Dus de schok was groot toen mijn instructeur vrolijk meldde dat de volgende keer -Sonho- op het programma stond.
Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het feit dat ik de komende tijd niet meer kon slapen of eten, en waarschijnlijk al mijn nagels tot het bot zou afknagen.
Sonho is alles! Groot, stoer, mannelijk, imponerend, en voornamelijk... dekhengst.
Weet niet of wel zo'n goede combinatie is met deze Heldin op Sokken.
Oordeel zelf...
Dit is hem:

Hij is The king of the Castle!!
His royal highness.

Dus je begrijpt... ik zag wat wit om de neus. Zelfs in deze tropische temperaturen.
Sonho staat bekend als een zeer ijdel paard die fouten van de ruiter meteen afstraft. Te hard in het mondje? Spoortje op een ongelegen moment? Iets teveel druk? Een wankel moment? Net niet optijd met een hulp? Je zult boeten. Meneer tolereert op zijn rug alleen perfectie. Anders ga je maar lopen... Hij wil voor het oog van de merries schitteren, en dat gaat niet met een tegenwerkende kluns op je rug.
Klamme handjes. Diep inademen. En deze uitdaging dapper tegemoed treden.
(
Waarom ga ik geen wandelende takken dresseren??)Eerst aandachtig luisteren naar de instructies. Wat wel te doen, en wat vooral NIET te doen.

We zijn in stap.... Pffff. Kunnen we misschien in stap blijven?

Een te abdrupte poging to draf. WHAT??!?! Ja zeg, dit pik ik niet.

(heb mijn gezicht maar even afgeplakt, er kunnen tenslotte ook kleine kindertjes kijken.)
Ok, nieuwe poging wordt beter gewaardeerd.

Zie ik daar een glimlach?!?!?

Dit draaft best lekker.

Gaat het toch nog goedkomen?

Toch nog wat wit om de neus. Kom op!! Volhouden!!

Knap paard.

Zie ik daar weer een voorzichtige glimlach? Je gaat toch niet beweren dat je ook nog wilt gaan galoperen??

Eerst nog maar even draven.

De diagonaal begint ook al minder op een slangenvolte te lijken.

Mocht er een volgende keer komen, dan stap ik er vast wat zekerder op.
Hoop ik.
Zo stom dat je je soms zo zenuwachtig kunt maken. Paardrijden is LEUK!!
Nooit meer vergeten!

Je rijdt best goed ontspannen vind ik zelf (voor iemand die zo zenuwwachtig was, haha
) dus nergens druk om maken joh
De combi vind ik ook erg mooi. 

) gepleurt, waar net 5 keer opgezeten was. Oef ik wist niet meer hoe ik het had, trilde er bijna vanaf.