Sam @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baron31

Sam @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:02

Hallo, Ik verzorg een Haflingeruin van 10 jaar oud, Het is een klein dik monstertje. Lotte is de eigenaar van Sam. Zij moest eerst een jaar lang Arad een andere haflinger van de manege 3x in de week leasen zodat haar ouders konden zien ofdat zij dit volhield.Zij heeft dit dus volgehouden en kreeg een eigen pony, Aangezien Lotte een goede vriendin van mij is en zij niet op dinsdag en donderdag kan doe ik Sam. Ze rijd 1x in de week groepsles en 1x in de week Prive les. Op zaterdag en zondag help ik haar met rijden doordat zij afentoe nog wat onzeker is. Er zitten een paar rijfoto's tussen van de onderlinge wedstrijd van Zondag, Ze was eerste geworden met 211 punten, Haha!

Ik heb toestemming van de Eigenaaresse, en wees een beetje lief voor ze, ze heeft hem pas 3 maanden.

Haai ik ben Sammetje Pling ,

Afbeelding

Vandaag hadden mijn baasje en ik onze 2e onderlinge wedstrijd, En mijn verzorger heeft mij helemaal netjes gemaakt en een foto genomen.

Afbeelding

Ze konden weer niet ophouden met foto's van mij te maken dus kwam er nog een foto, Verdrietig

Afbeelding

Nu moesten we echt aan het werk,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prethoofd Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Galopfoto's,

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het komen kijken, Als je er dan toch ben, laat dan een berichtje achter, Groetjes Lotte, Sam en Esraa. Knipoog

Afbeelding

jillie1994

Re: Sam @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:04

Ik vind het een leuk paardje, maar ik vind het er niet ontspannen uitzien.
En op de 1na laatste foto, waar drijf jij aan?
Of het zal aan mij liggen maarja, ieder zijn eigen mening.

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:06

Het een mooi hafje.
Maar de ontspanning is ver te zoeken, erg jammer!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:06

Ik zit niet op het paardje.!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:07

Wat een lief koppie zeg!
probeer alleen wat meer je been lang te houden.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:08

Stroedel schreef:
Ik zit niet op het paardje.!

Oh zo, sorry, ik heb ook even in je profiel gespiekt, en daar zag ik namelijk wel een ontspannen foto Clown
Ik dacht al Bloos
Verder een leuk paard! Pling

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:08

Hele leuke haf!!!
let je wel op je beene (laaste foto)

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:09

wat een lekker dier Haha!
vind het er alleen niet ontspannen uitzien maar dat is mijn mening Knipoog

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:11

Ze heeft hem nog maar 3 maanden, Hij heeft al de hele maand de kolder in zn hoofd, Bokken springen voor van alles, maar na ene half uurtje komt hij zelf naar beneden, daar zijn we hart mee aan het werk dat hij nageeft,

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:16

Applaus voor je zelf! Fantastisch dat je deze foto's heb geplaatst, de ontspanning is inderdaad ver te zoeken, maar super dat je deze foto's durft te plaatsen, aangezien je weet dat er opmerkingen gaan komen over het rond rijden en de ontspanning. Je houding kan je denk ik zelf wel zien, volgens mij heb je een hele vriendelijk hand, je bovenlijf vind ik netjes, je doet je handen netjes naar voren en zit aardig rechtop. Je benen lijden een beetje een eigen leven.
Heel veel plezier nog met dit paardje (die van mij heet trouwens ook Sam) en lol met je knol is het belangrijkste! Jullie komen er wel want het is een mooi beest!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:24

Ik heb net uitgelegd waarom de ontspanning ver te zoeken is. Wij plaatsen deze foto's om te laten zien hoe het nu gaat, en over een poosje laten we weer andere fotos zien, zo simpel is het, en wat wil je als je hem pas 3 maanden heb en bij de vorige eigenaar alleen op het land stond

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:25

Dat is op Manege 't Lingebos. Tong uitsteken
Daar heb ik ook gereden.
Maar die Haflinger heb ik nog nooit gezien.
Arad wel. Daar heb ik ook nog op gereden, maar niet bepaald succesvol.
Maar leuke haf!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:27

Het is ook geen manege pony Sunnyjazz. en het gaat niet om arad nu, het gaat om sam Knipoog

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:28

mooie haf hoor! ze moet wel proberen de benen op de plek te houden Knipoog

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:28

Ja, dat snap ik.Knipoog
Maar hij staat daar tog wel aan de stal te zien?

