Haflinger Ester 1.36,9cm @ 1.20 jumping!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Haflinger Ester 1.36,9cm @ 1.20 jumping!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:25

hallo allemaal!
Ik heb dinsdag lekker weer gespongen met mijn haffie ik heb even lekker hoog gesprongen doordat de bak niet zon fijne bodem heeft daro wou ik niet hoger gaan al de 1.20 ze kan het wel. maar goed kijk maar.

Foto's alleen van 1.20 hebben we niet alleen gesprongen maar de gene die de foto's gemaakt heeft moest eerst nog weg en kwam dus wat later toen ik al aan het hoogspringen was.

Afbeelding
1. eerste keer ik kijk naar de balk foutjee!!!!!

Afbeelding
2. foto wat laat maar ik kijk wel goed.

Afbeelding
3. foei nu kijk ik weer naar de balk,

Afbeelding
4. nou nog 1 x goed kijken!

Afbeelding
5. ja hoog maar foto is van iets er boven gemaakt. niet van recht voor helaas.

Ja naja mijn commentaar is vooral niet elke keer naar de balk of naar beneden kijken!!!!!
en najah commentaar mag!

Groetjes ryanne

Sodeletuut

Re: Haflinger Ester 1.36,9cm @ 1.20 jumping!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:26

Wow die kan springen! knap hoor!

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:27

leuk en hoog
je wil vast weten of de balk blijft liggen Clown

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:28

Wow! Die kan goed springen!

Leuk paardje en ziet er goed uit. Lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:28

een tip voor de volgende keer : nag er nog een balk schuin in, zodat je pony de afstand wat beter kan zien. Nu zit er een heel groot gat tussen de grondlijn en de bovenste balk. Dit kan voor de pony lastig zijn om afstand in te schatten.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:30

zo die springt lekker !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:31

wauw!! geweldig hoor! De meeste haflingers zijn niet zo'n springers. Ik doe het je never nooit niet na zelfs niet op een paard dat zo ongeveer over de hindernis vliegt want ik kan nooit blijven staan (ik ben echt een springramp en ik vind het ook gewoon doodeng) Nou ik vind het gewoon erg knap hoor!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:32

ja die balk klop idd maar goed normaal doe ik dat wel maar goed of een kruis eronder doe ik nog maar maar goed, groetjes ryanne

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:33

Gaaaf Ryanne! Jullie zijn echt top samen!
Wat is jullie record?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:48

Knap gedaan hoor! Inderdaad volgende keer even een balk schuin naar de grond of er gewoon nog wat balkjes tussen, je maakt het haar nu onnodig moeilijk. Zo is het lastig voor haar inschatten hoe hoog het is. En de grondbalk aan de kant leggen waar je vandaan komt.

Succes verder!!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:55

Poeh hoog! ik doe het je niet na! maar ik vind wel dat ze nogal moeizaam springt (zo van de foto's) ze heeft niet zo'n lekker ruggebruik. En dan na zo'n sprong een landing is een flinke klap op der rugspieren!
Als tip zou ik je meegeven (ben zelf niet zo'n geweldige springruiter, maar heb veel te maken met een (hoog) springende springhaf; oefen je techniek op wat lagere hindernissen en stap dan over op het 'echte' werk!
Nogmaals: erg dapper Knipoog

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:32

Die gaat hoog zeg!
Knap dat ze er niet gewoon onderdoor loopt xD

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:41

Als ik dit zo zie heb ik maar een ding: erg zielig voor je pony! Boos!
Ze kan het nog maar net bolwerken.

Als je mijn dochter was, had ik je er af getrokken.....
en kon je het voorlopig wel vergeten.

Echt belachelijk!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:48

Mooie donkere Haflinger maar ik ben het qua commentaar/opmerkingen met Daan_Ordeal en mait eens, die onderste balk schuin voor de inschatting, en de techniek oefenen en dan opbouwen.

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:18

ik ben het ook wel een beetje eens met mait en sterre... laat staan als je zegt dat je wel eens nog hoger springt dan die 1,20 die ze nu op de foto's springt :| het ziet er niet echt relaxt uit voor je pony...

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:40

Ben het wel met sterre2007 eens hoor. als ik die bak zo zie die niet al te best is en dan zo hoog springen. Je pony hoeft maar 1 keer verkeerd terecht te komen en dan heb je er dus maanden soms wel veel langer kreupel, is dat dan wat je wil?

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:46

Wauw Rianne!
Dat is goed hoog voor Es!! goed hoor OK dan!

damn.... lopen jullie ook zo te zwammen als een kwpner over de 1.60 gaat?
Dat is feitelijk best te vergelijken.... ?

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:24

passiepeer schreef:
Ben het wel met sterre2007 eens hoor. als ik die bak zo zie die niet al te best is en dan zo hoog springen. Je pony hoeft maar 1 keer verkeerd terecht te komen en dan heb je er dus maanden soms wel veel langer kreupel, is dat dan wat je wil?

Behalve het feit dat ze zo kreupel kan raken is het ook slecht voor de rug van de pony Boos!

