Katinka @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Katinka @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:31

Eindelijk nog eens foto's gemaakt, het was een tijdje geleden!
De commentaar : ze heeft het altijd moeilijk met op het zelfde tempo te blijven galopperen, en de achterhand zit er ook niet altijd even goed onder.. Zelfde bij de draf, ze moet de achterhand veel meer meenemen. Ikzelf moet rechter zitten en mijn voeten meer parallel houden! De rest is aan jullie, maar houdt het vriendelijk, ze trainen nog aan vele dingen, zoals het aan teugel rijden. (foto's staan helemaal niet op orde)

Afbeelding
1. Totaal niet actief
Afbeelding
2. Toch wat meer achterhand, maar dat hoofdje wil niet mee
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Toch wel actief
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Loopt zij hier nu correct? (dit was op een volte)
Afbeelding
9. Galop
Afbeelding
10. Beheerste galop is ook niet makkelijk
Afbeelding
11. En van dikke billetjes gesproken Clown

Dobel

Re: Katinka @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:34

haha wat een stoer paard Haha!

Tenen wat meer naar binnen & zijn je beugels niet te kort ?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:39

idd tenen naar binnen en beugels zijn toch wel te kort verder leuk paardje Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:49

stoer ding hoor

het eerste wat me opvalt is het zadel
het ligt naar mijn idee wat te ver naar voren

de amazone mag haar beugels wel langer doen
hierdoor zal haar stoelzit en beenligging ook wat beter worden
verder heb ik het idee dat ze nogal erg aan de teugels hangt en steunt
misschien een idee om wat zitlessen te nemen zodat haar zit wat onafhankelijker word
probeer het knikje in je ellebogen te houden en je handen ong 10 cm boven de manen kam

en tja de kapstokjes he Knipoog

heb je eigenlijk les ?
het lijkt me in principe wel verstandig om wat goede begeleiding te krijgen
het paardje loopt niet aanelkaar en met neusje in de lucht
geeft op zich niks hoor maar mijn uitgangs punt zou toch voorwaards neerwaards zijn om goed ruggebruik te krijgen
en dus ontspanning wat ik hier toch een klein beetje mis

ik zou veel overgangen rijden en de teugels wat losser gooien zodat je er ook niet meer aan kan steunen en paardje goed zelfstandig kan lopen dan komt het ontspannen lopen van zelf wel (en dus het hoofdje) heb toch echt het idee dat je haar tegenhoud door aan de teugels te hangen

misschien zijn het moment opnamen hoor en kan ik het fout hebben
maar moet er bij zeggen dat je wel mooi rechtop zit op sommige plaatjes
en volgens mij kom je er wel hoor

in ieder geval veel succes en een leuk paardje heb je hoor

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:59

Aller eerst, leuk paardje!

Om in te gaan op de vraag van jezelf, loopt zie hier correct?
Voor zover ik het kan beoordelen van 1 foto niet.
Ze valt naar binnen en kantelt haar hoofd naar buiten, aan je hak te zien probeer je haar naar buiten te drukken maar dit is niet de manier.
Ik vind haar op alle foto's erg stijf en het achterhand gebruik waar jij het over hebt vind ik persoonlijk niet goed terug te zien. Ze lijkt haar rug erg vast te houden.
Als je je beugels wat langer doet en het zadel naar achter legt zal het een aangenamer beeld geven en zal de pony ook meer bewegingsvrijheid hebben in de schouder.
Ik weet niet of je les hebt? Dat is de beste manier om vooruitgang te boeken denk ik, want dit zijn allemaal momentopnames en daarom is het moeilijk tips geven.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:04

Je mag denk ik wel een 2 gaten langer zitten, denk dat dat al scheelt voor je houding.
Verder valt ze op de voorhand (of is ze overbouwd?), ze mag iets meer 'zitten'. En idd, als je geen les hebt is dat een aanrader, zal je stukken vooruit gaan.

nicole_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:25

Lekker dikkertje haha!
Ik vind het zadel erg naar voren liggen.
Verder, probeer meer een knik in je armen
te houden en je handen rechtop,
beugels 2 gaten langer en je benen lang proberen
te houden.

