Berry @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Berry @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:18

Gister en vandaag heeft een vriendin foto's gemaakt, van het rijden op berry.

Na veel ups en downs ging het eindelijk weer wat beter, Het is nog niet hoe hij moet lopen maar als we zo door blijven gaan, Dan loopt die vast wel weer zoals vroeger.

Berry was geknot, Omdat ik volgende week een wedstrijd heb en een vriendin van mij moest eventjes oefenen. Zijn manen zijn wel te lang, Dus moeten ze er af No Cheer Verdrietig

Eigen commentaar

* Recht op zitten
* Niet naar beneden kijken
* Handen nog meer rechtop en bij elkaar houden
* Beugels langer
* Hakken uitdrukken
* Tenen naar binnen

Ohja, de martingaal had ik om, omdat die soms nog wat harder wil gaan dan mag Bloos , Nu kan ik hem meer bij me houden.

1.Eventjes stappen, Hier zie je echt dat ik me hakken moet uitdrukken, En de beugels langer Bloos

Afbeelding

2.Weer hakken uitdrukken + Rechtop zitten

Afbeelding

3.Ik zit hier heeeel vreemd, maar ik vind berry er best mooi opstaan.

Afbeelding

4.Hier kwam die al meer naar beneden, maar hij heeft niet zo'n zin om teveel 'moeite' te doen.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6. Me handen + Hakken. En ik kijk heeel raar Rolleyes

Afbeelding

7.Dit vind ik wel een mooie galopfoto, Alleen weerme handen + Tenen naar binnen

Afbeelding

8.De dag erna, Eerst eventjes stappen.

Afbeelding

9.Hier gebruikt hij zijn hals al mooier.

Afbeelding

1O.Een beetje 'over de rug' rijden.

Afbeelding

11.En uitstappen

Afbeelding

12.Haha zie hem droog kijken.

Afbeelding

13. Lijkt hij hier niet heel 'inteligent' Nerd

Afbeelding

14.uuuuh whaaat?

Afbeelding

15.Ballonnen zijn ook zo eng he Clown

Afbeelding

x__Ellis

Re: Berry @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:09

wat banketstaaf van bokt dat je geen berichtjes krijgt...

Ik vind het een prachtig paardje Haha! allen jouw beugels mogen wel 2 gaten langer, en je moet wat meer je tenen naar het paard toe draaien. Verder ziet het er leuk uit Haha!

succes !

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:11

Ziet er goed uit! Wat een leuk paardje ook! Echt heel lief. Commentaar heb je er zelf al bijgezet, maar toch nog ff: beugels langer Tong uitsteken

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:13

Volgens mij mogen je beugels een paar gaten langer. Op de galop foto zie je zelfs je kniewrongen niet!
Je hakken steken hierdoor steeds in de buik van je paardje, en je tenen steken meer uit dan wanneer je wat langer zou zitten. Ik denk dat dan de problemen wat betreft je hakken en tenen dan al een heel stuk minder zijn.
Snap niet dat je zo doorrijdt? Zit toch niet lekker zo? Knipoog
Je handen mogen idd een wat constanter houding en plek aannemen. Foto's zijn afwisselend, de ene keer meer ontspanning dan de andere keer. De goede momenten zitten er in ieder geval wel bij, dus werk daar naartoe zou ik zeggen!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:40

Langer met die beugels! Ik weet het, als je kort gewend bent dan is het moeilijk! Ik zat vroeger ook altijd gruwelijk kort Haha! Als je het moeilijk vind om in een keer zoveel langer te gaan doe het dan in stapjes, je zal merken; na een paar keer denk je; he dat kan best nog wat langer haha.
Verder; je rug; je hebt de neiging om je rug een bol te trekken en in galop hang je juist tever achter over; dus tijdens het rijden denken: rechtop rechtop rechtop! Wat nog wel eens wil helpen is denken dat je borstbeen schuin omhoog moet steken en/of de binnenkanten van je schouderbladen naar het onderste puntje van je rug moet trekken. Natuurlijk niet je rug dan hol gaan trekken of spanenn Haha! Je komt met de lichtrijfoto nogal ver naar voren maar dit komt voornamelijk door de korte beugels denk ik!
Je oogt als een vriendelijke ruiter; veel succes verder!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:15

x__Ellis schreef:
wat banketstaaf van bokt dat je geen berichtjes krijgt...

