Semm voor een van de eerste keren @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Semm voor een van de eerste keren @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:06

Heej iedereen,
Omdat het gisteren natuurlijk zulk lekker weer was ben ik er maar op uit gegaan met mijn camera naar mijn uber lieve verzorgpony Semm. Semmie is een Halfinger van nu net 3 jaar. en we zijn dus begonnen met het beleren van haar. natuurlijk zijn we eerst begonnen met het longeren om haar conditie op te bouwen. daarmee is ze al een keertje op bokt geweest:
*klik* semm@longeerwork
een tijdje geleden ging ik er voor het eerst op. dat ging echt supergoed! dus eerst dr op aan de longe en sinds kort rijd ik nu ook los met haar. dat doet ze echt heel goed. nu had ik een setje besteld op een site en die had ik gister binnen gekregen, die wilde ik natuurlijk wel even uitproberen dus genoeg redenen om foto's te gaan maken Haha! alleen was ik zo slim om de memorystick vergeten in de camera te doen dus moesten we het doen met de build-in memory doen. daar kunnen maar heel weinig foto's op. maar ik wilde ze jullie toch even laten zien Haha!

eerst eventjes longeren:
Afbeelding

ik wil de andere kant op! Clown Koe
Afbeelding

omdat ze een beetje liep te boeven en erg koppig bezig was, ben ik net zolang door gegaan tot ze dat helemaal braaf deed. dat duurde wel eventjes en daarom ben ik maar heel eventjes wezen rijden en vooral wezen stappen omdat ze ook helemaal liep te zweten enz. maar ik heb hier nog een paar rijfoto's:

vind ik opzich wel een mooie foto met dat licht zo Lachen
Afbeelding

even beugels en teugels goed doen Clown Lachen
Afbeelding

en rijden maar Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whaatt?? Tong uitsteken Koe
Afbeelding

Afbeelding

dat waren ze alweer. ik zou het erg leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten!. Commentaar mag. Maar commenteer graag niet zo heel hard op de rijtechnische dingen. dit is echt nog de beginselen. het rijden was meer een beetje uitstappen omdat ze al heel hard aan de longe had gewerkt. ik ben wel veel bezig met haar, maar echt nog met de basis.

hopelijk vonden jullie te foto's leuk!, welke vinden jullie de mooiste??
laat je een berichtje achter??
Groetjes Anneke

Koper

Re: Semm voor een van de eerste keren @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:10

O Anneke wat leuk! Wat doet ze goed haar best Knipoog Die eerste rijfoto met het licht in haar manen vind ik denk ik de mooiste...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:14

Leuke foto's An!!
Maar zit je niet een beetje kort met je beugels? Clown
En waarom dubbele teugels?
Ik zie niet goed hoe het in elkaar zit. Nagelbijten / Gniffelen

Erg mooie setje heb je en ik ben benieuwd naar foto's zonder de wintervacht, dan staat het volgens mij nog mooier!! *LOL*

Heel veel succes!

(en hoort dit niet bij HAW?)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:17

Bellatrix schreef:
Leuke foto's An!!
Maar zit je niet een beetje kort met je beugels? Clown
En waarom dubbele teugels?
Ik zie niet goed hoe het in elkaar zit. Nagelbijten / Gniffelen

Erg mooie setje heb je en ik ben benieuwd naar foto's zonder de wintervacht, dan staat het volgens mij nog mooier!! *LOL*

Heel veel succes!

(en hoort dit niet bij HAW?)

jaa klopt ze zaten iets te kort. maar ook een beetje bewust want als ze ineens een spontane actie heeft kan ik haar wat makkelijker opvangen. die dubbele teugels zijn daar ook voor een teugels zit aan het halster vast. als ze nou gaat rennen kan ik haar gewoon terughalen op die ene teugel zonder te veel aan haar mond te zitten.
haar wintervacht gaat er in de zomer weer vanaf gelukkig.! staat idd veel mooier. is het net een sportpaardje Lachen
omdat ik nog geen 16 ben mag ik hem alleen bij jong riders plaatsen en daar hebben ze (toen ik keek) alleen itp. dus heb ik hem maar daar geplaatst.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:19

idd erg leuke foto's! het setje staat ook leuk bij hem/haar! Haha! veel plezier nog met hem/haar Knipoog

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:21

hestejente schreef:
O Anneke wat leuk! Wat doet ze goed haar best Knipoog Die eerste rijfoto met het licht in haar manen vind ik denk ik de mooiste...

dankje Lachen ja ze doet idd super haar best.! alleen was ze nu al een beetje moe toen ik dr op ging. ik vind de eerste foto ook de mooiste Haha!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:22

Shetjjee__x schreef:
idd erg leuke foto's! het setje staat ook leuk bij hem/haar! Haha! veel plezier nog met hem/haar Knipoog

Dankje Bloos

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:23

Leuke foto's Anneke!
Je zit idd wel een beetje kort, zit je minder stevig als ze wat doet. Je kan denk ik beter je beugels net iets langer doen. Verder ziet het er super uit!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:23

Leuke foto's.
Ziet er goed uit, zou alleen je beugels iets langer doen. Knipoog

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:26

_Roosmarijn_ schreef:
Leuke foto's Anneke!
Je zit idd wel een beetje kort, zit je minder stevig als ze wat doet. Je kan denk ik beter je beugels net iets langer doen. Verder ziet het er super uit!

jaa ik zag het achteraf ook dat ze wel erg kort zaten. Tong uitsteken ik zal ze morgen wat langer doen. ik had het tijdens het rijden nieteens gemerkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:32

HAW is voor alle leeftijden. Knipoog

En idd, je hebt gelijk, is wel een goed idee met die teugels aan het halster!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:36

_Roosmarijn_ schreef:
Leuke foto's Anneke!

