Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

RedPassion schreef:Zonder bit en met boom.
Met boom omdat ik denk dat een goed passend boomzadel de druk nog altijd beter verdeeld dan een boomloos zadel.
En zonder bit omdat ik dat fijner vind voor de mond van mijn pony.

omdat ik nog geen boomzadel heb gevonden dat past
als ze is uitgegroeid zoeken we wel een goed passend boomzadel 
Girlgamer schreef:Ik wil hem niet boom en bitloos inrijden en daarna nog eens lekker in bit in zijn mond stoppen.
RedPassion schreef:Girlgamer schreef:Ik wil hem niet boom en bitloos inrijden en daarna nog eens lekker in bit in zijn mond stoppen.
Dat hoeft toch ook niet? Je kan toch bitloos inrijden en bitloos blijven rijden?
Anoniem schreef:ik denk dat de reden is als je hem ooit verkoopt. zijn er vrij weinig mensen die hem dan willen als hij niet op een bit kan lopen. je kunt dan niet de sport in of zo. en dat is toch voor veel mesnen een reden om het paard dan niet te kopen
) wat in
RedPassion schreef:Anoniem schreef:ik denk dat de reden is als je hem ooit verkoopt. zijn er vrij weinig mensen die hem dan willen als hij niet op een bit kan lopen. je kunt dan niet de sport in of zo. en dat is toch voor veel mesnen een reden om het paard dan niet te kopen
Oh ja, daar zit (helaas) wat in
)
Ils_ schreef:Ik rij met bit en boom omdat het verplicht is met dresuur

bijkomend voordeel; kan er nu onderweg hele appels in stoppen