Davey gaat super vooruit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Davey gaat super vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:29

We zijn hard aan het trainen omdat ik deze maand nog onze eerste wedstrijd samen wil starten.
We starten in de B.
Davey kan behoorlijk tegen het bit lopen en zich opkroppen maar daar werken we aan.
Verder vind ik dat hij hard vooruit gaat.
Oranje setje is van gisteren,groen van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we zijn tevens tussendoor een piaffe aan het oefenen,just for fun

Afbeelding

galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een sprongetje om het af te leren Haha!
Afbeelding

Commentaar is prima maar hou het wel netjes Knipoog

Silence

Re: Davey gaat super vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:30

Leuk paardje, vind je alleen op sommige foto´s wel erg streng ogen in je hand.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:31

Of je moet je beugels een stukje korter doen, of niet zo erg achterover gaan zitten. Je steekt je benen heel erg af en daardoor kun je nooit zoveel kuitdruk geven als volgens mij nodig is om dit paard te laten zakken. Je ziet dat zodra hij opkropt, jij heel erg je benen afsteekt, probeer dan juist je benen er goed aan te leggen en hem weer terug te 'duwen' naar waar hij hoort te lopen. Teugels korter en houdt druk, laat hem er niet onderuit komen door op te krullen!
Veel succes, niet makkelijk die krulpaarden!
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 05-02-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotteend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:31

Ziet er netjes, vriendelijk en leuk uit! Leuk paard en leuke combi zijn jullie met z'n tweetjes! Succes verder nog Lachen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:32

vind het ook een leuk paard en je zit er netjes op, alleen je handen zie ik vaak op schoot. neem de teugels korter en je handen voor je uit, zo kan je ze moeilijker vastzetten en is bovendien mooier voor het plaatje.
succes in de B!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:33

Probeer je handen voor je te blijven houden en niet op je bovenbeen neer te zetten Lachen let ook op dat je niet je onderbeen af gaat steken hou deze mooi onder je lichaam.. verder zit je mooi netjes rechtop let wel dat je je rug niet hol maakt.. het ziet er netjes ontspannen uit.. als je voelt dat hij van voren op gaat kroppen probeer hem iets meer voorwaarts te rijden Haha! maar het komt wel goed hoor in de B met een paar trainingen komen de puntjes op de i
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 05-02-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:33

Dan is hij in het oranje en dan in het groen, ik heb liever een goed gepoetst paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:34

Probeer je teugels wat korter te nemen, je handen wat meer naar voren en toestaan, en hem dmv ontspanning van voor te laten zakken, terwijl hij van achter actief blijft.
Focus jezelf niet zoveel op het "aan de teugel lopen" want op deze manier is het niet functioneel en werkt het later alleen maar tegen je.

Voor de rest een leuk paard Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-02-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:36

garny95 schreef:
Dan is hij in het oranje en dan in het groen, ik heb liever een goed gepoetst paard.

Goh ruik ik hier jaloezie????????
Als je niks normaals op te merken hebt kun je beter gewoon naar bed gaan Slapen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:40

nee, niet jaloers maar dan doe je je best om hem er leuk uit te laten zien en mijn oog valt meteen op die strontvlek, kan ik ook niet helpen maar je hebt wel gelijk voor mij wordt het bedtijd.
Ik vind dat je verder een leuk paard heb.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:44

als ik je 1 tip mag geven:
ik denk dat je dit paard beter rond, laag en over de rug kan rijden op dit moment....
hij is namelijk niet nagefelijk voor zover ik dat van deze foto's kan beoordelen...
hij "knikt" in zijn atlasgewricht (bij de oren) maar komt niet "door" in zijn hals... verder zie ik ook weinig ruggebruik...
ik denk dat dat op dit moment het belangrijkste is, daarmee los je ook het "achter de teugel" kruipen op...

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:47

garny95 schreef:

Ik wil niet me ermee bemoeien.. Maar zo plek krijg je niet altijd zomaar weg hoor Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:47

Altijid lastig om schoon te krijgen die schimmeltjes Duivel Ik ga eigenlijk wel mee met het comentaar wat al gegeven is over je handen, maar wilde eigenlijk even weten of die "piaffe" foto een grapje was?
Laatst bijgewerkt door Abiola op 05-02-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyWilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:48

je moet aan je houding werken!
je beugels korter maken zodat je de buiging in je knien kan houden! en je verliest vaak het contact op je teugels
lijkt dat je zadel ver naar achter ligt!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:50

garny95 schreef:

hahahahahahahahaha jij hebt zeker nog nooit op een wit paard gereden? Witte paarden maken er hun levenswerk van om in de stront en andere viezigheid te rollen om daarmee een paar vlekken te creeëren waar je u tegen zegt Haha! Dat krijg je niet zo makkelijk weggepoetst hoor. Vind het nogal flauw en onzinnig commentaar.

Idd je teugels korter; je hebt af en toe een boogje in je teugels hangen waardoor je geen contact hebt op je teugels. Je onderbeen vanuit je knie wat terugleggen; let ook op je rug je hebt de neiging om die wat hol te trekken, waarschijnlijk probeer je dan erg rechtop te zitten( ik ken het probleem Knipoog) maar zo haal je je zit deels ook uit het zadel. Als laatste; niet je handen op je benen plaatsen, zo zet je ze vast. Boven de schoft en mooi dragen.
Veel succes en plezier in de B!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:52

Nee is geen grapje,Davey heeft bij zn vorige eigenaren allemaal aparte dingen geleerd waar je normaal later pas mee begint.
Soms vind ik het leuk om even te kijken wat erin zit Haha!

