Eros (3,5j) @work (eindelijk thuis!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amelii

Eros (3,5j) @work (eindelijk thuis!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:09

Hallo!

Sinds lang is mijn Erosje terug thuis! Hij is ongeveer 3.5 jaar en is weggeweest om hem goed laten op te leren. Ik ging dan ook regelmatig naar daar om op hem te rijden maar nu is hij terug!
Mijn zus is meegekomen en heeft foto's gemaakt, zo kon ze haar nieuw fototoestel testen. Lachen
Ik heb me echt geamuseerd met rijden vandaag.
Wonder boven wonder was meneer echt heel braaf! Toen hij opgeleerd werd en hij meeging was het altijd wel wat. Echt verwonderd en hij liep super!
Het is geen dressuurpaardje maar meer springgefokt (zoon van Vito, dus kleinzoon van Darco Bloos ). We hebben dan ook wat cavalleti's gelopen en daarna de 2 hoge op mekaar en een paar sprongetjes gemaakt. Maar daar heb ik geen foto's.

Graag opbouwende commentaar, er moet nog veel gewerkt worden maar ik ben blij dat hij zo goed ging!
Ik moet vooral oppassen met mijn tenen! Echte kapstokken Haha!
Oja en de plekken op zijn schouders dat is van het deken dat eigenlijk te groot is en daarom schuurt.

Genoeg gezaagd Bloos De foto's

Afbeelding
1. Hier was ik aan het lachen. Knipoog

Afbeelding
2. Deze heeft wel iets; Alleen mijn tenen! Bloos!

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. hier ziet hij er klein uit Lachen

Afbeelding
5. Mooi kontje Tong uitsteken

Afbeelding
6. Zie eens hoe die oortjes staan! Schattig! Knipoog ik moet hem goed aansporen om hem de eerste keer erover te krijgen, hij prult graag.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. heel attent Haha!

Afbeelding
9. Een beetje wazig

Afbeelding
10. en goed briesen, hij is echt heel ontspannen en dan briest hij ook veel, wat goed is. Knipoog

Opbouwende commentaar is welkom!
Ik heb ook gegalopeerd en uitgestapt en ingestapt enzo alleen geen foto's van!
Groetjes Amelie!

Elmond

Re: Eros (3,5j) @work (eindelijk thuis!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:11

Ziet er goed uit hoor Knipoog Alleen die tenen Clown achja, wie heeft er geen last van dat de tenen soms een eigen leven lijden? Ik vind dat eros netjes loopt...en idd die oortjes bij die cavaletti's Haha!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:16

misschien moet je in plaats van je tenen naar binnen, je hakken naar buiten doen. Is makkelijker als je doorzit maar met zon jong paard misschien toch maar blijven lichtrijden.
verder is ie erg braaf, ziet er leuk uit op de foto's in ieder geval.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:19

Ik zal er proberen op te letten, maar ik moet op zoveel letten. Lachen
Ik blijf niet altijd doorzitten, soms ga ik doorzitten voor hem eventjes fatsoenlijk rond mijn been te krijgen.
Ik kan echt moeilijk aan zijn buik waardoor ik soms ook mijn hielen ga optrekken.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:05

Misschien nog een filmpje toevoegen als dat mag?
Het is een filmpje waar ik doorzit. Let niet op het einde Haha! mijn zus zei lachen en ik lachte debiel in de camera. Lachen (hopelijk werkt het)

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:12

dat doorzitten ziet er netjes uit, alleen je tenen gaan helemaal naar buiten

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:01

Mischien is het verstandig om nog even zonder sporen te rijden als jij je tenen nog in deze houding hebt?

Verder loopt hij wel netjes

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 19:04

De sporen zijn noodzakelijk bij het rijden van hem Lachen hij moet goed actief zijn op de benen en hij is héél vlug moe. Maar ik hinder hem niet ik blijf er voldoende vanaf, anders zouden ze me er niet mee laten rijden Lachen
Ook zie je op de foto steeds mijn ene voet, de andere is minder erg normaal Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:53

Hij lijkt super veel op mijn pony.. liever lui dan moe en gek op springen Lachen veel briesen als die ontspant en een klein kolletje enzelfde kleur haha.. alleen die van mij is 11 jaar maar wordt altijd 5 jaar geschat.. Maar het ziet er goed uit hoop dat je nog veel plezier ana hem gaat beleven..

