Emiel fotoshoot door N-Fotografie(m1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Emiel fotoshoot door N-Fotografie(m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 19:12

Hoói allemaal!
Leuk dat je op ons topic komt kijken.
Emiel is een c-pony van 1.35meter hoog en we rijden m1-dressuur, we hebben nu 9winstpunten en we zijn nog wel van plan om nog een tijdje in het m1 te blijven
We hebben sinds kort les, en het gaat dan ook stukken beter. Hij was van achter niet actief genoeg maar dat gaat nu lekker!
Ik had emiel al ingereden voordat Nikki kwam, dus geen losrijfoto's

Hier de foto's

drafje, nog een beetje soepel maken.
Afbeelding

van achter actiever maken, voor moet die beter in de aanleuning blijven
Afbeelding

galopje, wou hem wat langer in de hals rijden, maar daar was die nog iets te heet voor(Vandaar me handen zo)
Afbeelding

en we steigen op Rock-on, dudes!
Afbeelding

en we dansen verder Haha!
Afbeelding

richting halsstrekken
Afbeelding

hier werden we moe Dromen
Afbeelding

dit is mijn favoriet, wat een opgeheven draf Go jij! Go jij!
Afbeelding

keertwendingen oefenen we ook al wat
Afbeelding

begin uitgestrekte stap
Afbeelding

piaffe tussendoor hahaha grapje>> verzamelde draf, teugels te lang
Afbeelding

uitdraven
Afbeelding

foto's staan niet op volgorde
een berichtje zou leuk zijn
en we zijn altijd in voor tips! Haha!
bedankt

xSiep

Re: Emiel fotoshoot door N-Fotografie(m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:18

leuke pony hoor Lachen
Loopt idd wel heel erg op de voorhand, vooral op de laatste foto heel goed te zien.

verder vind ik het dekje wel heel groot voor je pony Nagelbijten / Gniffelen

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:20

Ik vind het dekje echt een beetje groot Nagelbijten / Gniffelen

't ziet er wel goed uit, Leuke pony!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:22

Let erop dat je je handen niet vast zet op je boven benen.

Vind het een erg leuke pony om te zien! Lachen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:31

De fotograve hier Knipoog Es, vond het érg leuk om eens emiel in real life te ontmoeten!

Ik ben erbij geweest en deze ruiter is enorm zacht in haar hand. Ik denk dat het een kwestie van teugels op maat maken is en de handen boven de schoft plaatsen. Ze zet haar handen totaal niet vast! Ze rijd hem gewoon vrij "lang" voor de M, maar moet leren meer op te richten!

Ik hoor het als je nog meer foto's wilt!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:32

heel leuke mooie toffe... pony!!!

hoe groot is hij en hoe groot ben jij?

xx

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:37

Hij mag toch wel wat langer in de hals, de foto waar je zegt halsstrekken zie ik eigenlijk geen verschil met de rest. Draf is op zich wel netjes. Ik vind je alleen vrij groot voor de pony? Het beeld klopt niet meer echt zal ik maar zeggen. Kan ook liggen aan het feit dat het dekje zo groot is en daarom z'n rug zo kort lijkt.
Wel een hele mooie pony, toffe kleur Haha!
Veel succes nog!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:45

* sorry kan het niet laten *

Er staat "richting halsstrekken" Ze opent haar hand, drijft van achter bij zodat de pony de hand kan volgen. Dit is gewoon het begin van opgericht naar vwnw.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:49

Izzy19 schreef:
Hij mag toch wel wat langer in de hals, de foto waar je zegt halsstrekken zie ik eigenlijk geen verschil met de rest. Draf is op zich wel netjes. Ik vind je alleen vrij groot voor de pony? Het beeld klopt niet meer echt zal ik maar zeggen. Kan ook liggen aan het feit dat het dekje zo groot is en daarom z'n rug zo kort lijkt.
Wel een hele mooie pony, toffe kleur Haha!
Veel succes nog!

mee eens!!!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:47

Halloo Essie Lachen Ik effe mijn mijn commentaar Schijnheilig

Ten 1e Haha! Wat issieee een vette kleur man Haha!

