Oakland (v Zeoliet) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Oakland (v Zeoliet) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:38

Gisteren zijn er nog eens rijfotos gemaakt door het mooie weer. We reden voor het eerst sinds maanden weer buiten omdat het niet kon vanwege de drap. IIG Oak liep best lekker maar in die enorme bak was Oakje enorm braaf al helemaal als je weet dat het heel lang geleden was allemaal! Oakland wordt uitgebracht door mij in de E en A, en door mijn instructie op Lniveau.
Uiteraard mag er becommentarieerd worden, maar onderbouw je kritiek en wees vriendelijk.
Verder ben ik flink geweest en een cap opgezet Vork
voor de liefhebbers Oakland is een Zuidhorn x Zeoliet-ruintje van 1.58m en elf jaar oud.

Afbeelding Dag ervoor, vriendjes

Afbeelding Wat loswerken hier rij ik weg vanuit de keertwending om de voorhand wat hij pas geleerd heeft en nog erg moeilijk vind.

Afbeelding Draven en teugels op maat nemen, hij loopt wat "op de voorhand" maar daar werken we aan.

Afbeelding En nog een beetje verzamelen en wegrijden in galop, ter voorbereiding van een eenvoudige wissel. Ellebogen mogen naast mijn lichaam. Verder geloof ik dat mijn teugel nogal lang is.

Afbeelding Even wachten om daarna zijn beloning in ontvangst te nemen. *Oakland staat altijd los op deze manier, hier heb ik mijn redenen voor en de manège is er mee akkoord daar hoef ik dus geen commentaar op*

Verder had ik nog filmpjes van de dag ervoor maar die kwaliteit is érg slecht.
Tips zijn ook welkom! Ik weet dat ik een strenge hand heb, wordt aan gewerkt!
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 10-02-08 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ChingYi_Dino

Re: Oakland (v Zeoliet) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:40

Leuk paardje!
Je bent wat streng met je handen en probeer in galop wat meer op je bibs te zitten.
Ziet er verder goed uit!
Leuk setje ook!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:47

oaky!!!

Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:51

carolovejebe schreef:
oaky!!!

Haha!

Graag kritiek geven, dit is nogal "niets"zeggend!
Dank je!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:05

Hey!
Ziet er leuk uit Do!
Had wel een hele resum foto's verwacht Tong uitsteken maar het zijn (actie)foto's, dus sowieso fijn!! Haha!
Probeer iets vriendelijker te zijn met je hand en zoals je zelf ook al aangeeft, ellebogen meer naast je lichaam houden en teugels iets korter en af en toe wat meer op je 'kont' zitten Haha! Dan gaat het hele plaatje er sowieso al beter uitzien, en ook beter worden wrs, want dan gaat je paard meestal nóg beter lopen ook Knipoog
Mr vind het fijn om weer foto's te zien van jou met Oak, jullie maken echt vooruitgang, en dat is leuk!
Veel succes nog! En leuk setje! Ben benieuwd naar je andere onderleggers Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:12

BlanCarla schreef:
Hey!
Ziet er leuk uit Do!
Had wel een hele resum foto's verwacht Tong uitsteken maar het zijn (actie)foto's, dus sowieso fijn!! Haha!
Probeer iets vriendelijker te zijn met je hand en zoals je zelf ook al aangeeft, ellebogen meer naast je lichaam houden en teugels iets korter en af en toe wat meer op je 'kont' zitten Haha! Dan gaat het hele plaatje er sowieso al beter uitzien, en ook beter worden wrs, want dan gaat je paard meestal nóg beter lopen ook Knipoog
Mr vind het fijn om weer foto's te zien van jou met Oak, jullie maken echt vooruitgang, en dat is leuk!
Veel succes nog! En leuk setje! Ben benieuwd naar je andere dekjes Knipoog

Eerlijk gezegt had ik ook meer foto's verwacht, kreeg het CD'tje 5foto's nog een van galop maar die is nogal vertekend dus die staat er niet bij. Volgens mij was de fotograaf een excuus aan het verzinnen om er geen meer te hoeven nemen. Verder is zitten op Oakland erg moeilijk maar het wordt beter en beter, gelukkig! Andere dekjes komen nog wel eens op foto, ze zeggen dat het 2weken zulk weer gaat worden dus hij zal hier nog wel eens verschijnen.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:17

Inderdaad, meer je handen bij elkaar houden, en wat meer ontspanne rijden, verder leuk setje!
Hihi, dat paard op foto 4, achter jou paard heeft nog is een bont(je) op ze neus:D

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:20

Oakland1990 schreef:
carolovejebe schreef:
oaky!!!

Haha!

Graag kritiek geven, dit is nogal "niets"zeggend!
Dank je!

ok zien dat je je teugels (zo als je al zei) niet te lang laat
en blijft "zitten" in galop
zo beter?

xx

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:26

Mariekexzita schreef:
Inderdaad, meer je handen bij elkaar houden, en wat meer ontspanne rijden, verder leuk setje!
Hihi, dat paard op foto 4, achter jou paard heeft nog is een bont(je) op ze neus:D

Meer bont dan paard Clown Letterlijk als je het dat pony'tje onder het zadel ziet. Verder wordt er hard gewerkt aan mijn handen en op mijn kont zitten, maar oak zit nu eenmaal niet goed, kun je niet omheen ik kan alleen maar zitles nemen en hopen dat het vanzelf beter wordt door hem gewoon te worden.

carolovejebe schreef:
ok zien dat je je teugels (zo als je al zei) niet te lang laat
en blijft "zitten" in galop
zo beter?

