Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M2 dressuur Ridderkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M2 dressuur Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:22

Hallo,

Tijdje geleden maar her zijn we weer is. Ik had gister met Naomie wedstrijd op Ridderkerk, dit was onze 3e keer M2.

Met losrijden was ik zelf te onzeker en durfde ik er niet aan te rijden, dit heb ik helaas wel vaker op vreemd terrein. Dus na een paar rondjes gedraafd te hebben ben ik blijven stappen op de stenen, wachtend tot we de proef in mochten. Deze was namelijk in een binnenbak en dan durf ik er wel aan te rijden (ja ik weet het ik spoor niet Tong uitsteken)

Ze was dus nog niet helemaal los en erg voorwaarts. Over de eerste proef was ik best te vreden. Ik moest uitgestrekte stap doen voor M verzamelde stap M arbeidsgalop links. Toen kwam ineens het bordje M voor bij en dacht ik oeps ik moet naar galop, ik gauw de teugels opgepakt en weggedrukt. Naomie was het er niet mee eens dat ik ineens zo onrustig werd en gaf een bok en kwam even tegen de hand (zie foto) toen we daarna van galop naar draf moestenmaakte ik me lang ging door me enkel schoot uit de beugel en overgang was dus ergggg laat hahah daarin tegen heb ik wel men eerste 6 voor men keertwending binnen gesleept.

tweede proef was een stuk rommelig en was ze te heet, ik kon erg moeilijk bij me houden doordat drammerige.

Eigen schuld ik moet gewoon niet piepen en gewoon relax losrijden Tong uitsteken (makkelijk gezegd)
Ik had dus geen winst maar wel weer een goede oefening!

Hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje diep

Afbeelding

Afbeelding
lachen kunnen we nog wel Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
naomie denkt dit kan harder hahah

Afbeelding
de protest uit met inleiding

http://picasaweb.google.nl/rthoogvliet/WedstijdLeonie/photo?authkey=JIsmzOZTwsw#5165468557104873138
paar seconden film

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wel recht op zitten he

Afbeelding
lichtrijden in galop Clown

toedels

viefdepief

Re: Naomie (Zeoliet) @ wedstrijd M2 dressuur Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:51

Voor de M2 vind ik dat ze opgerichter en meer op de achterhand mag. Probeer ook je been niet te ver naar voren te leggen.
Succes ermee Lachen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:05

Hey mijn concurrent Lachen
Gewoon wat zekerder van jezelf zijn en dan komt het helemaal goed
Laatst bijgewerkt door Leonie_M op 11-02-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:10

mooi paard is t! ik vind wel dat je wat aan je houding mag werken, je hakken zijn wel super laag maar je zit niet in een rechte lijn. bij foto 13 heb je een kromme rug en foto 14 lijkt er veel druk te zijn.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:19

Ik vind dat ie veeel te diep loopt voor de M2, en wordt daardoor ook te lang!
veel succes verder, komt wel goed Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:02

Vind het paard ook nog niet echt m2 klaar als ik dit zo zie. Aanleuning is volgens mij nog niet constant en mag wel iets meer verzameld worden.
Trouwens lijkt je neusriem zo laag te zitten? klein detail, maar volgens mij zit hij t laag..

Veel succes nog ermee!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:37

Ik vind dat je paard niet genoeg opgericht loopt voor in het M2.
Deenk dat als je de neusriem een stukje hoger doet, je paard ook fijner te rijden wordt. daarnaast tsata het ook net wat verzorgder/chiquer.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:41

hoi
leuke foto's
ik heb ook een zeoliet en die laat het ook merken als hij het er niet mee eens is
wat waren je punten eigenlijk?

groetjes marianne

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:48

uhm paard heeft bij vorige eigenaar echt z gelopen Ja Knipoog
dus denk niet dat dit helemaal juist is met niet m2 klaar blabla. Duivel
tuurlijk moeten dingen verbeterd worden maar als je het begin van de topic heb gelezen zie je ook wat de oorzaak is.
verder vind ik niet dat je vanaf een foto kan en mag zeggen dat iets nog niet m2 waardig is. Clown
denk dat we allemaal wel eens een dip hebben Bloos
verder is bokt er toch om kritiek te krijgen waar je wat mee kan en niet om afgebrand te worden.
of snap ik het niet meer??? Pling

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:01

RandyOrton25: Ik zie nergens dat de TS afgebrand wordt. Aangezien dit topic uit foto's bestaat zul je je aan de hand van deze foto's toch ook een beeld moeten vormen wil je tips/commentaar geven.
De TS wordt alleen maar op bepaalde dingen gewezen die bokkers opgemerkt hebben. Afbranden is er in mijn ogen niet bij. Ik vind het jammer dat jij dit zo ziet. Door zulke reacties zullen mensen eerder geneigd zijn om hun opmerkingen voor zich te houden waardoor het niveau van HAW naar beneden gaat.