# En nu echt mijn commentaar Tong uitsteken
De draf ziet er op de foto's niet echt voorwaarts uit. Probeer is als je ingereden hebt gewoon door te gaan zitten en van voren proberen op te richten. Van achter eronder rijden en je handen voor het zadel naast elkaar. Wel goed blijven zorgen dat ie actief blijft. Ook actief reageert op je been zodat je hem meer van achter bij kunt gaan rijden. Want zoals ik nu op de foto's zie loopt hij op veel foto's te veel op de voorhand. Verder loopt hij netjes hoor! WAnt als ik dat hoor uit verhalen Knipoog

xx

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:01

Wat een leuke pony!
Ik zou vooral aan je eigen zit werken, dat maakt het plaatje toch net mooier! Denk hierbij aan een diepe zit, hakken uitdrukken, handen naast elkaar en boven je zadel en je schouders naar achteren. Het is zo zonde als je pony zo fijn loopt en jij er dan zelf niet helemaal netjes op zit!
Verder ziet het rijden er netjes uit!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:24

N_fotografie schreef:
* sorry kan het niet laten *

Er staat "richting halsstrekken" Ze opent haar hand, drijft van achter bij zodat de pony de hand kan volgen. Dit is gewoon het begin van opgericht naar vwnw.

Sorry maar ik zie geen verschil met de andere foto's, ook niet in de amazone haar houding. Hals strekken wil niet zeggen dat je je hand moet openen, hals strekken moet ook kunnen met dezelfde houding van de handen als bij het opgericht rijden. Op de meeste foto's zijn de amazone haar handen trouwens vrij breed en laag, misschien nog een aandachtspuntje, handen samen houden en iets hoger. En drijven doe je niet alleen tijdens het beginnen van het halsstrekken. Ik bedoel dit niet om iemand aan te vallen maar ik wou toch graag even zeggen hoe ik erover dacht. Nog veel succes in ieder geval!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 10:39

xSiep, hij loopt niet op de voorhand, daar loopt het weiland naar beneden af, dus vandaar dat de achterhand er niet verder onder zit. Het dekje is idd aan de grote kant maar ik vind het niet storend het is maar net waar je op let he Knipoog

BabsieJana, bedankt

timokyana , mijn handen zet ik niet vast hoor, het kan misschien zo lijken omdat de teugels te lang zijn, maar daar ga ik zeker op letten

N_fotografie, ik vond het ook heel leuk dat je kwam! en ja je hebt gelijk, je hebt het zelf ook gezien.. lang rijden wil wel maar de oprichting zijn we nog hard mee aan het trainen Knipoog

carolovejebe, staat boven aan Knipoog emiel is 1.35 en ik 1.60

Izzy19, op die foto is idd nog niet veel verschil te zien met de normale oprichting en het dalen van de hals.
Als je goed naar de foto kijkt en weet hoe we aan het rijden waren, kun je zien dat ik hem aan het voorbereiden ben om te dalen in de hals. Als je een paard wil laten halsstrekken is het niet zo dat de neus direct moet dalen, de voorbereiding is ook belangrijk. Zal kijken of ik nog een foto heb waar hij aan het halsstrekken is, dus niet de voorbereiding(en dus richting halsstrekken)
Het kan dat je mij te groot vind voor emiel, dat is jou mening, maar niet iedereen kan een paard erbij nemen
Door jury's ben ik er nog nooit op aangesproken en ik vind het zelf ook niet eigenlijk.. de tijd dat ik op een grotere pony/paard overga komt nog wel. Ik denk niet dat ik hem in de weg zit, als dat wel zo is zou ik hem niet blijven rijden....
bedankt verder

