen dat ik mijn handen niet vast zet, maar ze inderdaad wel op verkeerde plek houd waardoor dat waarschijnlijk zo lijkt Bloos . Op mijn KWPN word je ontzettend afgestraft wanneer je dat doet, dus wat dat betreft heb ik een goede leermeester.

En het te groot?
Klopt, maar ze hebben momenteel niemand anders voor de pony. de bedoeling is dat er een klein meisje op gaat rijden alleen die kan er nu nog niet op. Qua gewicht zal het papilon denk ik niet zoveel uitmaken dat ik erop zit:(:) . Ik ben en blijf maar een sprietje.

edit
Citaat:
maar wil je hem dan nog ronder rijden ? Wat gebeurt er als je de teugels wat losser laat? want ik vind dat die foto's waar je hem niet 'oppakt' er beter uitzien dan de foto's waar bij staat 'even oppakken'.

Dat is ook geen oppakken op die foto, maar volgens mij een miscommunicatie Vork Hij loopt imo daar inderdaad veel te diep en veels te ver achter de loodlijn

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:42

Ik vind het er goed uitzien, helemaal als je bedenkt dat je normaal echt op zo'n reus zit Haha! Ik vind je persoonlijk wel wat netter zitten op Randeux, nu leg je je been vrij ver naar achter Lachen Maar ik vind dat je goed kunt rijden en je moet gewoon over een paar weken nieuwe foto's maken en dan weet ik zeker dat hij al een stuk minder opgekropt loopt Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:10

ik vind het er best goed uit zien, op foto 3 en 5 na.(en dan bedoel ik de pony) maar dat kunnen momentopnames zijn, maar ik hoop dat dit de momentopnames zijn en niet de andere foto's Knipoog op de andere foto's is het neusje er veel beter uit. 6 ziet er het beste uit vind ik, maar nog een heel klein beetje op de voorhand Knipoog ik vind het wel heel knap dat je zo op dit ponytje kan rijden als je een reus gewent bent hoor Tong uitsteken verder denk ik dat je bij foto 8 aan het wijken bent. ( ivm jouw kijkrichting) joouw houding vind ik op de laatste foto's het minst. (*handen op je schoot, *beugels lijken hier ook heel kort? *foto 9: strenge binnenhand) dus mijn tip: beugels langer doen, handen meer dragen, en ik zou proberen na het instappen met lange teugel heel rustig de teugels op te pakken, niet in 1 keer maar steeds een klein beetje. richting halsstrekken zegmaar.. dan gaat ze misschien een beetje beter je hand opzoeken, inplaats van te ontwijken. dus met een beetje een langeteugel heel lichtjes voorwaarts/neerwaarts rijden. denk niet dat het er zo slecht uitziet hoor na dit verhaal van mij! je zit er netjes op. suc6!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:12

Ziet er leuk uit. leuke pony.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:24

Citaat:
en ik zou proberen na het instappen met lange teugel heel rustig de teugels op te pakken, niet in 1 keer maar steeds een klein beetje. richting halsstrekken zegmaar..

Dit is ook gebeurt alleen zijn er geen foto's van Bloos . Verder ben ik het er helemaal mee eens, ik moet maar eens uit gaan vogelen waar ik mijn handen moet laten Bloos .

@ intervano, dankje, het is nog best moeilijk zn klein ding, ik heb soms echt het idee dat ik niks tussen mijn benen heb Vork . Maar goed oefening baard kunst. Ik ga binnenkort ook even Roos strikken. Dan weet ik zeker dat hij na een half uur super loopt, en ik zelf weer genoeg met mijn neus op de feiten ben gedrukt Clown

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:04

komt vast helemaal goed hoor Haha! ik is gewoon even wennen Knipoog maar volgens mij weet jij wel waar je het over hebt, en ik denk dat als je hier foto's plaatst van jou op de reus dat je een hele nette houding hebt. ik rijd zelf bij een manege waar ik op pony's én paarden rijd. dus ik ben het wel gewent, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nog even moet wennen Knipoog suc6!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:10

dankje Haha! . Ik ben ieder geval al dankbaar dat ik hem mag rijden, qua springen is hij erg ervaren dus daar kan ik alleen maar iets van opsteken. Mijn eigen paard start voorlopig helaas niet die heeft te kampen met hoefkanker Verdrietig .

Even ter vergelijking
Niet de mooiste foto's maar de enige die ik online had staan
http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 9344-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... 1203152973

Zijn er tips die ik nog niet gehoord heb en wat ik zou kunnen doen? Ik ben zelf nu veel bezig met schakelen, om hem inderdaad achter actiever te krijgen Lachen

edit: nou ik zelf naar die foto's zit te kijken, mag het zadel volgens mij ook wel een stukje naar achteren..