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:32

Ja hij staat daar sinds 3 maanden, in de buitenstallen,

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

Mooie haflinger! Maarja, zoals veel berichten hiervoor, de ontspanning! Verder vind ik het een super gafe haflinger, en ga vooral zo door!

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

Volgens mij zijn er erg weinig mensen die ook de uitleg lezen die boven de foto's staan Nagelbijten / Gniffelen
Jammer, want dan zouden ze weten dat jij het niet bent die op de pony zit, maar wel het eigenaresje Lachen
Maar goed, maakt mij niks uit! Knipoog

Ik vind het een erg leuke pony en zoals je zelf aangeeft is er nog veel werk aan de winkel. Niemand start aan de top met een perfecte houding enz... Dus laat dit een stimulans zijn om veel te oefenen met deze pony en dan wordt het vast een super combinatie!!!

Veel succes! OK dan!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:41

Stroedel schreef:
Ik heb net uitgelegd waarom de ontspanning ver te zoeken is. Wij plaatsen deze foto's om te laten zien hoe het nu gaat, en over een poosje laten we weer andere fotos zien, zo simpel is het, en wat wil je als je hem pas 3 maanden heb en bij de vorige eigenaar alleen op het land stond

Ik geef ook totaal geen commentaar op de ontspanning, als je mijn bericht goed leest is het alleen maar positief!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:47

_Sammie_ schreef:
Applaus voor je zelf! Fantastisch dat je deze foto's heb geplaatst, de ontspanning is inderdaad ver te zoeken, maar super dat je deze foto's durft te plaatsen, aangezien je weet dat er opmerkingen gaan komen over het rond rijden en de ontspanning. Je houding kan je denk ik zelf wel zien, volgens mij heb je een hele vriendelijk hand, je bovenlijf vind ik netjes, je doet je handen netjes naar voren en zit aardig rechtop. Je benen lijden een beetje een eigen leven.
Heel veel plezier nog met dit paardje (die van mij heet trouwens ook Sam) en lol met je knol is het belangrijkste! Jullie komen er wel want het is een mooi beest!

Wat een lieve en hartelijke reactie zeg...kunnen anderen nog een puntje aan zuigen.

@ TS wat een leuke haf is dat zeg en die ziet er super chique uit zo in wedstrijd outfit.
Veel succes verder nog met de verdere training enne..zeg ff tegen degene die erop zit dat ze wat meer op haar beenligging moet letten en de rest komt ook nog wel!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:47

Ik had het ook niet over u _Samie_. En als het boos overkomt is dat niet zo Lachen, ik wilde alleen vertellen hoe het zit, Maar wel bedankt voor je Positiefheid Lachen het gaat zeker goed komen

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:50

@ Randy01. Bedankt Lachen, ik zal het zeker tegen haar zeggen, we zijn ook vooral bezig aan haar houding, hij komt niet snel naar beneden met zn hoofdje, we zijn ook voornamelijk bezig met schakelen stelling vragen, zodat hij wat ontspannender wordt, hij is al stukke verbeterd, maar als hij met zn koppie omlaag komt blijft hij wel zo lopen (L)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:58

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een ontzettend leuke pony vind! Hij loopt nu inderdaad nog een beetje sterren te kijken met zijn koppie, maar dat gaat niet 1,2,3 goed.
Ik denk dat het met de tijd steeds beter zal gaan. Ik lees dat ze groepsles heeft en privéles dus dan komt het wel goed. Misschien kan ze in de privéles vragen om wat meer ontspanningsoefeningen. Bijvoorbeeld balkjes lopen...

Verder vind ik dat de pony heel netjes verzorgd was voor het wedstrijdje. Misschien kan je de volgende keer ook een hengstenvlecht in zijn manen proberen. Dat vind ik persoonlijk wat mooier bij pony's en paarden met lange manen. De knotjes worden anders zo groot.
Maargoed, dat moeten jullie natuurlijk zelf weten...

Nog heel veel leerplezier samen met elkaar!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:08

@ _Sigrid_ : we hebben al vaker een hengstevlecht geprobeerd te maken, maar hij schud er 1 keer mee en alles is los, hoe strak ik het ook vlecht, en aangezien ik het wle mooier vind dat er iets in de manen zit dan niets, hebben we gekozen voor de knotten

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:25

Niemand meer?