Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Black_White schreef:Oe dat is niet leuk. Probeer eerst voor dat je er op gaat grondwerk te doen. Als het jou niet in 1 keer lukt zul je het speels moeten doen. Gewoon eerst lekker stappen en draven zonder iets te vragen. Pionnetjes o.i.d. in de bak en daardoor rijden. Klinkt misschien suf als je een Z paard hebt gekocht, maar Z kan ieder paard, het gaat om de manier hoe. En hoe je het traint. Laat het paard eerst plezier hebben in het lopen ver volgens zou ik proberen buitenteugel aan te nemen en die gewoon met rust laten en stil houden. Met de binnen hand kun je vragen (ik vind zelf omhoog vragen heel fijn werken, paard heeft namelijk de neiging exact de andere kant op te gaan die je vraagt) dan vervolgens na het geven je binnen hand naar voren. Laat er maar een boogje in komen en dan mag hij het zelf uit zoeken. Kijk wat hij er mee doet. Doe is die uit gezocht vraag je weer.
Verder zou ik ook naar eventuele medisch oorzaken zoeken.
Dier vllog van paniek de draad in ,tot mijn instructrice riep lossen!
Toen kalmeerde ze.
silvana schreef:Als hij bij je instructeur wel goed loopt en bij jou niet,waar ligt dan het probleem?BIj jou of het paard denk je?
Kan je wel een andere paard gaan kopen maar negen van de tien loop je ook tegen een volgend probleem.
Begin mischiens eens met niet te kijken hoe snel je vooruit wil maar heel gewoon terug bij de basis.
Als het paard Z gereden is ,en jij bent zelf zo ver niet dan kan er best vanalles mis gaan omdat jij het juiste knopje van zo'n lichtgevoelig paard niet kent.
Mij klinkt het dat je iets te snel wilt.
piewie schreef:Black_White schreef:Oe dat is niet leuk. Probeer eerst voor dat je er op gaat grondwerk te doen. Als het jou niet in 1 keer lukt zul je het speels moeten doen. Gewoon eerst lekker stappen en draven zonder iets te vragen. Pionnetjes o.i.d. in de bak en daardoor rijden. Klinkt misschien suf als je een Z paard hebt gekocht, maar Z kan ieder paard, het gaat om de manier hoe. En hoe je het traint. Laat het paard eerst plezier hebben in het lopen ver volgens zou ik proberen buitenteugel aan te nemen en die gewoon met rust laten en stil houden. Met de binnen hand kun je vragen (ik vind zelf omhoog vragen heel fijn werken, paard heeft namelijk de neiging exact de andere kant op te gaan die je vraagt) dan vervolgens na het geven je binnen hand naar voren. Laat er maar een boogje in komen en dan mag hij het zelf uit zoeken. Kijk wat hij er mee doet. Doe is die uit gezocht vraag je weer.
Verder zou ik ook naar eventuele medisch oorzaken zoeken.
1) Medische oorzaken, zijn al uitgesloten gelukkig.
2) Bedoel jij met omhoog vragen, dat je de binnenteugel omhoog trekt en weer los laat?
Want dat heb ik vanmorgen gedaan en toen liep hij wel wat nageeflijker, maar hij pakt hem dan vast en toen ben ik op de kletter gegaan en dat was echt niet zo leuk haha.

piewie schreef:Ik rij hem nu zo:
lekker losse teugel in stap, wel aan het werk, vervolgens begin ik langzaam aan te draven met de losse teugel. Hij loopt dan mooi omlaag. Vervolgens pak ik rustig mijn buitenteugel op en dan begint het, dan gaat zijn hoofd de lucht in en vraagt ie aan mij of ik mijn binnenhand ook wil vastpakken, dit doe ik niet. Zodra ik verzet krijg, gooi ik weer de teugels helemaal los. En begin weer aan het zelfde en na 45min. wordt ie pas nageeflijker, maar zodra ik dan begin te vragen met mijn binnenhand, gaat het weer mis.

. Maar ik wil zo graag netjes rijden
.

Black_White schreef:Oe dat is niet leuk. Probeer eerst voor dat je er op gaat grondwerk te doen.

die ontspanning vind je alleen maar terug denk ik door deze tip te volgen van een mede-bokker ;Boertjes schreef:Probeer de teugels in licht contact te houden, en van achter naar voor te rijden. En niet te druk maken om de voorkant. Als de ontspanning goed is en je rijd hem goed van achter dan komt die voorkant vanzelf. Zodra je dan voelt dat hij naar beneden wil met z'n hoofd een beetje meegeven.

Anoniem schreef:wat ik dnek is dat je te gefoccusd bent en dat het mss toch te veel "paard" voor je is dus dat je toch een ander soort paard had moeten kopen (ik zeg neit dat het beter is om hem te verkopen) dus dat hij toch te moeilijk voor jou is. ik zelf rijd ook niet de sterre van de hemel natuurlijk maar als ik het zo lees is hij je aan het uitprobeeren en dat het toch te veel paard voor jou is