Ik vind het een prachtig paardje Haha! allen jouw beugels mogen wel 2 gaten langer, en je moet wat meer je tenen naar het paard toe draaien. Verder ziet het er leuk uit Haha!

succes !

Idd, ik had ze al langer gedaan Bloos , Maar nu ik deze foto's zie denk ik écht. Ooh wat verschrikkelijk. De beugels doe ik inderdaad wat langer. Dan is het ook makkelijker om me hakken uit te drukken Clown

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:16

MyHorseGirl schreef:
Ziet er goed uit! Wat een leuk paardje ook! Echt heel lief. Commentaar heb je er zelf al bijgezet, maar toch nog ff: beugels langer Tong uitsteken

Dankje Bloos
Ja me beugels doe ik langer Tong uitsteken

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:17

Sorriso schreef:
Volgens mij mogen je beugels een paar gaten langer. Op de galop foto zie je zelfs je kniewrongen niet!
Je hakken steken hierdoor steeds in de buik van je paardje, en je tenen steken meer uit dan wanneer je wat langer zou zitten. Ik denk dat dan de problemen wat betreft je hakken en tenen dan al een heel stuk minder zijn.
Snap niet dat je zo doorrijdt? Zit toch niet lekker zo? Knipoog
Je handen mogen idd een wat constanter houding en plek aannemen. Foto's zijn afwisselend, de ene keer meer ontspanning dan de andere keer. De goede momenten zitten er in ieder geval wel bij, dus werk daar naartoe zou ik zeggen!

Inderdaad me handen moeten beter, En me beugels langer,. Ik heb me kleine teen gebroken dus het is fijner met korte beugels Tong uitsteken , Maar ik denk dat het voor het paard wat fijner is als ik ze langer doe, Dus morgen gaan de beugels langer Clown

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:18

laura_peetje schreef:
Langer met die beugels! Ik weet het, als je kort gewend bent dan is het moeilijk! Ik zat vroeger ook altijd gruwelijk kort Haha! Als je het moeilijk vind om in een keer zoveel langer te gaan doe het dan in stapjes, je zal merken; na een paar keer denk je; he dat kan best nog wat langer haha.
Verder; je rug; je hebt de neiging om je rug een bol te trekken en in galop hang je juist tever achter over; dus tijdens het rijden denken: rechtop rechtop rechtop! Wat nog wel eens wil helpen is denken dat je borstbeen schuin omhoog moet steken en/of de binnenkanten van je schouderbladen naar het onderste puntje van je rug moet trekken. Natuurlijk niet je rug dan hol gaan trekken of spanenn Haha! Je komt met de lichtrijfoto nogal ver naar voren maar dit komt voornamelijk door de korte beugels denk ik!
Je oogt als een vriendelijke ruiter; veel succes verder!

Dankje voor de tips, Ik zal er echt aan gaan werken Bloos Haha!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:28

Niemand meer ? Verdrietig

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:35

Ik vind het een leuk paardje Lachen
je hebt zelf al het commentaar gegeven,
fijn dat het nu weer goed gaat!
veel plezier nog met dit leuke beestje Tong uitsteken

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:36

lisa_jpeine schreef:
Ik vind het een leuk paardje Lachen
je hebt zelf al het commentaar gegeven,
fijn dat het nu weer goed gaat!
veel plezier nog met dit leuke beestje Tong uitsteken

Dankje Bloos Bloos

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:58

ik vind het een enorm mooi paardje, maar hij drukt enorm zijn rug weg. Op de foto´s waarby je zelf aangeeft dat je hem meer over de rug rijd, heeft ie een mooi rug gebruik en lijkt hij niet zo overbouwt.

Over je eigen houding geef je zlef al commentraar.

Erg leuk koppie Knipoog

xx

Nienke_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:04

Ik vind ten eerste dat je echt een superleuke pony hebt! Wel vind ik dat hij erg op de voorhand valt..hij mag veel meer zakken van achteren..dit kun je oefenen door veel overgangen te rijden. Succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:09

hij is leuk!!vooral die witte vlek onder zijn buik!!en een heel mooi ,lief hoofd,hij loopt niet slecht,ietwat op de voorhand,veel overgangen rijden en voorwaarts rijden,met je handen opvangen,dan heb je kans dat de achterhand er iets meer onderkomt,en inderdaad beugels langer.
Is het een springzadel waar je op rijdt?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:38

Jordy_ schreef:
ik vind het een enorm mooi paardje, maar hij drukt enorm zijn rug weg. Op de foto´s waarby je zelf aangeeft dat je hem meer over de rug rijd, heeft ie een mooi rug gebruik en lijkt hij niet zo overbouwt.