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:05

ja wel knap dat je deze hoogte met hem springt!
maar ik denk dat de TS zelf wel weet wat goed is voor haar pony en wat niet goed is en wat die pony kan en wanneer ze moet stoppen , ik denk niet dat het haar bedoeling is om haar pony kreupel te rijden .. het enige vind ik dat je de onderste balk wel iets naar de hoogte mocht zetten zodat het voor je pony wat makkelijker wordt , ook moet je eigenlijk proberen in het midden van de hindernis te springen , anders kunnen jij en je pony je lelijk verwonden . ik vind het erg knap en pony springt netjes! veel plezier nog samen!
Laatst bijgewerkt door TRB op 14-02-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:07

'k vind dit weer typisch zo'n discussie waarbij naar mijn mening niemand 100% gelijk heeft en niemand 100% ongelijk!!
Wat me ook erg opvalt is dat iedereen heel makkelijk oordeelt aan de hand van wat foto's!! Die kunnen soms een heel vertekend beeld afschilderen!!
V.w.b. het feit dat de hindernis te hoog is... kijk nou eens in sportland.. daar zijn er ook paarden bij van 1.60m. die hindernissen van 1.80m. springen!! En moet je eens op haar profiel kijken hoe hoog hij die lage hindernisjes springt!! 'k denk wel dat als je dit soort dingen doet dat je dan je paard z'n rugspieren inderdaad bij moet houden in de zin van trainen (en dan bedoel ik niet alleen met springen). V.w.b. de landing.. ja, de bak ziet er zo op het eerste gezicht niet geweldig uit, persoonlijk zou ik het om die reden dan ook bij lagere hindernissen houden omdat een lagere sprong dan toch minder energie kost waardoor de kans op een slechte landing kleiner wordt. Maar ook bij een hindernis van 10cm kan een paard z'n been breken... en persoonlijk zou ik uberhaubt niet in die bak gaan rijden!!
En last but not least... v.w.b. z'n rug gebruik.. 'k vind het erg knap dat jullie dat kunnen beoordelen aan de hand van deze foto's... Ze zijn bijna allemaal van voren genomen op 1 na...

@Ryanne... Ik ben het dus niet eens met de bak die je kiest om dit soort sprongen te gaan maken, maar ik vind (op het naar de balk kijken na) dat je een goeie springhouding hebt.. en om een paard heelhuids over dit soort hindernissen heen te krijgen moet je echt wel over wat stuurmanskunsten beschikken!! Petje af!!!
Laatst bijgewerkt door pinopics op 14-02-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:09

di_Segno schreef:
Wauw Rianne!
Dat is goed hoog voor Es!! goed hoor OK dan!

damn.... lopen jullie ook zo te zwammen als een kwpner over de 1.60 gaat?
Dat is feitelijk best te vergelijken.... ?

Sorry maar dat vind ik een verkeerde vergelijking. De paarden die over 1.60 springen zijn daar echt wel op getraint hoor Knipoog Op bovenstaande foto's vind ik het duidelijk te zien dat de pony er echt een hoop moeite voor moet doen. Waarom moet het zo hoog?? Omdat het 'stoer' is?

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:21

Wie zegt dat deze pony daar niet op getraind is? En wat ik steeds al zeg... ik vind het knap dat je die conclusie kunt trekken aan de hand van wat plaatjes!! 'k zeg ook niet per definitie dat het niet zo is... maar ik veroordeel ook niemand!!
En waarom zo hoog?? Dat is toch ieder voor zich? Pony heeft op iedere foto z'n oortjes gespitst.. als ze het niet leuk zou vinden doet ze dat ook niet hoor..! Zo kun je overal wel wat van maken... "Waarom zou een paard moeten kunnen changeren" bijvoorbeeld of wat voor nut hebben appuyementen? Als je zo moet gaan beginnen zijn we nog wel even zoet!!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:26

Wat een leuke pony! vind het wel knap hoor, maar ga toch met het bovenstaande commentaar mee; het ziet er we zo uit dat de pony er zich met moeite overheen gooit en dus niet het juiste ruggebruik heeft.
Probeer idd te oefenen met lage hindernissen, zoals in-uitjes, paar achter elkaar en niet te hoog.
Dus meer op de techniek letten dan te kijken of de balk blijft liggen en dat je hoog springt. Lachen
Voor de rest, van een foto kan je ook niet alles zien Knipoog
Succes nog met haar, maar het is zeker wel een springhaf!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:32

passiepeer schreef:

Ja ja, je pony op de wei gaat uit zijn dak, maakt een geweldige sprong en landt verkeerd. Eurocommerce Milano maakt een geweldige sprong met Gerco (1.60 m.) maar landt verkeerd....
Je springt met je paardover een kruisje en je paard landt verkeerd...

Mensen, dat kan altijd gebeuren. Als dit diertje zo geweldig aan zijn limiet zat en het niet aan kon en o zo veel pijn had aan zijn rug, zou hij niet keer op keer op keer de sprong nemen

Oh ja, @ Mait: deze pony heeft een springtechniek wat je bij veel paarden en pony's niet tegen zult komen. Er is helemaal niks mis met haar springtechniek!!!

Meis, ik vind het knap!!! Zet 'm op!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:38

Voor zover ik het kan zien aan de paal staat het op 1.10 maar het lijkt er op dat je haf er wel wat moeite mee heeft. Persoonlijk zou ik niet hoger gaan springen maar desondanks vind ik het wel knap dat je dit met je haf doet!
edit en over het verkeerd landen. Dat kan altijd gebeuren dus daar zie ik niet zoveel ernst in.