Mister [M1] Training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Mister [M1] Training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:14

Hallo Haha!
Vandaag mijn vader meegesleept naar stal, ik vond het wel weer eens tijd voor foto's. Clown
Middendraf voelde de laatste dagen best wel fijn en ik wilde weten of dat gevoel klopte.
Het zijn vooral foto's van de middendraf en SB omdat, dat de punten zijn waar ik graag een beeld bij het gevoel wilde.

Punten van verbetering:
* Binnenbeen bij SB op de plaats houden
* Récht blijven zitten en ook récht blijven kijken
* Teugels iets korter nemen zodat ik mijn handen niet omhoog doe & terugplaats omdat ik anders geen contact heb

Commentaar en tips zijn welkom, maar hou het wel een beetje vriendelijk Lachen
Door het uploaden is de kwaliteit erg achteruit gegaan Boos!

Afbeelding
Dit vond ik toch wel de mooiste, alleen nu moet ik nog normaal gaan zitten Koe

SB lijn:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Einde en diagonaal afwenden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vertrekken, deze kant doet hij een stuk minder

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
En een miscommunicatie, ik wilde links maar hij schoot al weg naar rechts

Hoop dat het een beetje een goed beeld geeft ondanks de bagger kwaliteit van het uploaden.

rhapsody_do

Re: Mister [M1] Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:17

Ik vind het er eigenlijk niet zo ontspannen uitzien, kijkt steeds boos etc..Clown

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:18

Vind het voor het beeld erg fijn!
Beestje kijkt niet boos, maar geconcentreerd op zn ruiter, en dat is toch echt wat anders.
Jammer van die miscommunicatie, maar ja het blijven levende beestjes!!
Commentaar geef jezelf al. Knipoog
Succes!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:21

- Frenka: Dankje Lachen
- kellyhvj: Ik zie voornamelijk ook concentratie, behalve bij de miscomminucatie dan...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:23

Ik vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien, het paard oogt, vind ik persoonlijk, geirriteerd. Op bijna elke foto is zn staart onrustig en hoe zn hoofd staat, duidt er wel degelijk op dat het hem niet zint..
Probeer hem van voor wat meer ruimte te geven in de hals en niet teveel proberen hem zo 'opgekruld' te houden. Hij knikt nu ook vals, hij mag wat ronder vanuit zn nek en dan zal hij zn voorbeen ook wat verder kunnen wegzetten!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:28

Sorry vind het geheel er ook niet ontspannen uitzien, zoals ik het zie op de foto's is het dier door zijn hele lijf niet ontspannen. ik zelf zou hem wat lager en ronder instellen.
Verder erg leuk beestje

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:29

Jibbel schreef:
Ik vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien, het paard oogt, vind ik persoonlijk, geirriteerd. Op bijna elke foto is zn staart onrustig en hoe zn hoofd staat, duidt er wel degelijk op dat het hem niet zint..
Probeer hem van voor wat meer ruimte te geven in de hals en niet teveel proberen hem zo 'opgekruld' te houden. Hij knikt nu ook vals, hij mag wat ronder vanuit zn nek en dan zal hij zn voorbeen ook wat verder kunnen wegzetten!

Ik geef hem genoeg ruimte in de hals, ik moet mijn handen zelfs terugplaatsen omdat hij zelf omhoog komt en ik anders geen contact meer heb.
Middendraf vind hij érg lastig (staart, is daarbij dan ook onrustig) hij zet dan inderdaad zijn onderhals erop maar vals knikken?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:30

Kijk eens goed naar foto 5 dan? Als hij daar meer ruimte had gekregen, had hij niet zo gedwongen opgekropt gelopen, voorbeen meer eruit gekomen en had hij die valse knik niet gehad..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:32

Pion schreef:
Ik geef hem genoeg ruimte in de hals, ik moet mijn handen zelfs terugplaatsen omdat hij zelf omhoog komt en ik anders geen contact meer heb.
Middendraf vind hij érg lastig (staart, is daarbij dan ook onrustig) hij zet dan inderdaad zijn onderhals erop maar vals knikken?

je handen terugplaatsen?

van wie krijg jij les?
want dat klopt namelijk niet...bij dit soort dingen moet je juist voorwaarts neerwaarts de ontspanning gaan opzoeken en dus nooit terugwerken met je handen Knipoog

mooi paard,mooie foto's ook, en idd, voorwaarts ,neerwaarts Knipoog

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:33

Ik wil niet heel veel zeggen.