Over het algemeen zit je steviger als je je beugels wat korter hebt. Knipoog
Misschien is dit iets te overdreven, maar dat terzijde.

Verder ziet het er lekker rustig uit Anneke en die dubbele teugel aan het halster vind ik juist goed inderdaad. Lekker laten zitten, kan geen kwaad.
Krijg je wel goede begeleiding?
Verder vooral zo rustig doorgaan, niet te snel willen en dan komt het helemaal goed!

Ojaa, één puntje, je bandages zitten niet helemaal goed. Tenminste dit lijkt zo op de foto's, ze zitten iets te laag. En met bandages is het erg belangrijk dat ze helemaal goed zitten.

Edit: Het lijk trouwens ook dat je zo kort zit, omdat je je benen erg optrekt. Als jij je benen helemaal zou ontspannen en lang zou maken, scheelt dat ook al een hoop. Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:40

SannevdM schreef:
_Roosmarijn_ schreef:
Leuke foto's Anneke!

Verder ziet het er lekker rustig uit Anneke en die dubbele teugel aan het halster vind ik juist goed inderdaad. Lekker laten zitten, kan geen kwaad.
Verder vooral zo rustig doorgaan, niet te snel willen en dan komt het helemaal goed!

Ojaa, één puntje, je bandages zitten niet helemaal goed. Tenminste dit lijkt zo op de foto's, ze zitten iets te laag. En met bandages is het erg belangrijk dat ze helemaal goed zitten.

dat zag ik idd later ook!. ik denk dat ze iets naar beneden zijn gezakt.. want ze zaten eerst wel goed. misschien de volgende keer nog iets strakker of die onderbandages opzoeken. Tong uitsteken

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:42

Bellatrix schreef:
HAW is voor alle leeftijden. Knipoog

En idd, je hebt gelijk, is wel een goed idee met die teugels aan het halster!

ow haha Tong uitsteken nou bij itp mocht het niet. dus ik denk ik ga het nu niet verkeerd doen en braaf bij de jongriders dinges Tong uitsteken maja hopelijk mag hij nu gewoon blijven staan Tong uitsteken

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:44

SannevdM schreef:
_Roosmarijn_ schreef:
Leuke foto's Anneke!

Edit: Het lijk trouwens ook dat je zo kort zit, omdat je je benen erg optrekt. Als jij je benen helemaal zou ontspannen en lang zou maken, scheelt dat ook al een hoop. Lachen

veel foto's zijn ook gemaakt op het moment dat ik haar aandrijf en dus mijn been naar achter breng. daardoor lijkt het ook zo Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:44

ITP is voor gewone foto's vanaf 16. JITP is voor gewone foto's tot 15. HAW is voor werkfoto's voor bokkers van alle leeftijden.... Knipoog

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:48

Bellatrix schreef:
ITP is voor gewone foto's vanaf 16. JITP is voor gewone foto's tot 15. HAW is voor werkfoto's voor bokkers van alle leeftijden.... Knipoog

oke bedankt ! Haha! denk je dat ik hem hier nu gewoon kan laten staan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:50

Ik heb voor de zekerheid geTeMd. Schijnheilig
Het wordt vanzelf wel verplaats en anders dan blijft het gewoon staan. Lachen

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:51

SannevdM schreef:
_Roosmarijn_ schreef:
Leuke foto's Anneke!

Over het algemeen zit je idd steviger met kortere beugels. Als ik op buitenrit ga heb ik ze ook korter dan normaal. Maar als je ze té kort doet, volgens mij zit je dan niet meer stevig...

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:52

Mooie foto's Anneke! Haha!
Ziet er erg leuk/ goed uit.
Volgende keer zou ik je beugels wel 2 a 3 gaten langer doen denk ik.
Ben benieuwd hoe Semm er zonder al die dikke haren uit ziet! Tong uitsteken

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:53

het gaat echt goed met jullie zeg! jullie passen erg goed bij elkaar
De bandage's zijn een beetje naar beneden gezakt volgens mij maar dat komt wel goed vet leuk dekje heb je trouwens is dit je nieuwe? Die is dan snel gekomen zeg!
Ik heb trouwens die bodywarmer ook alleen dan in het grijs vet lekker zit die he!? Ik ga snel een keer mee hoor

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:04

Heej An! Wat leuk dat je sem nu ook rijd! Het setje staat m leuk,
denk inderdaad dat ie nog leuker zal staan zonder de wintervacht Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 07:04

Citaat:
veel foto's zijn ook gemaakt op het moment dat ik haar aandrijf en dus mijn been naar achter breng. daardoor lijkt het ook zo

Aandrijven doe je met je kuit en niet met je hak, dus het is ook nergens voor nodig om je been op te trekken. Knipoog

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 08:58

SannevdM schreef:
Citaat:
veel foto's zijn ook gemaakt op het moment dat ik haar aandrijf en dus mijn been naar achter breng. daardoor lijkt het ook zo

Aandrijven doe je met je kuit en niet met je hak, dus het is ook nergens voor nodig om je been op te trekken. Knipoog

maar dat kan dus weer gedeeltelijk komen omdat mijn beugels korter zaten Clown

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 09:05

mAnDyXX schreef:
het gaat echt goed met jullie zeg! jullie passen erg goed bij elkaar
De bandage's zijn een beetje naar beneden gezakt volgens mij maar dat komt wel goed vet leuk dekje heb je trouwens is dit je nieuwe? Die is dan snel gekomen zeg!
Ik heb trouwens die bodywarmer ook alleen dan in het grijs vet lekker zit die he!? Ik ga snel een keer mee hoor

jaa dit het het nieuwe dekje Haha! hij was er idd veel sneller dan ik had verwacht!!
die bodywarmer zit heeerlijk Lachen