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:03

Lachen leuk! ik hoop ook dat ik nog veel plezier van hem heb Lachen en jij ook aan de jouwe he!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:06

Amelii schreef:
De sporen zijn noodzakelijk bij het rijden van hem Lachen hij moet goed actief zijn op de benen en hij is héél vlug moe. Maar ik hinder hem niet ik blijf er voldoende vanaf, anders zouden ze me er niet mee laten rijden Lachen
Ook zie je op de foto steeds mijn ene voet, de andere is minder erg normaal Haha!

Dat snap ik niet zo goed. Een 3-jarige die je met sporen moet rijden omdat hij het anders niet doet? Zit er dan niet iets mis in de basis?

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:35

Hij doet het wel zonder sporen, maar ze zijn echt noodzakelijk omdat hij soms niet op de benen reageert. En ik wil hem niet graag afstompen als hij niet op mijn benen reageert zonder sporen en dan maar blijven tikken. Hij is net terug van zijn opleiding en zijn basis is op de goede weg. Lachen (in mei wordt hij 4 jaar)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 09:40

Met die beenhouding zou ik wel je sporen afdoen zo kom je contineu met je sporen tegen hem aan , met alle gevolgen van dien

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:46

normaal kom ik er niet continu aan, maar ik zal vragen aan mijn papa of hij er de volgende keer op let of ik er continu aanzit en dan doe ik ze uit. Eerst stonden mijn sporen heel laag, maar toen moest ik steeds men hielen heel fel omhoog doen om eraan te kunnen. Mijn benen zijn een beetje te lang Haha!
Ik ga proberen mijn tenen goed naar binnen te houden. (een marteling Lachen )

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 09:48

ziet er netjes uit! En vooral voor de eerste keer thuis!
Ik zou wel de sporen af doen. Door je beenligging raken de sporen heb de hele tijd en hij is nog jong, waarom eerst niet proberen zonder.
Verder nog veel suc6 met je paard!

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:52

Danku! Lachen Ervoor reed ik altijd zonder sporen met hem, maar ze hadden mij aangeraden om met sporen te rijden en dat heb ik dan ook gedaan Lachen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:01

Ik zou ze ook afdoen. Je moet je paard niet naar voren rijden met je sporen. Als hij niet reageert, rijd dan veel overgangen en schijnovergangen! Lachen
Ik vind het er verder vriendelijk uitzien, hij zou alleen van achteren nog wat actiever mogen worden, ook hierbij werken die overgangen.

Succes! Vind het een leuk ding. Lachen

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 10:17

Dankje Lachen ga ik zeker proberen, in draf heeft hij ondertussen toch zijn ritme gevonden, in galop nog niet, maar dat komt wel door te oefenen Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:37

Amelii schreef:
Hij doet het wel zonder sporen, maar ze zijn echt noodzakelijk omdat hij soms niet op de benen reageert. En ik wil hem niet graag afstompen als hij niet op mijn benen reageert zonder sporen en dan maar blijven tikken. Hij is net terug van zijn opleiding en zijn basis is op de goede weg. Lachen (in mei wordt hij 4 jaar)

Klinkt mij een beetje tegenstrijdig in de oren. Mijn paard (nu ook zo ongeveer 3,5 jaar) reageerd ook niet altijd even vlot op been. Dit lossen wij op door met een zweepje te rijden. En haar daar mee attenter te maken. Ik denk dat je paard meer afstompt MET sporen dan zonder sporen.