Het is juist goed als een aard zijn staart kan bewegen onder het rijden. Het ligt eraan op wat voor een manier. Maar dat betekend wel dat hij zijn rug kan los laten. Die loopt in 1 rechte lijn met de staart. Wanneer een paard vast zit in de rug, houd hij zijn staart strak in 1 houding.
Dit paard kan hem gewoon lekker heen en weer zwaaien. Teken van een ontspannen rug, die hij nog steeds zelf kan bewegen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:33

De enige foto dat ik hem gespannen en iets pissig zie is foto 5.
Foto 7 is hij wat heftig met de staart omdat hij het vertrekken in middendraf op die kant erg moeilijk vind en ik hem dan vaak iets bijtik.
Op de eerste foto zie ik persoonlijk een super fijn lopend paard.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:35

ellepel schreef:
Pion schreef:

je handen terugplaatsen?

van wie krijg jij les?
want dat klopt namelijk niet...bij dit soort dingen moet je juist voorwaarts neerwaarts de ontspanning gaan opzoeken en dus nooit terugwerken met je handen Knipoog

mooi paard,mooie foto's ook, en idd, voorwaarts ,neerwaarts Knipoog

Ik zoek dan weer contact en rij vervolgens weer weg zodat ik mijn handen kan laten zakken.
Ik werk niet terug met mijn hand, ik zoek het contact weer op, zonder contact kun je namelijk niet zo veel.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:37

Jibbel schreef:
Kijk eens goed naar foto 5 dan? Als hij daar meer ruimte had gekregen, had hij niet zo gedwongen opgekropt gelopen, voorbeen meer eruit gekomen en had hij die valse knik niet gehad..

Ik leg net uit.
Foto 5 is inderdaad wat gespannen, hij is wat pissig.
Middendraf vind hij ongelooflijk moeilijk, ik probeer hem echt wel laag en ontspannen te houden maar hij drukt zichzelf eruit en zet zijn onderhals erop.
Op dat moment neem ik hem terug (zoals op de foto) en ja dan heeft hij even wat minder ruimte maar wat moet ik anders?
Hem door laten sjeesen?

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:41

Pion schreef:
Op de eerste foto zie ik persoonlijk een super fijn lopend paard.
Ben ik met je eens Ja En dat zie ik ook op meerdere foto's.
Je kunt misschien wel zien dat hij de middendraf wat lastig vindt, maar onvriendelijk oogt het echt niet hoor

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:46

Ik vind het er wel goed uitzien.
En onvriendelijk? Omdat ie zn oren wat naar achter doet? Clown
Dat doen zoveel paarden. Knipoog

succes verder!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:53

Leuke pony!
Hij kijkt alleen echt zuur en niet geconcentreerd.. mijn pony deed eerst ook zo ontzettend zuur, je moet hem echt over de rug laten lopen een tijd en laag rijden, dan moet hij z'n achterbenen gebruikten en loopt hij op zijn eigen benen, want zo is het plaatje net niet af..

Dit is echt een tip.. Sinds ik dit doe is mijn pony een heel stuk rustiger met haar staart en veel minder zuur..
Het is echt niet bedoeld om je af te ze*ken, wij willen alleen helpen.. Lachen !
Succes !

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:57

Sorry hoor, maar ik vind dat je zo aangevallen reageert! Ik baseer mijn mening op wat ik op de foto's zie. Foto's zijn moment opnamen, dus in het rijden kan het een heel ander beeld geven, dat weet je vast zelf ook!
Ik zeg ook niet dat het nergens goed of fijn is, het valt mij alleen op dat hij erg onrustig is met zn staart op veel foto's en dat is vaak een uiting van irritatie.
Je weet dat bokt commentaar geeft, neem het dan niet zo zwaar op! Uiteindelijk ik het jouw pony en jij weet hoe je rijd. Plaats anders geen foto's.

Enne..je uitleg over foto 5 komt pas ver na mn reactie, dus dat je zegt, 'ik leg net uit', snap ik ook niet helemaal? Verward
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 08-02-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:58

Jiill_ schreef:
Leuke pony!
Hij kijkt alleen echt zuur en niet geconcentreerd.. mijn pony deed eerst ook zo ontzettend zuur, je moet hem echt over de rug laten lopen een tijd en laag rijden, dan moet hij z'n achterbenen gebruikten en loopt hij op zijn eigen benen, want zo is het plaatje net niet af..

Dit is echt een tip.. Sinds ik dit doe is mijn pony een heel stuk rustiger met haar staart en veel minder zuur..
Het is echt niet bedoeld om je af te ze*ken, wij willen alleen helpen.. Lachen !
Succes !

Kun je misschien aangeven waar hij echt zuur kijkt?
Foto 5 zie ik alleen het binnenste oortje echt wat zuur kijken maar bij de rest van de foto's zie ik dat eerlijk gezegt niet meer terug (behalve de laatste dan).
Ik rijd voornamelijk al laag&rond over de rug in.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:00

ni3ki3 schreef:

Het is juist goed als een aard zijn staart kan bewegen onder het rijden. Het ligt eraan op wat voor een manier. Maar dat betekend wel dat hij zijn rug kan los laten. Die loopt in 1 rechte lijn met de staart. Wanneer een paard vast zit in de rug, houd hij zijn staart strak in 1 houding.
Dit paard kan hem gewoon lekker heen en weer zwaaien. Teken van een ontspannen rug, die hij nog steeds zelf kan bewegen

Nagelbijten / Gniffelen sorry hier heb ik mijn twijfels bij.. ik weet zeker als myn pony zwierend en nukkend met der staart door de baan gaat met een zuur hoofd.. ik wel kan afgroeten in de Z Doei! mijn pony was tot voor kort echt niet door de rug.. nu dus wel en nu houd ze haar staart steeds rustiger.
En dan kan je zeggen, tsja het Z.. maar ik neem aan dat TS dat ook nog eens wil halen? En als de basis dan niet goed is word het lastig..
Amen

Jiill_

ni3ki3 schreef:

Edit ; dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 08-02-08 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBaMi

Ik zie geen zeer gespannen foto`s..
Af en toe momenten, maar volgensmij loopt ze best lekker!!
Je hebt ook netjes een cap op e.d., kzie geen spoor wat alsmaar in de buik prikt, en geen té strakke teugels..
Probeer alleen niet je paardje in de krul te trekken!!