En neem les, ik heb zelf ook les en ik ben ongelovelijk
vooruit gegaan, je leert echt heel veel!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:29

Er aan denken dat je je onderbenen onder je houd. Ik weet niet of ik het verkeerd zie, maar misschien kun je je beugels eens gaatje langer maken. Ook erop letten dat je je knieen/hakken niet optrekt in de galop. Veel succes nog!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:50

Ik weet niet of je met sporen rijdt?! is moeilijk te zien, maar als dat zo is druk je de hele tijd (op elke foto) de sporen in zijn buik...
En ik denk niet dat dat de bedoeling is:P maar verder doe je het wel goed...Knipoog

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:44

sam_amore schreef:
lekker bol

Als je enkel dat te zeggen hebt hoef je het niet te plaatsen.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:48

Shirley__ schreef:
Ik weet niet of je met sporen rijdt?! is moeilijk te zien, maar als dat zo is druk je de hele tijd (op elke foto) de sporen in zijn buik...
En ik denk niet dat dat de bedoeling is:P maar verder doe je het wel goed...Knipoog

Nee ik rijd totaal niet met sporen..
En over het feit dat mijn beugels langer moeten, ja maar blijf er problemen mee hebben, als ik nu ga staan dan sta ik totaal niet hoog uit het zadel, en om dan te staan in draf dan geraak ik constant die beugels kwijt als ik ze langer doe. Ik vind gewoon de juiste maat niet.
Ik heb les gehad, maar momenteel niet meer doordat ik niemand in de buurt kan vinden. Zadel ver naar voren? Ja het past zo, als je het op haar rug legt is dat de plek waar haar "schoft" zit. Ze heeft namelijk geen schoft en als je het zadel achteruit legt dan ligt het precies zo raar.. En ik vind wel dat ze haar achterhand gebruikt, euh ik kan zeggen dat die pony van ver komt, ze is een jaar niet bereden ofzo, en altijd op de slechte manier gereden door de vorige eigenaar. En ik reed met los teugelcontact, maar ze lijkt altijd te hangen op foto's, maar eigenlijk voel je enkel lichtjes haar mond hoor..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:53

Btw ben hele tijd bezig geweest met overgangen en oefeningen te rijden, volte bij B/E en dan halt houden bij middenlijn en doorrijden, en dit ging elke keer super, zelfde met voltes vergroten en verkleinen en schijnovergangen rijden ging ook goed.. Moest je zelf rijden zou je voelen dat ze eigenlijk niet hangt ofzo hoor, het lijkt gewoon zo op de foto's. Alleen de galop vind ze moeilijk, ik heb ze dan ook nog maar één jaar, er valt nog heel wat aan te doen, maar er is verbetering hoor.. Vroeger ging ze bijna niet vooruit en deed ze nog iritanter.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:57

Citaat:
Ik heb les gehad, maar momenteel niet meer doordat ik niemand in de buurt kan vinden. Zadel ver naar voren? Ja het past zo, als je het op haar rug legt is dat de plek waar haar "schoft" zit. Ze heeft namelijk geen schoft en als je het zadel achteruit legt dan ligt het precies zo raar..

Ik denk ook dat je zadel te ver naar voren ligt. Nu ligt die volgens mij op de schouders en dat is niet echt fijn voor je paard Knipoog

Verder wel een leuk paard.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:58

Celia schreef:
Shirley__ schreef:

Nee ik rijd totaal niet met sporen..
En over het feit dat mijn beugels langer moeten, ja maar blijf er problemen mee hebben, als ik nu ga staan dan sta ik totaal niet hoog uit het zadel, en om dan te staan in draf dan geraak ik constant die beugels kwijt als ik ze langer doe. Ik vind gewoon de juiste maat niet.
Ik heb les gehad, maar momenteel niet meer doordat ik niemand in de buurt kan vinden. Zadel ver naar voren? Ja het past zo, als je het op haar rug legt is dat de plek waar haar "schoft" zit. Ze heeft namelijk geen schoft en als je het zadel achteruit legt dan ligt het precies zo raar.. En ik vind wel dat ze haar achterhand gebruikt, euh ik kan zeggen dat die pony van ver komt, ze is een jaar niet bereden ofzo, en altijd op de slechte manier gereden door de vorige eigenaar. En ik reed met los teugelcontact, maar ze lijkt altijd te hangen op foto's, maar eigenlijk voel je enkel lichtjes haar mond hoor..

