tenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 18:35

ik heb dus een probleem ik kan men tenen van men rechtervoer nooit naar binnen draaien even lukt het en dan ploef staat ie weer als een kapstok (als ik het zo zeggen mag) en het rare is met mijn linker heb ik het niet
kunnen jullie me tips geven want ik vind het echt vervelend en wil het doodgraag afleren
grotejes daisy

Morrow_Less

Re: tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:00

iemand

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:04

Onder het rijden gewoon af en toe denken, tenen, tenen, tenen.
Mijn houding was ook bagger, maar eerst werkte ik veel aan mijn schouders naar achter, toen naar mijn handen omhoog, en nu met mijn tenen, en het helpt bij mij wel! Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:08

het is ook vooral bij het doorzitten en als ik heml lang recht houd dan doed men enkel pijn
ze hadden al eens geprobeert met touwtjes maar ik kon toen bijna niet meer lopen (mijn enkel deed pijn veel pijn)
maar men nicht rijd ookj paard en die heeft het ook met haar rechet misschien zit het inde familie kan dat

Plox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:09

Srry had over de vorige reactie gelezen Bloos Clown

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:13

hoe bedoel je

Plox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:16

Ik had eerst gepost dat je eventueel je stijgbeugel kon vastbinden met een touwtje maar dat had je al geprobeert Bloos

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:32

ja en dat is niet goed bevallen Haha!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:52

Op detrap gaan staan wel op de onderste tree voor het geval je valt en dan met de bal van je voet op de trap gaan staad. Je kuiten op dat moment zover mogelijk uitdrukken zodat je je kuitspieren traint Lachen

wpb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:31

ik heb het ook ik heb ook pippo (kapstok) tenen wat bij mij helpt je voet dichter bij je tenen dus iets meer uit doen

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:00

[quote="jillie1994"]Onder het rijden gewoon af en toe denken, tenen, tenen, tenen.
quote]

ik denk ook dat je er een tijdje veel aan moet denken, en als je jezelf dan elke keer corriceerd gaat het vanzelf beter denk ik.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 08:52

jillie1994 schreef:
Onder het rijden gewoon af en toe denken, tenen, tenen, tenen.
Mijn houding was ook bagger, maar eerst werkte ik veel aan mijn schouders naar achter, toen naar mijn handen omhoog, en nu met mijn tenen, en het helpt bij mij wel! Knipoog

denk ook dat je het maar eens zo moet gaan proberen!! Knipoog

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:54

Een letter in de bak uitkiezen en elke keer als je langs die letter komt denken, mijn voet. Waarschijnlijk deed je voet pijn toen je dat touwtje gebruikte omdat je voet niet gewend is in die houding te staan, maar als je regelmatig aan werkt dan zal dat op een gegeven moment ook minder worden.
Heb je het ook als je gewoon loopt dat je tenen naar buiten staan? Want dan kan je misschien ook bij mensendiek om wat oefeningen vragen. Eén daarvan is de oefening die Mii_Jessica beschrijft.
Succes

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:19

Bloempjes schreef:
Een letter in de bak uitkiezen en elke keer als je langs die letter komt denken, mijn voet. Waarschijnlijk deed je voet pijn toen je dat touwtje gebruikte omdat je voet niet gewend is in die houding te staan, maar als je regelmatig aan werkt dan zal dat op een gegeven moment ook minder worden.
Heb je het ook als je gewoon loopt dat je tenen naar buiten staan? Want dan kan je misschien ook bij mensendiek om wat oefeningen vragen. Eén daarvan is de oefening die Mii_Jessica beschrijft.
Succes

Het klopt dat het wat pijn doet ja, omdat je het niet gewend bent.
Dit had ik ook, omdat je benen gewoon weigeren, maar na een tijdje oefenen lukt het echt pijnloos! Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:26

Nee het doet pijn omdat je je enkel forceert. Je draait je teen namelijk niet naar binnen maar je legt je knie aan en draait je been vanuit je heup!
Even in een sneltempe hele zit, ik las namelijk ook al schouders naar achter enzovoorts.

Begin bij de rug vandaag. Deze moet recht gestapelt zijn, alle wervels op elkaar zodat het een stevige blokkenstapen wordt, ook bij je hals, je hoofd dus op je lijf. Let erop dat je wel kan blijven bewegen. Dan kun je je schouders en bovenarmen zwaar laten afhangen, maar ook deze moet je niet vastzetten, laat ze mooi langs je lijf hangen maar houdt bewegen wel mogelijk. Je onderarmen zijn licht en dijven een soort van op water. Er moet een rechte lijn ontstaan van elleboog naar bitring. Je handen netjes rechtop en niet te gespannen. Duimen als een dakje op je handen.
Dan moet er ook een rechte lijn zijn van schouder via heup naar hak. zo niet zit je uit evenwicht, probeer maar eens op de grond te gaan staan met je benen naar voren. Je zal dan naar achter vallen. En dat gebeurd anders ook met lichtrijden, je ploft terug in het zadel en dus op de rug van het paard!. Als je je benen voldoende onder je houdt bedenk je je dan je met je voeten plat op de grond staat, dan heb je gelijk je hakken al redelijk uitgedrukt en aard je je benen meer zodat ze ook minder bewegelijk zijn. Nou je tenen nog, vanuit je heup heb je je been naar achter gelegt en vanuit je heup draai je je been naar binnen en je knie tegen het zadel.

succes

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:52

dank je voor de tips Haha!
ik ben jullie dankbaar

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:44

hallo,

ik heb daar ook heel erg last van alleen krijg last van mijn knieen als ik mijn benen
goed wil doen en ik heb dan ook teveel druk op mijn kuitspier is erg lastig.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:15

Probeer er zo veel mogelijk aan te denken. Vraag eventueel een vriend of vriendin mee die telkens zegt dat je er op moet letten als je er zelf even niet meer aan denkt..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:00

karinsd schreef:
hallo,

ik heb daar ook heel erg last van alleen krijg last van mijn knieen als ik mijn benen
goed wil doen en ik heb dan ook teveel druk op mijn kuitspier is erg lastig.

waarschijnlijk draai je dan niet vanuit je heup en verander je teveel ineen. Dan zegt je lichaam ho stop dit kan ik niet en krijg je pijn en ga je compenseren. Niet goed dus.
Wat betreft je kuitspier ook deze kan te kort zijn en kun je langzaam aan wat oprekken maar neem hier gewoon genoeg tijd voor. denk eerst alleen dat je met je voeten plat op de grond staat das voldoende en dan steeds een klein beetje meer maar veel meer hoef je dan je hak hal niet meer uit te drukken. Let er ook op dat je je benen niet te kort hebt dan moet je al veel meer uitdrukken.
succes

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:56

dank je wel

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:58

weet iemand ook oefeningen voor betere beenspieren zodat ik beter tegen het paard kan drukken

Aniietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:09

Ik heb dus denk wel beetje hetzelfde probleem, de ene keer gaat het beter dan de andere keer maar kan ook van die leuke kapstoktenen hebben. hihihi. ik let er nu wel veel meer op waardoor ik het idee heb dat het al wat minder is.. maar ik heb ook nog eens wiebel benen.. ik kan heel moeilijk mijn benen stil houden, en vooral op een wat breder paard heb ik het best wel erg.... iemand daar tips voor???
ik denk dat je voor je tenen gewoon veel aan moet denken en dan blijve corrigeren.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 18:03

ik ga eens kijken op google als er niets staat

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:20

ok weet iemand hoe je je binnebeen spieren traine ik bedoel de binnen kant van je been

wpb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:56

zonder zadel leer je je benen stil houden omdat je anders valt