Over je eigen houding geef je zlef al commentraar.

Erg leuk koppie Knipoog

xx

Idd, Hij valt ook best vaak op de voorhand. Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe ik hem meer op zijn achter hand kan zetten. Ik rijd hem vaak van achter naar voren. Maar heb je nog meer tips ?

En Dankje ^^

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:39

Nienke_85 schreef:
Ik vind ten eerste dat je echt een superleuke pony hebt! Wel vind ik dat hij erg op de voorhand valt..hij mag veel meer zakken van achteren..dit kun je oefenen door veel overgangen te rijden. Succes!

Dankje Bloos .
Ik rijd ook heel veel overgangen, rijd heb van achter naar voren maar nog valt hij op de voorhand Verdrietig

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:40

geerke schreef:
hij is leuk!!vooral die witte vlek onder zijn buik!!en een heel mooi ,lief hoofd,hij loopt niet slecht,ietwat op de voorhand,veel overgangen rijden en voorwaarts rijden,met je handen opvangen,dan heb je kans dat de achterhand er iets meer onderkomt,en inderdaad beugels langer.
Is het een springzadel waar je op rijdt?

Oke Dankje ^^
Nee Clown Het zadel is een beetje klein. maar past perfect op hem. Ik neem ook een andere want het ziet er niet uit

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:58

mooi paardje! commentaar geef je al..
Blijf hem goed voorwaarts rijden dan komt alles wel goed, mijn paardje valt ook vaak op de voorhand en dan rij ik even wat tempowisselingen (arbeidsdraf, middendraf, beetje verzamelen en weer vooruit) en dat helpt heel goed! Veel succes verder, jullie zijn een goed team!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:59

racheeel_ schreef:
mooi paardje! commentaar geef je al..
Blijf hem goed voorwaarts rijden dan komt alles wel goed, mijn paardje valt ook vaak op de voorhand en dan rij ik even wat tempowisselingen (arbeidsdraf, middendraf, beetje verzamelen en weer vooruit) en dat helpt heel goed! Veel succes verder, jullie zijn een goed team!

Oke Dankje Bloos
Hij is ook superlief Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:29

Shauni schreef:
Niemand meer ? Verdrietig

Het is niet toegestaan om je topic omhoog te halen en/of om meer reacties te vragen.
Verder is het niet de bedoeling om bijv. telkens te bedanken voor een reactie, dit voegt niets nuttigs toe.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:34

Waarom zou je z'n manen korter doen? Knotten zijn toch goed gelukt? Die van mij heeft 2× zo lange manen en die knot ik ook gewoon Knipoog

Edit: Hoe oud is Berry? En waar en wanneer heb je hem gekocht?
Laatst bijgewerkt door QueenE op 08-02-08 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:35

wat een leuk beessie Haha!
beugels mogen idd wel wat langer, dan zit je ook beter Knipoog
( mijn houding is trouwens ook niet echt goed hoor Tong uitsteken)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 15:12

QueenE schreef:
Waarom zou je z'n manen korter doen? Knotten zijn toch goed gelukt? Die van mij heeft 2× zo lange manen en die knot ik ook gewoon Knipoog

Edit: Hoe oud is Berry? En waar en wanneer heb je hem gekocht?

ooh oke Tong uitsteken, haha dan gaan ze er niet af, ik was al aan het twijfelen. Maar ze zijn er toch nog niet af.
hij is nu 13. en hebben hem toen hij 3.5 was gekocht. waar weet ik niet meer Bloos

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 15:13

miszmelissa schreef:
wat een leuk beessie Haha!
beugels mogen idd wel wat langer, dan zit je ook beter Knipoog
( mijn houding is trouwens ook niet echt goed hoor Tong uitsteken)

dankje Bloos
De beugels mogen idd langer, eerst had ik ze nog korter. maar als ik deze foto's zie dan denk ik echt. whaaa Nagelbijten / Gniffelen