Vindt het er leuk uitzien en je komt vast nog ver met je paard! Veel plezier

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:41

[quote="Amelii"]Hij doet het wel zonder sporen, maar ze zijn echt noodzakelijk omdat hij soms niet op de benen reageert. En ik wil hem niet graag

sporen afdoen, meer overgangen rijden en zweepje bij je houden
als je met sporen voorwaards moet rijde, klopt er iets niet

is mss een borstbeschermer iets voor jullie, aangezien die behoorlijke schuurplek heeft door, ik neem aan een deken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:41

Amelii schreef:
Danku! Lachen Ervoor reed ik altijd zonder sporen met hem, maar ze hadden mij aangeraden om met sporen te rijden en dat heb ik dan ook gedaan Lachen.

Ik denk toch wel dat je aan het advies moeten houden aan de gene die hem hebben opgeleid
Zij kennen jou paard.Dit zijn enkel moment opnames van de foto,s, dus een mening is gauw gevormt.Maar goed net wat je al eerder schreef, vraag het aan je paps. Haha! Neem aan dat je nog weleens terug gaat voor les???
Maar voor de rest heel veel plezier met hem.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 10:46

dankje Lachen In het begin reed ik eigenlijk niet met sporen Lachen toen moest ik met zweep rijden, maar pfoee Lachen ik kan daar niet mee overweg dat ding zit mij altijd in de weg. En waar hij opgeleerd is waar ik iedere week naartoe ging Lachen zeiden ze dat ik beter met sporen reed. (eigenlijk weet ik niet mee rjuist waarom Lachen )
Maar ik ga er echt gaan opletten!
Ik ben zoo blij dat Eros zo braaf is Lachen ik had wat schrik, want er was veel wind en er gebeurde overal iets en hij heeft niets gedaan. Lachen

Lynn_Nikita: het deken is te groot ja, en daarom spant het wat en schuren zijn haartjes weg, we kunnen hem moeilijk zonder deken kou laten lijden Lachen maar we zijn aan het zoeken om het deken iets bij te stikken dat het hoger komt.

Esmeralda: dankje Lachen ja ik ga zondag of zaterdag (niet vandaag Lachen ) terug naar zij die hem opgeleerd hebben, ze blijven mij helpen omdat hij niet gemakkelijk is. Ook heb ik nog gewoon les in de week en daar heb ik nog geen commentaar gehad op mijn sporen. Lachen Ze vinden wel dat hij nogal veel briest, lekker ontspannen dus Lachen

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:00

Lynn_Nikita schreef:
Amelii schreef:
Hij doet het wel zonder sporen, maar ze zijn echt noodzakelijk omdat hij soms niet op de benen reageert. En ik wil hem niet graag

sporen afdoen, meer overgangen rijden en zweepje bij je houden
als je met sporen voorwaards moet rijde, klopt er iets niet

Je hoeft niet te blijven schoppen om een paard voorwaarts te krijgen aan het been, en ik ben het ook met bovenstaand eens. He gelezen waarom je het doet, maar je moet begrijpen jij wilt niet dat je paard afstompt op je benen? Een paard kan ook afstompen op sporen of en zweep!

Daarom als tip: vragen (actie,draf of wat dan ook), geen reactie gelijk een flinke pets met je kuit (hoeft echt niet te schoppen ofzo gewoon even wat feller dan oe je het wil) . na een week is ie al veel feller aan t been, ik doe dit zelf ook zo en het jonge paard hoef ik nooit aan te schoppen of met sporen te rijden. Eigenlijk was het in drie weken klaar en begreep ze de subtiele beenhulp.
Overgangen rijden heel veel. Is ie ook zo aan t been. Maar je moet t zelf weten.

Verder zegt iemand 'niet aan het been, is er iets mis met de basis?' Nou dat maakt bij een jong peerd echt niet uit, dacht je soms dt de basis erop zit als je net begint? Het ene paard begrijpt nou een maal niet dat been vooruit betekend en het andere wel, zij is nu bezig dat aan haar paard te leren.

Succes verder met beleren/rijden t is een mooi paardje Haha!

(misschien even de sokken bijscheren????? Bloos )

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:38

dankje! Ja ik zal hem eens op orde zetten, zijn sokken bijwerken Lachen

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:42

Ziet er keurig uit! Alleen jammer dat je tenen naar buiten gaan!
maar inderdaad die lieve oortjes!