Die vieze plek is idd niet schoon te krijgen en heb ook de angst weinig punten voor verzorging te krijgen terwijl ik 5 keer per week die plek was.
Heb em zelfs korter laten scheren zodat het minder erg lijkt.
Heb het al met riders magic ( ofzo),groene zeep,krijt,betadineshampoo,zilvershampoo,alles wel geprobeerd.
Plek zat er al op toen ik em 3 maanden geleden kocht,klein probleempje dus Knipoog

Je hoeft niet met uitroeptekens te werken hoor willy om duidelijk over te komen !!!!!
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 05-02-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:53

ik denk dat die houding te maken heeft met wat ik hiervoor al postte... maar ik zal het nog even aanvullen...
zo vanaf de foto's krijg ik het idee dat dit paard "terug" gereden wordt. Naar mijn mening zou hij meer "voorwaarts" mogen zijn.. daarmee los je dan deels op dat je je teugels zo lang hebt, op dit moment werk je daar namelijk mee "terug". Ook als hij wat actiever gaat lopen, wordt het makkelijker wat aan je zit te doen.. op dit moment is je beenligging niet optimaal en is je houding ook gericht op het "terug" rijden ( voor zover ik dat vanaf de foto's kan zien)....

Bovenstaande in combinatie met het rijden zoals ik in de eerste post aangaf maakt dat je je handen meer zult gaan dragen, meer voor je, ipv onder je zult houden en dat je beenliggin ook zal veranderen... op dit moment zullen je been en zithulpen té weinig doorkomen omdat je houding te variabel is...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:57

Heb zelf ook een schimmel, en de mijne wil volgens mij ook liever bruin zijn, dus ik weet waar je het over hebt. Voor je wedstrijd even lekker wassen als je daar tenminste de mogelijkheid voor hebt op jou stal en met dit weer.

Fijn dat je een goed leerpaard hebt kunnen kopen, maar ik zou de moeilijke oefeningen toch nog even afwachten. Nu is ie nog niet actief en verzameld genoeg daarvoor.

Veel succes op jullie wedstrijd!

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:04

Ik ga mee wat betreft het commentaar over je handen en je benen. Ik vind hem ook nogal opgekropt lopen en ik denk dat je inderdaad beter wat voorwaarts-neerwaarts met hem kunt rijden en dan goed door laten lopen, zodat hij zijn achterhand goed gaat gebruiken en de nageeflijkheid echt "van achter" komt.

Wat betreft die vlek, ik weet hoe lastig schimmels kunnen zijn Tong uitsteken Misschien kun je eens zo'n "poetsblok" (ben even de naam van die dingen kwijt) gebruiken, dat wil ook nog wel eens helpen, maar dat mag je niet echt op de benen gebruiken...

In ieder geval veel succes Knipoog

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:16

Het springen is het leukste wat er bij staat. Werk nog een beetje aan zit, de beroemde loodlijn, nu heb je een stoelzit en rem je meer als dat je voorwaarts rijdt. En dit paard heeft het nodig om de lendenpartij naar boven te krijgen door voorwaarts neerwaarts, das beter voor hem als piaffen.

Fenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:24

Leuk paard hoor! Ziet er goed verzorgd uit. Voor wat betreft die vlekken bij schimmels: Je zou het nog met houtskool kunnen proberen in te wrijven en er dan af poetsen.

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:58

meetje, ik vind de foto;s mooi geworden, leuk dat ik er ook opmocht;) haha.
davey loopt netjes op de foto, blij dat ie nu nageeflijker gaat lopen, en ook zonder dwang. misschien oogt dit op de foto's niet zo, maar er is geen dwang in het spel.

strontvlek is idd ramp haha, heb ook geholpen maar meneer is denk ik erg gehecht aan zn baggerbil en wil dit graag behouden.
wat betreft houding vind ik persoonlijk dat je erg netjes zit en niet op je doos, zoals veel ruiters. Knipoog
ik vind het overigens ook niet mooi staan als mensen met gestrekte armen rijden en heb liever dat ze gebogen armen hebben, vind ik netter. maarja wie ben ik, ben tenslotte maar een westernruiter en mag dus nix zeggen over dressuur. maar ik vind dat jullie met 'sprongen' (haha Tong uitsteken) vooruit gaan.
ga zo door, je komt er wel met daffie

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:04

ik vind dat je hem echt opgekropt trekt hoor!
kijk hoe je handen staan en hoe je uit het zadel komt.
probeer je handen meer na voren te doen en meer te dragen want je trekt hem als het ware zo.
verder ziet het er leuk uit!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 07:29

Silence schreef:

Streng ogen??
Dr teugels hangen slap op sommige foto's.
Probeer je teugels korter te nemen en je paard meer voorwaarts te rijden. Pas dan kan je beginnen met het nageefelijk lopen.

Succes!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:48

LinZZZZ schreef:
Silence schreef:

Streng ogen??
Dr teugels hangen slap op sommige foto's.
Probeer je teugels korter te nemen en je paard meer voorwaarts te rijden. Pas dan kan je beginnen met het nageefelijk lopen.

Succes!

Staat toch ook op sommige foto's Sigaar