Ik kamp momenteel met een blessure (beide scheenbeenspieren overbelast) waardoor het rijden op een wat lager pitje staat en ik er twee keer in de week op zit. Deze week wil ik het opbouwen naar drie want mijn benen houden zich momenteel goed.
Vajnic en ik hebben inmiddesl 5 proefjes in de B gereden en hij doet het echt enorm goed, want we hebben al 9 winstpunten en ik ben echt supertrots op hem!
Vajnic was een beetje heet en daardoor wat drammerig, maar toch hebben we weer flink progressie geboekt.
Tot op nu hield hij links best wel vast en ik kreeg het niet voor elkaar hem daarin weer los te krijgen. De eigenaresse van Vajnic heeft hem afgelopen week ook een paar keer gereden en van daaruit weer tips gekregen om op door te borduren.
Daar ben ik dus vandaag mee aan de slag gegaan. Het punt was eigenlijk dat ik te druk bezig was om hem links los te krijgen. Als ik gewoon wat simpeler denk, rechts meer erbij pak en links los laat en daarin goed bij rij met mijn been, gaat het veel makkelijker.
Maarja, soms moet je dat even van iemand horen voordat het kwartje valt.Nougoed, probleem zit m vooral in galop dat ie nog meer moet ontspannen en ronder moet worden. Ook daar werken we hard aan en jaaa... dat wierp vandaag zijn vruchten af! Aan het einde galoppeerde hij zoooo fijn over zijn rug, men wat zat dat heeeeerlijk!!!
Ik kwam er echt helemaal blij af

In draf mag ie weer wat meer op het achterbeen, hij liep er wat vanaf vandaag, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik er wat minder vaak op zit dan normaal.
Mijn houding is door mijn benen niet helemaal optimaal. Daarnaast moet ik ook wennen aan het feit dat ik links zelf veel losser moet zijn, zit natuurlijk ook weer anders. Maar rijtechnisch zijn we weer een stapje verder en daar ben ik erg blij mee! Mijn teugels mogen wel een stukkie korter, zodat ik mijn hand weer wat meer naar voren plaats.
Andere opmerkingen zijn natuurlijk welkom en extra tips ook. Maar dan wel graag onderbouwd

Hier nog wat vasthouden in galop. Hierin moet ik zelf dus meer ontspannen, dan ontspant hij ook.
Sorry van de vage foto, mams had mn diafragma per ongeluk op 8 gezet waardoor mijn foto nogal donker was

Hier zakt ie lekker van achter

Afwenden en pasje wijken

Hier al wat ronder en meer ontspannen, maar dan moet ik wederom meer toestaan.

Tussendoor een fijn stukje halsstrekken

En aan het eind had ik zijn galop voor elkaar. Heel fijn rond, lekker over zijn rug en ik stond meer toe in mijn hand.
Wat kan ie galopperen dan

Volgende stap is een beetje meer sluiten, maar eerst maar lekker basis en dat ronde en ontspannen idee uitbouwen naar constant.
Iig weer een fijn stapje naar voren, deze week weer lekker opbouwen en dan heb ik het weekend wedstrijd.

Is dat de nieuwe Anky of een lemon?

Beide moet nog aan gesleuteld worden maar pakt ie fijn op. Of ik, want een pasje wijken zat er al wel op. Nou, samen dan.
.
Het ziet er gewoon weer super uit meid!! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!
En een beetje opschieten.. hup L2 met de kampioenschappen...