Daarnaast vind ik de opmerking dit paard is Z geweest dus nog niet M2 klaar een beetje gek. Het gaat er toch om hoe dit paard met deze amazone loopt? Knipoog

simmietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:22

ben het je het helemaal met je eens viefdepief

ik heb zelf ook een paard dat Z2 heeft gelopen maar met mij samen nog niet zover is wat natuurlijk niet erg is Knipoog

de foto's geven het beeld dat het paard nog niet genoeg in oprichting is en wat vaak zeer streng afgestraft wordt!! en idd die neusriem zou ik persoonlijk hoger doen waardoor het hoofd beter uitkomt!!

veel succes het komt vast goed Knipoog oefening baart kunst

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:26

Op waalzicht! hihi Lachen Ziet er goed uit hoor!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:42

ik reageer even in het algemeen.

idg bedankt voor reacties/ tips.

over de oprichting en gebruik van achterhand:
Wat verwachten jullie van een paard wat nog niet los is?? We kunnen het wel maar ik durfde niet los te rijden. Is mijn eigen schuld niet van het paard. Jullie hebben wel gelijk daar niet van maar begrijp ook even waarom Tong uitsteken
ik las net ook wat over eonrustig in de aanleuning?? daar ben ik het dan weer niet mee eens want dat is ze wel! (zie mini film)

Neusriem en been zal ik eens op letten. (neusriem zit al zo vanaf de B haha)

Als ik dalijk mijn vertrouwen weer terug heb (wat ik nu even belangrijker vind als oprichting enz) plaats ik wel weer wat foto's. want we kunnen het heus wel Tong uitsteken hahah

xxx

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:40

hey daar zijn jullie weer.
wist toch niet meer waar je nou zou starten..
ondanks ze niet los was vind k haar in diep lopen wel meevallen.. aangezien k der anders gezien heb kan ik dit zeggen.
verder weet je wel waar je aan moet werken denk ik.. en als het weer allemaal een beetje droog blijft wordt het ook makkelijker voor je denk k zo.. navaja staat sinds maandag 11-2 met bloedvergiftiginge.. na de eerste antibiotica ging ze al super vooruit.. ga nu bij der kijken hoe het ervoor staat..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:04

Ziet er goed uit maar let wel op dat je je hakken niet te ver uitdrukt want dan kan het zijn dat je gewicht teveel op je hielen valt terwijl dat eerder vanuit je heup op je knie moet liggen. Als je teveel op je hak drukt, komt je knie te ver weg van het zadel Knipoog.
Veel succes nog en heel mooi paardje Lachen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:09

Leuk paard! Jammer dat ie niet helemaal los was...

Probeer zelf wel rechtop te blijven zitten. En je steekt op sommige foto's je benen heel erg af.

Succes verder Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:12

@ Qleke Als je teveel op je hak drukt, komt je knie te ver weg van het zadel. Dit snap ik niet helemaal Tong uitsteken

@ Jorin
Hoe komt micky mouse nou weer aan bloedvergiftiging??

@ Martine

Wat wil je met die tijdbom hahaha

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:15

luwaniej1 schreef:
@ Qleke Als je teveel op je hak drukt, komt je knie te ver weg van het zadel. Dit snap ik niet helemaal Tong uitsteken

Nee, ik denk dat ik het verkeerd uitgelegd heb, maar je contact met je heup gaat toch weg Lachen En je been kan er ook van naar voren schuiven. Is goed bedoeld hoor Knipoog

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:20

tja een heel klein wondje.. echt zo klein dat k hem niet eerder ontdektte tot de veearts er was.. der been was echt zo dik.. maar t gaat nu veel beter en ga eens kijken of we vandaag eens wat kunnen gaan doen..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:26

Probeer je hak iets minder uit te drukken. Je hak/enkel is namelijk je vering en bij jou kan hij eigenlijk niet dieper veren. Gewoon recht dus, je hak mag ietsje lager, en probeer de vering er in te houden.

Verder loopt ze wel iets te diep, maar dat weet je. Ik vind jullie wel een leuke combi!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:28

luwaniej1 schreef:

@ Jorin
Hoe komt micky mouse nou weer aan bloedvergiftiging??

@ Martine

Wat wil je met die tijdbom hahaha

Leuk paard Lachen ziet er goed uit maar ik snap jou laatste reactie niet .. die is als reactie bedoelt op wat martine zei en die zei dat je je benen erg ver afsteekt.. dat heeft echt niets te maken '' heet '' of snel .. je benen moet je er altijd aanhouden anders gaat hij onder je uitlopen.. ongeacht hoe heet je paard is.. je moet je benen er aanhouden.. betekend natuurlijk niet by iedere pas aandrijven.. maar wel gewoon aansluiten Lachen

succes !

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:47

leuk paardje Lachen Maar voor de M2 mag ie wel wat opgerichter gaan lopen en de achterhand er wat beter onder Lachen Probeer zo hier en daar nog te werken aan je houding! Maar het komt zeker wel goed ! Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:11

Wat is het doel van dit topic? Ik heb de moeite genomen het "filmpje"te bekijken en daar staat een jas op van iemand..... zonde van de webspace.

Ben het eens met viefdepief, ik zie hier geen M2 proef in. Vooral de laatste 2 foto's geven een beeld van een amazone die geen goede zit heeft, zeker niet voor de M.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:39

amondi schreef:
Wat is het doel van dit topic? Ik heb de moeite genomen het "filmpje"te bekijken en daar staat een jas op van iemand..... zonde van de webspace.

Ben het eens met viefdepief, ik zie hier geen M2 proef in. Vooral de laatste 2 foto's geven een beeld van een amazone die geen goede zit heeft, zeker niet voor de M.

hmmm het doel van dit topic is dat we op een normale manier aangeven wat de ruiter beter kan verranderen en wat beter kan... iets wat ik in jou commentaar niet kan lezen.
Ik vind het filmpje... hoe kort deze ook is, beter ogen dan de foto's. Ik ben het wel eens met het commentaar dat jullie nog veel samen moeten oefenen. Probeer idd veel aan je zit en houding te werken. Ook mag het paard idd opgerichter lopen. Maar met les en veel oefenen gaat dat zeker helemaal goed komen!!!
Succes!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:57

ik ben het eens met de rest, ik vind dat naom nog niet klaar is voor de M2, ze loopt niet opgericht genoeg, maar lekker blijven oefenen