Ik heb mijn 8 jarige merrie puccina van augustus vorig jaar... Ze was helemaal verkeerd gereden en had geen enkel vertrouwen... Ik wist dat ik veel werk zou hebben.
Nu een half jaar later gaat het al wel beter, haar vertrouwen heb ik al.
Maar tijdens het rijden laat ik haar lekker laag en diep lopen zodat ze beter onder de rug loopt. Ze heeft echter momenten (vooral op rechts) dat ze zich helemaal vastzet waardoor ik niet eens meer goed kan zitten. Haar hoofd gaat de lucht in, haar achterste gaat van links naar recht en af en toe begint ze zelfs te springen. Niets meer aan te zeggen dan. Ze wil zich dan gewoon niet geven. Nu zijn we bezig als ze zo doet om gewoon heel rustig te blijven, niet te straffen, haar blijven aanmoedigen door te praten... Na een tijdje als ze dan heel moe is geeft ze zich meestal wel en rij ik alle figuren zonder iets in mijn handen te hebben.
Ik ben echter altijd zo moe na dit "gevecht", fijn rijden is wel anders.
Het is ook zo moeilijk om rustig te blijven en niet kwaad te worden, soms wil ik haar de longen uit haar lijf stompen als ze zo niet vooruit wil en stom doet... (doe ik niet natuurlijk)
Nu wil ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort problemen en of jullie enkele tips hebben om haar beter te kunnen rijden zonder eerst een "gevecht" te hebben?
Tijdens buitenritten zet ze zich zo niet vast.
Groetjes Hanne