Een paard heeft net zoals de mens zijn ups and downs. De ene dag voelt het zich kiplekker en de andere dag voelt het zich wat minder, de ene dag gaat alles perfect en de andere dag struikel je over van alles heen en zit het je niet mee.
Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.
Als voorbeeld; je rijd in de bak, maar het gaat vandaag niet zo fijn. Je paard ziet bak-kabouters, ziet fluitende vogeltjes, springt hier en daar is wat opzij en/of let niet zo goed op de hulpen die je geeft.
Of, je rijd weer in die bak wat niet zo fijn gaat, je besluit naar het bos/ naar buiten te gaan. Ook hier geeft je paard de voorkeur aan de dingen om hem heen. Je maakt je ronde af (of niet), rijd naar huis en gaat dan nog in de bak rijden net zo lang tot het wel goed gaat.
Dit zijn enkel voorbeelden, zo zijn er nog een heleboel te noemen. (of het nu ligt aan jezelf, je paard of aan beiden).
Zelf accepteer ik dat er een dag is die minder goed gaat dan een andere (perfecte) dag. Op zo'n dag rijd ik ook niet lang door. Op zo'n dag oefen ik één ding specifiek (niet aan één stuk door). Al zijn we maar een kwartier á 20 minuten bezig. (Ook wel afhankelijk van het moment en hoe de reactie van het paard is op dingen).
Daarna stap ik lekker uit, beloon mijn paard, verzorg hem na afloop en 'volgende keer maar beter' zullen we zeggen.

Ik ben heel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan

Ik probeer altijd samen met mn paard te rijden