Iedereen superbedankt voor al die lieve berichtjes 
TessB schreef:Leuk paard, ziet er goed uit! Ik vind hem ook groter tonen dan 1.71. Ik heb het idee dat je je handen alleen beetje 'vast zet' bij je zadel.. Succes verder!
Ik ben het met je eens dat het ontzettend lijkt op deze foto's
Mijn teugels zijn steeds ietwat te lang, waardoor ik mijn handen erg dicht op mijn lichaam/zadel houd. Maar ik heb juist bijna geen druk op de teugels.
BE_GENTLE schreef:Om toch nog even terug te komen op de spoortjes, op de filmpjes vooral de laatste zie je toch dat je om de seconde het spoortjes er in prikt.. en niet aandrijft met je kuiten.. ik denk dat je ook beter de spoortjes er af kan laten en de tempo moet gaan oefenen met veel ( schijn ) overgangen
Ik zie inderdaad ook dat mijn benen alle kanten opgaan op de filmpjes. Ik raak hem alleen niet echt aan. Ik heb mijn tenen dusdanig naar binnen dat ik hem (bijna) onmogelijk per ongeluk kan aanraken... Maar je hebt wel een beetje gelijk, ik rijd persoonlijk liever zonder spoortjes. Ik rijd eigenlijk alleen met spoortjes onder toezicht van mijn instructrice 
Jethafa schreef:Je valt wat naar voren, waardoor je onderbenen wat te ver naar achter liggen (op een aantal foto's). Ook zijn je schouders en je rug daarom wat te ver naar voren. Probeer beter je balans te houden. Als je haar wilt ontlasten door wat naar voren te gaan leunen met je rug (wat goed is voor jonge paarden die moeite hebben met hun balans), dan moet je echt wel je benen op de plek houden.
Verder heb je een geweldig paard en succes met oefenen!
Inderdaad, mijn onderbenen liggen soms veeel te ver naar achteren. Ik word hier ook constant op gewezen door mijn instructrice. Het is een aanwensel dat vrij moeilijk af te leren is, maar ik ben er druk mee bezig