Ik ben sinds 2 weken met mijn paard waarvan ik echt niet meer wist wat ik ermee moest naar een nieuwe instructrische gegaan.. De eerste les hebben we voorzichtig geprobeerd aan allerlei dingen te gelijk te werken, helaas wekt dit voor mij een heleboel stress op en dat slaat vanzelf over op mijn merrie.. En dat is al zo'n heethoofd

Nu stelde ze vorige week voor om een elastiek van de singel over het hoofd te leggen en weer terug naar de singel, niet strak maar gewoon los, zodat ze begrenst werd in haar hoofd en dus niet, hetgene wat ze zo graag doet, en waardoor ik altijd een gevecht krijg, haar hoofd heel hoog in de lucht kan gooien en dan heel hard te gaan racen... Ze kan nog steeds haar hoofd in de lucht doen, maar krijgt dan druk achter haar oren waardoor ze weer zakt, op deze manier hoef ik niet te denken aan de voorkant..
Anders was ik en bezig met voorwaarts rijden maar doordat ik zelf teveel terug reed en teveel deed met mijn hand reed ik voorwaarts tegen een betonblok..
Nu hangt het stiek gewoon los eraan, echt niet strak, wanneer het paard gewoon loopt hangt er een grote boog in het elastiek, en kan ik me eerst gaan richten op het voorwaartse en mijn eigen zit en reacties op sommige dingen.. Ze loopt ook niet nagevelijk hoor met het stiek eraan, maar met een los elastiek gewoon horizontaal met haar hals...
Wat vinden jullie van deze oplossing, ik vind hem zelf wel goed, want mijn paard wordt zo min mogelijk gehinderd, en er wordt uitgebreid de tijd genomen om eerst mij weer helemaal op de rails te krijgen..
Ik wil wel nog even kwijt, mijn merrie is helemaal gezond verklaard door zowel dierenarts als osteopaat, heeft een nieuw zadel, alleen nadat we in de sloot zijn gevallen vorig jaar hebben we gewoon een beetje het vertrouwen kwijt geraakt, dat is nu weer terug, alleen we zijn ook (helemaal ik, zit er op als een banaan..
) een heel eind achterop gekomen, we waren voor het ongeluk B +8 voor we het wisten..Ik ben heel tevreden over mijn instructrische, maar ben gewoon benieuwd wat jullie ervan vinden..
Mijn instructrische stelde trouwens een elastiek voor i.p.v een slof omdat ze van mening is dat wanneer je neit goed overweg kunt met een slof je hem ook noooit op tijd los kunt laten en het stiek altijd rekbaar is, maar wanneer hij goed bevestigd is direct los is zodra het paard laag is met zijn hoofd..
Nogmaals dit is tijdelijk, en vooral om eerst aan mijzelf te werken, want ik gaf nu namelijk echt hele tegenstrijdige dingen aan aan mijn paard.. Tevens vertelde ze dat ik niet elke dag hiermee moest rijden, maar beter ook heel veel kan longeren...