me_yentl schreef:Probeer niet achter de sprong te blijven hangen, het geeft nu namelijk niet zo'n mooi beeld.
Doe anders je beugels 1 a 2 gaten korter en ga oefenen aan je verlichte zit.
Leuk koppie heeft je paardje

bedankt voor je reactie 
als ik mijn beugels nog korter doe dan heb ik mijn knieen zowat in mn neus 
dat het niet zo'n mooi beeld geeft komt doordat het niet zo lekker ging
ja mn paard sprong wel mooi ruim over de hindernissen maar het waren nogal noodsprongen zeg maar
Rebel_Jits schreef:Je blijft erg rechtop tijdens de sprongen, ik zou iets meer naar voren buigen met m'n bovenlichaam. Dan gaan je handen ook meer naar voren, want zo te zien hou je hem/haar best tegen tijdens het springen.
En, het hoofd omhoog trekken?

Dat vind ik wel erg bruut. Beter los je het op, door voorwaarts te rijden.
Wel een mooi dier!
dank je wel
ik weet dat ik meer voorover mag zitten maar dat gaat niet echt lukken als het springen niet echt soepel gaat
ja mn paard sprong ruim over de hindernissen maar het waren geen soepele sprongen hoor
en dat ik mn paard tegen hou valt op zich best mee
het lijkt door het pessoabit dat ik trek maar ook al hou ik licht contact dan nog staan de ringen geschaard
en nee bedoelde uiteraard niet letterlijk het hoofd omhoog trekken maar een ophouding maken
Amber_ schreef:Ze zegt het wat bruut, maar zo bedoelt ze het niet

Het parcours zag er gewoon goed uit ! Jammer hoor van je weigeringen,
Zo op de foto, ja je mag iets meer knikken in je boven lichaam !
Maar op naar volgende x dan komt goed

.
dank je wel amber
en ja ik zei het idd op een verkeerde manier 
en ja dat knikken in mn bovenlichaam gaat thuis wel goed maar ja tica sprong er ook niet echt soepel over heen haha
CharlyBrown schreef:pffhoe... je zit wel erg beroerd boven die sprongen... sorry hoor. Kan gebeuren dat je in een parcour op een sprong even niet lekker mee komt... maar zie geen 1 sprong wat echt een fijn beeld geeft.
Bekijk wel eens vaker topics van je, en vind je dressuur er altijd erg netjes uit zien. Maar hier ben ik niet helemaal van gecharmeerd.
Misschien eerst wat meer op je houding trainen op lagere sprongetjes. Je paard heeft iig genoeg aanleg... zo lijkt..
bedankt voor je reactie 
dat het er niet helemaal fijn uitziet komt doordat het wat rare sprongen waren
ze was erg twijfelend maar sprong toch en nog wel ruim ook)
ik les 1 keer per week en mijn houding is thuis altijd (meestal) goed
en ja mn paard heeft idd genoeg aanleg 
GinnyBanshee schreef:heyy , nou tica is nog mooier in het echt hoor!

was erg leuk om je een keer in het echt te zien, vond het erg gezellig!
Ik vind dat je goed hebt gereden, jullie moeten gewoon een tempo vinden (moet ik nodig zeggen ...

) en dan krijg je niet van die gekke sprongen, want dan is het ook erg moelijk om netjes te blijven zitten

vind dat je het goed heb gedaan, was echt geen makkelijke parcours! xx
dank je wel ginny 
en ja tica is in het echt zeker veel mooier 
ook ik vond het erg gezellig!
en ja idd we missen het ritme nog met de concoursen (thuis gaat dit wel een heel stuk beter)
Revanches schreef:Het verbaasde mij ook wel een beetje wat houding boven de sprong betreft. Het lijkt erop alsof je totaal niet mee kunt komen. Probeer wat dichter bij je paard te blijven, en evt. uit te tellen richting de sprong. Zodat je gevoel ontwikkeld wanneer je paard afgaat op de hindernis. Dan wordt het beeld qua houding ook wat beter!

En ik denk dat je misschien eens een ander bitje moet gaan proberen. Heb het idee dat je met deze pessoabit iets te veel inwerkt. Want de weigering op die ene hindernis lijkt me niet echt nodig geweest te zijn, want er is niks engs of wat dan ook aan te zien. En de weigering is ook niet echt bruut. Maar meer omdat ik denk dat je met je hand te hard inwerkt op dit bit.
dank je wel voor je reactie
mjn houding is thuis met de lessen wel een heel stuk beter
voor zover ik weet heb ik het bit bij de weigering niet teveel in laten werken
als ik mijn paard een ander bit in doe dan schiet ik in volle galop door het parcour en dat word veel te gevaarlijk
ik rij namelijk niet voor de lol met een pessoa 
CharlyBrown schreef:ja. sorry hoor... mijn vorige opmerking komt wel erg hard over... maar denk echt dat je nog iets meer moet trainen op je springhouding en dan met wat meer zelfverzekerdheid de springring onveilig kan gaan maken.
Je gaat nu alleen staan boven de sprong, je komt met je kont teveel uit het zadel en met je bovenlichaam en handen te weinig mee.
Veel doen, en dan ontwikkel je het gevoel wel. Dan voel je ook wanneer het niet uit gaat komen en kan je b.v snel wat meegeven zodat je je paard niet in de weg zit
mijn paard en ik trainen 1 keer per week en dat is dus alleen als we les hebben 
thuis is mijn houding een heel stuk beter
als je paard niet lekker over de sprong gaat kun je ook niet lekker zitten
of heb ik het nu helemaal mis?