Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Do_ schreef:Als ik in mijn tijdschriften lees, zie ik 9 van de 10 top ruiters op foto's zonder cap. Het is nu meer dan een jaar verplicht, ook in de inrijdring, en toch worden foto's geplaatst van ruiters zonder cap.
Nou ben ik over de leeftijd dat ik mijn idool na wil doen, maar ik vind het erg slordig van de tijdschriften. Cap is verplicht en als je Anky zonder cap ziet rijden, denk je "dat kan ik ook".
Het is niks voor niks verplicht geworden.
MIjn mening is dan ook: publiceer geen foto's meer met ruiters die geen cap dragen. Het is een slecht voorbeeld. Willen de ruiters geen cap opzetten voor de foto's, dan maar geen foto's.
Do

Randy01 schreef:Ik vind het ook niet getuigen van een goed voorbeeld, maar ja, dat is wel meer niet.
Ieder mens kan in principe voor zichzelf beslissingen maken. Als jij je wilt laten beinvloeden door foto's waarop topruiters zonder cap rijden en jij dat daarom ook wilt gaan doen, dan ben je zelf niet bijzonder slim bezig natuurlijk!
Bij jongere kinderen vind ik dat de ouders hierin de overhand moeten hebben. Als mijn pa me vroeger zonder cap betrapte, dan trok hij me zo van mijn paard af hoor!
Tja, het kán beter wat betreft voorbeelden vanuit de topruiters maar dat is niet alleen zo wat betreft het dragen van caps.
Maak voor jezelf gewoon de beslissing joh, en bekend spreekwoord gaat hier wel op: als een ander in de sloot springt, volg je toch ook niet meteen?
runningkawa schreef:waarom hebben die een voorbeeld functie??
Doe jij alles na wat een ander doet en kun je zelf niet nadenken?

Maarrrrrr vanuit je voorbeeldrol als eersteuursbokker vind ik wél dat je een snorkel op moet zetten. Voor de zekerheid. Is immers een kleine moeite!
suuzepuus schreef:ik vind dat ze een voorbeeld functie hebben en dus ook moeten laten zien dat een cap dragen normaal is en iedereen dat zou moeten doen. voor hun een kleine moeite