naar beneden kijken tijdens het rijden is leuk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

naar beneden kijken tijdens het rijden is leuk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:20

Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik vaak naar beneden kijk. Maar ik vind het eigenlijk gewoon leuk om naar hals/manen/hoofd van m'n paard te kijken Haha!

Zijn er meer mensen die om die reden naar beneden kijken? En anders.. waarom kijk je dan naar beneden? Tenminste als je daar een specefieke reden voor hebt Knipoog

Ik heb echt even nagedacht waar ik dit topic neer moest zetten en als het alsnog fout staat dan hoop ik dat een mod het even wil verplaatsen Knipoog

jemaine

Re: naar beneden kijken tijdens het rijden is leuk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:59

nou ik denk absoluut niet dat je de enige bent, er zijn maar weinig ruiters die recht naar voren kijken. De meeste kijken riching het hoofd net achter de oren, tenminste de ruiters die ik zie op wedstrijden of tijdens training. Ik kijk ook naar het hoofd maar dat is puur om op te letten of de oren richting mij zijn, dan weet ik dat haar aandacht naar mij gericht is, maar ook om te kijken of haar hals los is en of ze mijn hand volgt als ik de teugels iets langer maak. Ik denk dat je moet afwisselen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:01

Naar beneden kijken is hartstikke leuk Lachen Ik doe t ook altijd, en k krijg t maar niet afgeleerd....

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:02

Ik kijk ook vaak naar beneden, voornamelijk naar haar oren/hoofdje
Meestal doe ik dat omdat ik dan zie of ze geconcetreerd is of als ze fris is staan haar oogjes en oortjes altijd op iets anders gericht dan op mij Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:47

Haha, ik heb dat ook hoor, even spieken. Mooi dier, dus dat is altijd leuk. Maar ik heb het mezelf wel aangeleerd om meer te voelen wat er gebeurd. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon helemaal niet veilig meer als ik zo vooruit moest kijken, want dan wist ik niet wat ze deed. Slaat natuurlijk nergens op. Ik probeer ook altijd met mijn hoofd te draaien naar waar ik heen wil, zodat ik goed meebeweeg, dus het helpt wel om richting mijn parcourtje te kijken en ergens zo rond d'r oren te blijven hangen...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:59

ik kijk heel vaak naar beneden ik rijd veel buiten en tja dan moet ik toch een beetje opletten waar mijn knollie zijn beentjes neerzet

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:52

Tjah, ik ben er ook zo eentje die tijdens het rijden naar de oren kijk. Tijdens de lessen wordt ik daar toch wel op aangesproken. Ik doe het niet echt voor de lol, het is een gewoonte geworden.. En nu maar weer afleren. Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:54

Naar beneden kijken tijdens het rijden is zo'n lastig automatisme...
maar het rijden gaat zoveel beter als je recht vooruit kijkt!!!
mijn vroegere instruktrice moest ik taart trakteren als ik het meer dan 10 keer deed.
heeft me een hoop taart gekost!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:01

Ik kijk eigenlijk altijd om me heen, voornamelijk in de ramen van woonhuizen om te zien hoe ik zit. Voorderest zit ik vaak te genieten van de natuur.

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:04

ik doe het ook, alleen als je ze goed loopt kijk ik naar voren maar anders moet ik er zelf echt op letten Tong uitsteken ik doe het denk ik om te weten of ze aan het opletten is en hoe haar nek kaak (buiging) goed is enz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:04

Ik vind mijn paard gewoon mooi...ook van boven gezien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:13

Hahaha groot gelijk. Ik vind het ook leuk om haar te zien als ik aan het rijden ben. Alleen deelt mijn instructrice die mening niet Clown

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:17

Ik kijk ook altijd naar beneden. Juist als ik geconcentreerd ben maar eigenlijk kijk ik niet naar iets. Ik zit in een soort cocon. Terwijl ik inderdaad veel meer voel als ik voor me uit kijk. Ik zit beter, meer in balans, kijk de bochten door. En geen vermoeide schouder- en nekspieren na het rijden. Maar toch is het lastig af te leren. Alleen tijdens mijn proef kijk ik om me heen om de letters te zoeken.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:51

Ik kijk altijd om me heen . We rijden alleen in het bos en paardlief vind het leuk om takken in mijn gezicht te laten klappen Clown dus ik moet altijd opletten haha

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:54

Met buitenrijden heb ik er erg last van!
Ik let dan vooral op de grond, niet dat mijn paard ineens in een gat kan lopen ofzo.

Verder let ik ook op de oren, zo kan ik zien of ze erg attent is en klaarstaat om ergens van te schrikken, of dat ze braaf is.

Verder let ik natuurlijk wel op het verkeer om mij heen Clown

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:56

Ach, in een bepaalde mate mag je wel naar beneden kijken. Op m'n proef let ik er ook altijd extra erg op natuurlijk dat ik het niet doe. Maar ik vind het inderdaad ook leuk om de hals en het hoofd te zien. Ook wel prettig, want dan voel ik niet alleen, maar dan zie ik ook hoe het paard inbuigt als ik daarmee bezig ben. Lachen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:49

Ik kijk ook vaak naar beneden, even checken of mijn gevoel klopt, en dat het zo'n leuk beesie is om naar te kijken is een bonus Haha!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:51

ik zit eigenlijk ook bijna altijd naar beneden te kijken.Maar de oren , de hals, maar ook erg vaak naar mijn handen..maar vraag me niet waarom.Denk dat ik graag naar paardjes kijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:58

Ik kijk ook eigenlijk altijd naar beneden Nagelbijten / Gniffelen
Tja wil eigenlijk gewoon het hoofd van mn paard zien, en eerst aan andere dingen werken zoals mijn houding Tong uitsteken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:58

Punt is dat je minder ziet dan dat je voelt. Kijk meer eens of een paard scheef loopt en doe daarna je ogen dicht. Dan ga je echt anders rijden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:01

kijk gewoon graag naar die mooie brede nek Schijnheilig

haha hier nog iemand die er last van heeft Bloos onbewust doe ik het toch Clown

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:07

Denk dat het natuurlijk is dat je naar beneden kijkt..in het dagelijks leven kijk ik nl ook vaak naar de grond haha maar toch is het belangrijk omom je heen te kijken want je moet idd uitkijken voor loshangende takken en je moet ook beetje letten op de omgeving.... heb zelf helaas al even niet meer gereden maar had ook de neiging om naar beneden te kijken maar dat is niet altijd verstandig Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:09

Ik kijk ook heel graag naar beneden Lovers
lekker kijken naar het paardje hé Nagelbijten / Gniffelen
maar het afleren lukt echt niet

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:23

Ik kijk ook erg graag naar de manen en naar de oren. Dat het niet hoort kan mij niet zo heel veel schelen.
Je zou wel zwaarder zijn voor het paard heb ik gehoord? Maar dat zal niet zo'n groot verschil zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:24

Ik heb een pony die heel snel uit de ontspanning geraakt. Door te kijken naar zijn hoofd, door het in de gaten houden van zijn oren, ogen, stilhouden van z'n hoofdje kan ik hem sneller voor zijn Lachen