winerieke, haha nee hij moet zijn kleur nog terug krijgen Knipoog maar het is niet lelijk he
hij is juist te voorwaarts met draf, dan krijgen we ineens een ontploffing haha
op mijn handen ga ik inderdaad letten, de teugels moeten gewoon korter, maar ik zie niet waar je hem op de voorhand ziet lopen? Het is een weiland dus loopt het hier en daar allemaal schuin.... heb er nog nooit eerder commentaar op gehad eigelijk Tong uitsteken

edelweis1, ik zal er op gaan oefenen.. zo makkelijk is het allemaal nog niet, hij loopt nu veel fijner dan een tijdje terug maar we zijn er nog langer niet
heb toch altijd wel een 7voor me houding en zit, dus zo heel bagger is het nog niet *LOL* we gaan er op trainen!

Izzy19, mijn handen heb ik idd laag.. maar hij heeft een korte hals dus kan ik ze niet boven hem gaan dragen, als je hem in het echt ziet zul je het zelf ook zien..
drijven doe je idd niet alleen tijdens en voor het halsstrekken, maar als hij van achter niet actief genoeg is moet ik hem toch bijdrijven, daar zijn we ook mee aan het oefenen...

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:41

Van mij mag hij wat meer nageeflijker en meer door de kaak.
Voor het mooie vind ik persoonlijk je iets te lang, ook al kun je daar niets aan doen natuurlijk Knipoog
Het lijkt ook of je net je handen vastzet. Je mag ook wat rechter zitten.
Nou nu heb je weer wat dingen Clown
Succes ermee Lachen
Laatst bijgewerkt door Marieke__ op 13-02-08 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:44

Het lijkt of je je handen vast zet.
Verder is het dekje + bontje te groot en lijkt het of je zadel niet aansluit. Verder vind ik dat hij wel iets langer in de hals mag. Lachen

Leuke pony veel plezier ermee Haha!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:59

Ik ben het met Marieke__ eens. Hij is er niet helemaal doorheen. Niet door zijn bovenlijn en niet door zijn kaak. Om dat te compenseren zet je je handen lager, zodat het nog heel wat lijkt. Hij moet, met jouw handen op de juist plek, geactiveerd worden vanuit zijn achterhand. Van daaruit zul je hem er doorheen moeten krijgen. Veel overgangen en tempowisselingen en er van voor niet teveel aanzitten. Hij moet jouw hand op gaan zoeken, want dat doet hij nu nog niet. Als jij je handen opent (zoals op de foto richting hals strekken), volgt hij je hand totaal niet.

Maar ik wil het niet helemaal kritisch houden! Het is een erg leuke pony en jullie zijn wel degelijk een leuke combinatie. Hij kan ook erg fijn lopen en heeft een hele fijne galop. Jij te groot? Mwah, dat vind ik heel erg meevallen. Ik zou het onder het zadel wat subtieler houden, dan lijkt hij volgens mij voor het oog al een stuk groter. Dan bedoel ik weg met dat bontje en een dekje eronder wat niet 1 slag groter is dan het zadel.
Ennuh supertof dat je met een c-pony tussen de paarden start Haha!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 12:30

Marieke__, nagefelijkheid is altijd al moeilijk geweest dat klopt Knipoog

Somebitch, dat kan best zo lijken maar dat is totaal niet zo..
ben eigenlijk te soepel, maar van foto's kan je opzich niet zoveel zien
de halshouding is nog niet goed, en we zijn er ook veel mee bezig dat hij de houding gaat zoeken.. dus lang en laag en weer oprichting Knipoog