OJEE rustig! ik vertelde het alleen omdat ik dacht dat je met sporen reed, en ik had niets verteld over beugels en blablabla hoef je niet een lang verhaal te vertellen over iets anders...ik zei tog dat je het verder wel goed deed;)

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:01

Ze lijkt me ook niet echt makkelijk om te rijden!
Misschien toch nog eens kritisch naa r je zadel (laten) kijken?
Hij ligt idd best ver naar voren. Het hele plaatje ziet er dan gelijk een beetje raar uit.
Onwijs leuk paardje trouwens!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:19

@ Shirley_ Ik was aan het quoten bij jou en dacht plots van, nu typ ik gewoon verder in het algemeen, dan hoef ik niet overal te gaan quoten Haha!! Sorry hiervoor dus, viel je echt niet aan ofzo hoor!!
Laatst bijgewerkt door Elixir op 26-01-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:20

mel86 schreef:
Ze lijkt me ook niet echt makkelijk om te rijden!
Misschien toch nog eens kritisch naa r je zadel (laten) kijken?
Hij ligt idd best ver naar voren. Het hele plaatje ziet er dan gelijk een beetje raar uit.
Onwijs leuk paardje trouwens!

Ja ikzelf vind het ook raar lijken zo op foto's, maar als je het erop legt past het zo echt precies op die plaats! Als je probeert het achteruit te leggen dan ligt het nog raarder precies, maar ik probeer het nogmaals uit! & bedankt! Ze is idd niet makkelijk, ze is koppig ook.. en sterk natuurlijk door haar gewicht.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:22

Celia schreef:
en sterk natuurlijk door haar gewicht.

Dat dacht ik ook wel is, maar ze zijn niet per definitie sterk omdat ze 'zwaarder' zijn! Knipoog

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:24

Renee__ schreef:
Celia schreef:
en sterk natuurlijk door haar gewicht.

Dat dacht ik ook wel is, maar ze zijn niet per definitie sterk omdat ze 'zwaarder' zijn! Knipoog

Das waar, maar ze is wel zwaar gebouwd, en denk wel dat het toch bepalend is, ze is zwaar gebouwd + dik.. ik weet het, loopt ook een ander topic over, maar het feit is dat ze gewoon totaal niet veel te eten krijgt, ze is al zo sinds ik haar kocht.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:38

Celia schreef:
@ Shirley_ Ik was aan het quoten bij jou en dacht plots van, nu typ ik gewoon verder in het algemeen, dan hoef ik niet overal te gaan quoten Haha!! Sorry hiervoor dus, viel je echt niet aan ofzo hoor!!

Okee sorry van mijn bericht dan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:43

ik vind haar leuk hoor!!!ik val wel op wat stevigere types...en mooie appeltjes op haar kont!
probeer je benen niet op te trekken in de galop,gewoon op je kont zitten,misschien beugels wat langer...verder vind ik het er leuk uitzien hoor!!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 12:03

Dankjewel! Ja inderdaad, benen optrekken in galop heb ik idd veel last van, ik geraak de beugels daardoor ook vaak kwijt, en in draf zitten ze dan eigenlijk te kort.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:10

Mooi paardje. Misschien je handen iets lager en misschioen langere beugels

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:07

scoobydoe schreef:
Mooi paardje. Misschien je handen iets lager en misschioen langere beugels

Handen vind ik wel op goede hoogte, in ieder geval zeker niet lager

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 17:15

Ik ga de eerst volgende keer dat zadel proberen naar achter te leggen, maar had dit nogal geprobeerd en herinner mij dat het zadel toen precies kantelde, maar besteedde er niet veel aandacht aan, wat ik nu wel ga doen! Ook die beugels, ik moet leren die beugels bij te houden. En ben ook nog op zoek naar een lesgever, maar die is niet te vinden in de buurt... Bedankt voor de complimenten en tips!