xx

zo is het beter ja, bedankt!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:34

Veel zonder stijgbeugels rijden zodat je een diepere en stabielere zit ontwikkeld. En als het kan, aan de longe rijden, zodat je enkel op je (ontspannen) zit moet letten, en je teugels gewoon loslaten, zodat je je in geen geval ook niet het minste in evenwicht kunt houden met je teugels.. Lachen
Verder, jah, vraag mij soms echt af (ook in live-uitvoering Knipoog ) naartoe gaan Vork Mr tis wel zo, het ziet er al beter uit dan die lage hand van vroeger wel eens Lachen
Komt allemaal wel goed Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:39

BlanCarla schreef:
Veel zonder stijgbeugels rijden zodat je een diepere en stabielere zit ontwikkeld. En als het kan, aan de longe rijden, zodat je enkel op je (ontspannen) zit moet letten, en je teugels gewoon loslaten, zodat je je in geen geval ook niet het minste in evenwicht kunt houden met je teugels.. Lachen
Verder, jah, vraag mij soms echt af (ook in live-uitvoering Knipoog ) naartoe gaan Vork Mr tis wel zo, het ziet er al beter uit dan die lage hand van vroeger wel eens Lachen
Komt allemaal wel goed Haha!

Heb regelmatig zo'n les aan de longe, ik zit wel al beter dan vroeger maar Oakland zal altijd moeilijk uit te zitten blijven. Mijn handen zaten vroeger op mijn pony wel stil, ik weet eigenlijk niet eens waarom ze nu zo vaak van positie veranderen? Ik geloof omdat oakland wel eens durft "pullen" druk geven en weer lossen op het bit, en zo kleine beweginkjes maakt met zijn hoofd. In iedergeval, zo blijf ik van 'm leren, op een jaar tijd 'uit'geleerd zijn is ook maar niks Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:22

Ziet er leuk uit Haha!
Je zit komt wel in orde als je goede les hebt Lachen Knipoog
dus komt wel goed met jullie Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:30

ik heb wekelijks les en wedstrijd, op mijn houding haal ik al 6en ipv 5jes. Alles op zijn tijd, slechte gewoonten kan je nu eenmaal niet in een les afleren.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:01

Ik denk dat het meeste hierboven al gezegd is.
Maar dat komt wel goed!!!

PS: oaky staat goed met dat kleurtje!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:07

_Azar_ schreef:
Ik denk dat het meeste hierboven al gezegd is.
Maar dat komt wel goed!!!

PS: oaky staat goed met dat kleurtje!

Veel les nemen is een sleutel tot succes zegt men dus dat doen we dan maar hè.
Kleur vertekend nog ietwat op de fotos Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:32

Daar is de knappe vent weer! Setje staat hem erg mooi.. Heb verder geen rijtechnisch commentaar, weet dat je goed les hebt! Even je houding in de gaten houden, maar dat is voor iedereen moeilijk!
Dikke knuf voor Oak..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 19:21

Houding op menig ander paard in orde houden is in mijn ogen vaak makkelijker, Oak zit gewoon echt niet fijn, zelfs niet op mijn zadeltje, wat iedereen fijn vind zitten.
Binnnenkort komen er nog eens foto's hoor, Vera!

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:47

Oaky hobbelt gewoon Lachen. (Eh, daarmee bedoel ik dat 'ie hoog opgooit, niet dat ie rare gangen heeft...) Vond 'm altijd wel OK galopperen trouwens. En springen, als je het kon hebben dat ie veel te vroeg afging, hahaha.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:52

Zelfs dat hoog opgooien valt mee, ik denk dat het gewoon de verhoudingen zijn Clown dun klein paardje met grote beweging en veel ruggebruik Haha! En dat vroeg afzetten valt reuze mee als je het gewoon bent, niet dat ik vaak met 'm spring, helemaal niet maar het kan best.

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:59

't Is gewoon een klein paard met grote paardengangen. Niet dat hij zichzelf klein vindt... Het vroege afzetten was vooral in het begin erg, later werd het beter (naarmate de dressuur ook beter werd). Er is wel eens iemand naast beland omdat hij veel te vroeg af ging Lachen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:01

Hij heeft idd voor zo'n kleintje (sorry Oak Haha! ) heel grote beweging, zeker in draf en galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:09

Welk niveau rijd je (nederlands, a en e zegt mij niks?)?
Je binnenhand vind ik echt vreselijk. Het is duidelijk aan de achterhand te zien dat je veel van voor werkt maar achter laat wat t is. Probeer je hand voor te houden en van achter naar voor te werken, op deze manier zal je pony van achter meer gaan dragen & daardoor ook wat makkelijker worden van voor..
Je hebt echt een gave pony maar imo moet je heel hard aan je eigen houding gaan werken..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:13

Ik rijdt in Belgie, de E is zover als de B, A staat ongeveer aan de L2. Mijn paard is niet de makkelijkste, ookal lijkt dat misschien zo. Eens hij zich geeft kan je er alles mee, maar hij geeft zich nog niet voor de volle 100% wat ook nog niet kan. En je mag gerust enkele topics van me opzoeken, mijn houding is al zeg ik 't zelf enorm verbeterd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:20

Waarom kan hij zich niet voor de volle 100% geven?
Als jij het zegt geloof ik gerust dat je houding veel verbeterd s maar dat betekend niet dat dit goed is!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:24

Omdat Oak geen makkelijk paard is, en àltijd zal proberen of hij mss iets vind waar hij kan van profiteren. Ik weet alle knopjes niet zitten en ik weet dat mijn houding alles behalve mooi is maar aan alles is werk,