Lotje85, nee hij is er idd nog niet helemaal doorheen maar het is al stukken beter dan eerst. De bovenlijn zit opzich wel goed, op sommige foto's is het net een verkeerd moment maar dat valt wel mee, de kaaklijn moet nog veel beter.
Mijn handen heb ik niet op die plek om het te compenseren, ik had er eigenlijk niet zo op gelet, het zit me meer in de schouders, waardoor ik mijn handen niet op de goede plek doe...
Hij begint al aardig met zoeken naar mijn hand.
Met je handen op de juiste plek krijg je een paard niet actief van achteren, daar heb je je zit en beenhulpen ook voor nodig Knipoog
Op de foto waar ik hem aan het voorbereiden ben naar het halsstrekken toe, volgde hij mijn hand wel goed. Op de foto is hij net aan het zoeken wat de bedoeling was. Dat zie je net niet op de foto

Ik ben nog maar 15hoor, dus start gewoon tussen de pony's haha Tong uitsteken

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:41

Leuke pony!, je rijdt hem netjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:10

Leuke pony. Vind het voor het mooie niet meer kunnen, jij zou veel mooier staan op een pony die 20 cm groter is.
Verder ga ik mee in het commentaar over zijn aanleuning.
Hij heeft een mooi actief achterbeen & een fijn kantelende bekken!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 18:39

katrien13, dankjewel !

lauss, niet meer kunnen? is dat niet een beetje overdreven, ik kom nog niet eens onder z'n buik uit. Ben maar 1.60 hoor Clown zelf rij je op een pony van 155 en je bent zelf 175(staat in je profiel) dus dat komt aardig overeen met de verhouding van emiel en mij (135 en 160) Ik heb ook een e-pony, daar sta ik inderdaad mooier op maar hij is helaas niet geschrikt voor de sport.
Bedankt verder! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:44

Is persoonlijk Ja Vind dit een beetje het beeld geven van een 14 jarige op een shetlander
mijn pony is een stuk langer en hoger op de benen waardoor het er wat anders uitziet Lachen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 18:49

nou het is toch echt geen shetlander Nagelbijten / Gniffelen
nja ik vind het een beetje overdreven, maar dat is mijn mening..
met m'n benen kom ik er niet eens onderuit, qua bouw was het mooier geweest als zijn hals wat langer en iets hoger was geweest, maar daar kunnen we niks aan veranderen hé

het is ook wel zo dat het rijden op een grotere pony/paard veel fijner is. heb meerdere paarden en pony's voor andere mensen gereden, het werkt dan gewoon wat fijner. maar voor de sport heb ik verder geen keus en het wil allemaal nog zat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:53

Nee weet ik Knipoog Ik vind het verder ook een hele mooie pony om te zien Ja
Maar hij is te kort om het mooi te houden ivm jou lengte zeg maar Vork
Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening! & dat het rijden allemaal wel lukt geloof ik meteen!
Veel succes nog Haha!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:55

Ik vind het ook niet meer kunnen, niet omdat de pony de ruiter niet meer kan dragen of zo, maar dat zadel!
Dat is wel heel erg lang voor de pony, een zadel mag niet achter de laatste rib van de pony uitkomen, dan belast je de pony op het weke deel van de rug, daar zitten wervels die niet geschikt zijn om iets mee te dragen.
Daar ligt je zadel op.
Dus je kan niet meer op de pony omdat:
Jij dit zadel nodig hebt, maar de pony te klein is voor het zadel.
Wel een leuke pony!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 18:57

Sies schreef:
Ik vind het ook niet meer kunnen, niet omdat de pony de ruiter niet meer kan dragen of zo, maar dat zadel!
Dat is wel heel erg lang voor de pony, een zadel mag niet achter de laatste rib van de pony uitkomen, dan belast je de pony op het weke deel van de rug, daar zitten wervels die niet geschikt zijn om iets mee te dragen.
Daar ligt je zadel op.
Dus je kan niet meer op de pony omdat:
Jij dit zadel nodig hebt, maar de pony te klein is voor het zadel.
Wel een leuke pony!

Dit zadel is voor hem op maat gemaakt door een zadelmaker, dus dat ligt wel goed
Het zal wel door het dekje komen dat het daarop lijkt