Veel plezier ermee, en probeer de ontspanning erin te houden! succes

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:04

Pion schreef:
Jiill_ schreef:
Leuke pony!

Succes !

Kun je misschien aangeven waar hij echt zuur kijkt?
Foto 5 zie ik alleen het binnenste oortje echt wat zuur kijken maar bij de rest van de foto's zie ik dat eerlijk gezegt niet meer terug (behalve de laatste dan).
Ik rijd voornamelijk al laag&rond over de rug in.

Je hebt ook gelijk ik heb het een beetje verkeerd gezegt, ik bedoelde op sommige momenten Clown sorry maar ik vind hem op foto 5 er niet ontspannen uitzien voor het plaatje.. Lachen hy kijkt vrolijker by die miscommunicatie vind ik Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed wij zien het ook alleen maar vanuit die foto's he.. Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:10

Jibbel schreef:
Sorry hoor, maar ik vind dat je zo aangevallen reageert! Ik baseer mijn mening op wat ik op de foto's zie. Foto's zijn moment opnamen, dus in het rijden kan het een heel ander beeld geven, dat weet je vast zelf ook!
Ik zeg ook niet dat het nergens goed of fijn is, het valt mij alleen op dat hij erg onrustig is met zn staart op veel foto's en dat is vaak een uiting van irritatie.
Je weet dat bokt commentaar geeft, neem het dan niet zo zwaar op! Uiteindelijk ik het jouw pony en jij weet hoe je rijd. Plaats anders geen foto's.

Enne..je uitleg over foto 5 komt pas ver na mn reactie, dus dat je zegt, 'ik leg net uit', snap ik ook niet helemaal? Verward

Ik heb enkele berichtjes terug al een uitleg gegeven over middendraf en waarom het iets zure beeld.
Ik vind commentaar helemaal niet erg maar geef dan aan over welke foto je het hebt.
Als iemand tegen mij zegt 'ik vind het niet ontspannen, hij kijkt zuur' dan vat ik dat op als vrijwel alle foto's.
Terwijl ik persoonlijk alleen op foto 5 een iets narrige pony zie die zijn onderhals erop zet.
En inderdaad hij is onrustig met zijn staart, maar dat hoeft absoluut geen slecht teken te zijn het is ook een teken van evenwicht, moeilijk, vrolijkheid.
Maar er wordt net gedaan alsof het vreselijk slecht is dat hij met zijn staart beweegt, en dat hij ontieglijk zuur kijkt.
Mijn pony kijkt niet altijd vrolijk en is voornamelijk geconcentreerd, beweegt veel met zijn staart tijdens middendraf omdat dit iets is wat hij moeilijk vind.
Maar omdat hij op foto 5 een beetje zuur kijkt wil niet zeggen dat hij áltijd zuur kijkt of wel?
En zo wordt wel gereageerd.
En dat vind ik niet leuk, ik doe ook zo goed mogelijk mijn best om hem laag en rond te houden in de middendraf en het allemaal goed te doen maar een dier blijft een dier en het is geen robot.

Dit is overigens niet persoonlijk op jou gericht hoor. Lachen
En ik snap ook wel dat iedereen tips wil geven maar doe dan niet alsof álles slecht is en alsof ik alles fout doe.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:12

Jiill_ schreef:
ni3ki3 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen sorry hier heb ik mijn twijfels bij.. ik weet zeker als myn pony zwierend en nukkend met der staart door de baan gaat met een zuur hoofd.. ik wel kan afgroeten in de Z Doei! mijn pony was tot voor kort echt niet door de rug.. nu dus wel en nu houd ze haar staart steeds rustiger.
En dan kan je zeggen, tsja het Z.. maar ik neem aan dat TS dat ook nog eens wil halen? En als de basis dan niet goed is word het lastig..
Amen

Pony gaat niet zwaaiend en nukkend met een zuur hoofd door de baan, alleen in de middendraf = moeilijk.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:14

antitoilet schreef:
Ik zie geen zeer gespannen foto`s..
Af en toe momenten, maar volgensmij loopt ze best lekker!!
Je hebt ook netjes een cap op e.d., kzie geen spoor wat alsmaar in de buik prikt, en geen té strakke teugels..
Probeer alleen niet je paardje in de krul te trekken!!

Veel plezier ermee, en probeer de ontspanning erin te houden! succes

Waar trek ik hem in de krul dan?